Gleder meg til å strikke til den lille

Love

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei ☺️
Er det noen her som strikker?
Jeg klarte ikke å dy meg å kjøpte garn når det var salg... ☺️
Både rosa og mint men venter med å begynne til etter tidlig UL om en uke.
Noen som har begynt eller lagt planer for hva de skal strikke?
 
Hei ☺️
Er det noen her som strikker?
Jeg klarte ikke å dy meg å kjøpte garn når det var salg... ☺️
Både rosa og mint men venter med å begynne til etter tidlig UL om en uke.
Noen som har begynt eller lagt planer for hva de skal strikke?

Jeg har allerede strikket sånn 15 plagg :angelic: Begynte i juni da vi begynte prøvingen. Synes det er kjempekoselig å strikke til den lille :) I tillegg så har jeg en venninne og søsteren min et også gravide og jeg vil gi litt i gave til dem! :D
 
Ååh, jeg strikker ikke, dessverre, men har mange i familien som gjør. Jeg lurer på om det er håp for ei ulært på 27 år og lære seg? ☺️ Og eventuelt hvordan?
Jeg lærte på ungdomsskolen å strikke en firkant, og that’s it :hilarious:
 
Mange i familien min som strikker ♡
Strikker selv også altså, men med to barn og studier så blir det så liten tid.
Men jeg skal strikke et vognteppe til lille vet jeg :)
 
Det gleder jeg meg til også :) Men jeg venter nok med hentesett og sånn til jeg vet kjønn, synes det er så koselig med farger.
Men har mye ellers planlagt av både det ene og det andre så vi får se hvor mye det blir til slutt :happy:

Noen som vet hvilket hentesett dere skal ha? :) Tar gjerne i mot tips :D
 
Ååh, jeg strikker ikke, dessverre, men har mange i familien som gjør. Jeg lurer på om det er håp for ei ulært på 27 år og lære seg? ☺️ Og eventuelt hvordan?
Jeg lærte på ungdomsskolen å strikke en firkant, og that’s it :hilarious:

Absolutt! Jeg har kunnet strikke frem og tilbake på pinne, til nød prøvd meg på ei lue men gitt opp fram til i fjor, da fikk jeg ånden over meg og lærte meg det ordentlig :) Vil anbefale å starte på noe enkelt og lite (men som du syns er fint) sånn at du klarer å fullføre og føler mestring. Jeg synes petite knit har utrolig mye fint, noe er kanskje litt vanskelig, men f. Eks. Lillebrors romper er enkel og grei å begynne med, alle teknikker du trenger å bruke er vist med video inne på siden :)
 
Jeg skal strikke, men tør ikke begynne før etter 12 uker. Vi mistet sist, og hvis jeg hadde sitti med masse strikketøy da så trur jeg at jeg hadde havnet enda mer i kjelleren.
 
Jeg skal strikke, men venter noen uker ;) Sist startet jeg på et teppe, og det var ikke noe særlig hyggelig å fortsette på det etter jeg mistet..
 
Jeg strikker ikke så mye selv, rett og slett fordi jeg får veldig vondt i hendene av det også klarer jeg ikke å stikke med mer enn to pinner/rundpinne. Dvs jeg klarer, men samme hvor hardt jeg strikker så faller pinnene ut og jeg klarer ikke holde strikkinga rett. Så da må nesten strikkinga ligge i fanget mens jeg sitter bøyd over og det blir for vondt.
Men jeg skal få noen til å strikke en Linus heldress i disse fargene (mye finere i virkeligheten altså) til vinteren
 

Vedlegg

  • Snapchat-1143102356.jpg
    Snapchat-1143102356.jpg
    55,5 KB · Visninger: 9
Jeg er strikkeavhengig! Gleder meg veldig til å begynne å strikke smått, men venter nok hvertfall til etter tul.. akkurat nå strever jeg med å få ferdig planlagte julegaver. Går noe seinere en normalt pga formen :banghead::happy:
 
Ååh, jeg strikker ikke, dessverre, men har mange i familien som gjør. Jeg lurer på om det er håp for ei ulært på 27 år og lære seg? ☺️ Og eventuelt hvordan?
Jeg lærte på ungdomsskolen å strikke en firkant, og that’s it :hilarious:
Det er absolutt mulig! I lin familie er det ingen så strikker, så jeg bestemte meg i romjula i fjor at Nå skal jeg lære det! Kjøpte inn det jeg trengte og ei klompelompe bok å strikket et romper :) måtte jo Google alt "Hvordan lese strikkeoppskrifter, Hvordan legge opp masker" haha! Men nå strikker jeg et til to plagg i uka :)
 
