Gjort noe annerledes?

LilleSpiren2018

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Januarlykke 2020
Er det noe i forbindelse med svangerskapet/fødselen du ville gjort annerledes, eller velger å gjøre annerledes denne gangen?
 
Jeg skal ikke la en føstegangs student sy etter fødselen. 3 sting ble til 5, fikk knute på tråden 3(!!!!!) ganger og alle tre gangene dro hun i tråden til det løsnet, uten å holde igjen på tråden. Dette var desidert verre enn selve fødselen.

Jeg skal ikke la meg overstyre av jordmor, bare fordi det er noe hun vil vise/lære fra seg.

Jeg skal absolutt ikke ha morfin (ble dårlig så jeg spydde i 2 timer)
 
Jeg ble også dårlig av morfin, så det vil jeg ikke ha. Og jeg vil helst ikke ha epidural heller, for det gjorde at jeg ikke klarte å gå i et døgn etter fødsel. Men jeg tror også at det blir vanskelig å ikke spørre om det når det står på, for det hjalp jo veldig på smertene.

Jeg satser også på å ta det mer med ro og samle krefter på slutten av svangerskapet denne gangen enn hva jeg gjorde sist gang.
 
Last edited:
Jeg vil ha ørlite lavere terskel for å snakke om sykmelding med legen – i første svangerskap presset jeg meg litt for hardt, litt for lenge.

Ellers vet jeg faktisk ikke om jeg ville gjort noe annerledes når det gjelder svangerskap og fødsel. Barseltiden, derimot, DEN har jeg mange tanker om hvordan jeg vil forsøke å få bedre!
 
Jeg vil ha ørlite lavere terskel for å snakke om sykmelding med legen – i første svangerskap presset jeg meg litt for hardt, litt for lenge.

Ellers vet jeg faktisk ikke om jeg ville gjort noe annerledes når det gjelder svangerskap og fødsel. Barseltiden, derimot, DEN har jeg mange tanker om hvordan jeg vil forsøke å få bedre!
Det har jeg og, og det øverste på lista er å ikke stresse :Heartred
 
Sykemelde meg før om jeg trenger det (drøya for lenge sist).

Høre på instinktene mine om jeg tror noe er galt og ikke høre på det tullet om at jeg er førstegangsfødende (nå er jeg heldigvis 2. gangs).

Ikke spise like mye og passe på vekta!

Be om sovemedisin på slutta om det går flere dager uten søvn!

Håpe at jeg slipper å bli satt i gang.
 
Jeg vil benytte meg av mer hjelp når jeg er på barsel hotellet etter fødsel. Sist følte jeg det var nederlag å be om hjelp, så det endte med at jeg forlot barsel hotellet helt utslitt fordi Lillemor gråt så masse de første nettene.

Hvis jeg ikke velger å dra rett hjem denne gangen da. Kommer helt an på hvordan ungen er og fødselen går.
 
Sykemelde meg før om jeg trenger det (drøya for lenge sist).

Høre på instinktene mine om jeg tror noe er galt og ikke høre på det tullet om at jeg er førstegangsfødende (nå er jeg heldigvis 2. gangs).

Ikke spise like mye og passe på vekta!

Be om sovemedisin på slutta om det går flere dager uten søvn!

Håpe at jeg slipper å bli satt i gang.

Jeg skal heller ikke la meg overkjøre med at "alt er normalt". Var derfor ikke det ble oppdaget at kommende storebror var/er dysmatur. Jordmor sa 20 minutter etter jeg fødte at jeg skulle være glad han bestemte seg for å komme nå (8 dager før termin), fordi ho visste ikke hvordan utfallet hadde blitt om jeg gikk over tiden:smiley-angry017
Med den historien bak meg, tror jeg får tettere oppfølging denne gangen :notworthy
 
Jeg vil benytte meg av mer hjelp når jeg er på barsel hotellet etter fødsel. Sist følte jeg det var nederlag å be om hjelp, så det endte med at jeg forlot barsel hotellet helt utslitt fordi Lillemor gråt så masse de første nettene.

Hvis jeg ikke velger å dra rett hjem denne gangen da. Kommer helt an på hvordan ungen er og fødselen går.

Det hørtes helt forferdelig ut!:crybaby2 krysser fingrene for at du får det bedre neste gang :Heartred

Vi fikk en ekstra ansatt til "bare" oss (måtte selvfølgelig hjelpe til dersom det ble behov på andre rom). Så vi fikk hvile/sove, dusje, ta en luftetur, løpe på kiosken/apoteket og spise mat når vi ville. Hun tok seg av mating/skift på nettene, så det eneste jeg våknet var for å pumpe.
Tror nok vi får sjokk neste gang:hilarious:
 
- Ikke stress i barseltiden. Ting er ikke verdens undergang om det ikke går slik du ønsker.
- Stå på mine krav på barsel. Vi ble veldig alene og etterlatt sist. Og jeg klarte ikke å gjøre noe etter keisersnittet. Så pappaen måtte gjøre alt med meg og babyen, utenom medisinering. Heldigvis slapp vi å betale for han på barsel siden sykehuset hadde sviktet.
- Ikke presse meg mer enn jeg klarer.
- begynt tidligere på behandling med bekkenet.
 
Det hørtes helt forferdelig ut!:crybaby2 krysser fingrene for at du får det bedre neste gang :Heartred

Vi fikk en ekstra ansatt til "bare" oss (måtte selvfølgelig hjelpe til dersom det ble behov på andre rom). Så vi fikk hvile/sove, dusje, ta en luftetur, løpe på kiosken/apoteket og spise mat når vi ville. Hun tok seg av mating/skift på nettene, så det eneste jeg våknet var for å pumpe.
Tror nok vi får sjokk neste gang:hilarious:


Det hørtes godt ut! Det var så travelt på barsel den gangen jeg var der så ingen oppfordret meg til å ringe på snora ved behov. Det ble sikkert sagt, men det er vel noe med at man må være tydelig når man sier det. Ung som jeg var så var jeg redd for at det skulle bli oppfattet som jeg var ung og dum. Jaja, mye eldre nå så skjønner heldigvis bedre på hva som er mine antagelser og hva virkeligheten egentlig er.
 
Det hørtes godt ut! Det var så travelt på barsel den gangen jeg var der så ingen oppfordret meg til å ringe på snora ved behov. Det ble sikkert sagt, men det er vel noe med at man må være tydelig når man sier det. Ung som jeg var så var jeg redd for at det skulle bli oppfattet som jeg var ung og dum. Jaja, mye eldre nå så skjønner heldigvis bedre på hva som er mine antagelser og hva virkeligheten egentlig er.
Off:arghh: jeg dro i snora fordi jeg følte at stinga spratt opp når jeg nøys:hilarious::hilarious:
Åh, jeg håper så inderlig du får en bedre opplevelse :Heartred
 
Back
Topp