Det er absolutt mulig! I lin familie er det ingen så strikker, så jeg bestemte meg i romjula i fjor at Nå skal jeg lære det! Kjøpte inn det jeg trengte og ei klompelompe bok å strikket et romper :) måtte jo Google alt "Hvordan lese strikkeoppskrifter, Hvordan legge opp masker" haha! Men nå strikker jeg et til to plagg i uka :)


Wow, nå ga du meg motivasjon til å sette i gang! Takk :p jeg kan det grunnleggende, men ikke lese oppskrifter og alle forkortelser ol. Men nå skal jeg bruke høsten på det igjen, og ikke gi meg! :joyful:
 
Jeg begynte på et Bellateppe i starten av året mens vi prøvde, men så har jeg lagt det litt bort for å prøve å bli ferdig med andre prosjekter som lå halvferdig i strikkekurven. Dersom det ser fint ut på neste ultralyd må jeg kanskje plukke frem teppet igjen og fortsette. Etter at årets julegaver er ferdig selvfølgelig :p Har strikket så mye til venninner som har fått baby, så blir koselig om jeg endelig får strikke til min egen. Jeg lærte også å strikke i voksen alder mens jeg var student, så det er absolutt mulig å lære!
 
Jeg har allerede strikket sånn 15 plagg :angelic: Begynte i juni da vi begynte prøvingen. Synes det er kjempekoselig å strikke til den lille :) I tillegg så har jeg en venninne og søsteren min et også gravide og jeg vil gi litt i gave til dem! :D

jeg lærte meg å strikke etter permisjon med lillemann, da jeg starta i et nattevaktsvikariat. Da var jeg 27, så jeg kan bekrefte at det er fult mulig :D YouTube er din venn!
 
Jeg har garn klart, ble grått, ønsket beige men var utsolgt. Jeg skal starte på ett klompelompe teppe. Flere år siden j strikka:) men d skal vel gå fint, må kanskje Google meg fram til litt forklaring bare:angelic::hilarious::shy:
 
Jeg strikker ikke så mye selv, rett og slett fordi jeg får veldig vondt i hendene av det også klarer jeg ikke å stikke med mer enn to pinner/rundpinne. Dvs jeg klarer, men samme hvor hardt jeg strikker så faller pinnene ut og jeg klarer ikke holde strikkinga rett. Så da må nesten strikkinga ligge i fanget mens jeg sitter bøyd over og det blir for vondt.
Men jeg skal få noen til å strikke en Linus heldress i disse fargene (mye finere i virkeligheten altså) til vinteren
Har du googlet Magic Loop? Da bruker man en stor rundpinne istedenfor 5 små settpinner. Da slipper du at pinnene faller ut ihvertfall :)

jeg vet enda ikke om jeg skal strikke. Strikket noen ting til førstemann, men motivasjonen er veeeldig varierende. Min søster derimot er en skikkelig racer, så hun kommer nok til å fikse noe ☺️
 
Jeg elsker å strikke! Sist svangerskap var jeg så dårlig at jeg nesten ikke fikk strikket noe, så denne gangen begynte jeg så smått før jeg ble gravid. Har strikka teppe, en jakke, en shorts og noen rompere. Noe gir jeg vekk underveis, til venninner som skal ha. I dag begynte jeg på en sagajakke i kitt, som jeg tenkte kunne være en del av hentesettet. Sist gang fikk jeg aldri strikka hentesett pga prematurfødsel, så denne gangen starter jeg tidlig. Om det ikke skulle bli baby denne runden(krysser fingrene for det), får jakka bli med videre i prøvingen tenker jeg.
 
Aldri strikket babytøy før, men skal definitivt gjøre det! Kan jo ikke være noe verre enn voksengensre :p Noen som tips om et fint babyteppe?
 
Jeg å gleder meg til å strikke litt. Og kommer vell muligens denne gangen til å strikke litt premature klær. (må se ann utviklinga først) og så skl jeg strikke litt til amandaprosjektet. Har selv 2 barn som har mottatt produkter derifra. Så tenker det er hyggelig å kunne gi noe tilbake.
 
Aldri strikket babytøy før, men skal definitivt gjøre det! Kan jo ikke være noe verre enn voksengensre :p Noen som tips om et fint babyteppe?

Det er faktisk enklere enn voksengenser fordi det er så smått at man faktisk blir ferdig på relativt kort tid, det synes jeg gjør det ekstra gøy i alle fall :D
 
Back
Topp