Er det noe i forbindelse med svangerskapet/fødselen du ville gjort annerledes, eller velger å gjøre annerledes denne gangen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det har jeg og, og det øverste på lista er å ikke stresseJeg vil ha ørlite lavere terskel for å snakke om sykmelding med legen – i første svangerskap presset jeg meg litt for hardt, litt for lenge.
Ellers vet jeg faktisk ikke om jeg ville gjort noe annerledes når det gjelder svangerskap og fødsel. Barseltiden, derimot, DEN har jeg mange tanker om hvordan jeg vil forsøke å få bedre!
Sykemelde meg før om jeg trenger det (drøya for lenge sist).
Høre på instinktene mine om jeg tror noe er galt og ikke høre på det tullet om at jeg er førstegangsfødende (nå er jeg heldigvis 2. gangs).
Ikke spise like mye og passe på vekta!
Be om sovemedisin på slutta om det går flere dager uten søvn!
Håpe at jeg slipper å bli satt i gang.
Jeg vil benytte meg av mer hjelp når jeg er på barsel hotellet etter fødsel. Sist følte jeg det var nederlag å be om hjelp, så det endte med at jeg forlot barsel hotellet helt utslitt fordi Lillemor gråt så masse de første nettene.
Hvis jeg ikke velger å dra rett hjem denne gangen da. Kommer helt an på hvordan ungen er og fødselen går.
Det hørtes helt forferdelig ut! krysser fingrene for at du får det bedre neste gang
Vi fikk en ekstra ansatt til "bare" oss (måtte selvfølgelig hjelpe til dersom det ble behov på andre rom). Så vi fikk hvile/sove, dusje, ta en luftetur, løpe på kiosken/apoteket og spise mat når vi ville. Hun tok seg av mating/skift på nettene, så det eneste jeg våknet var for å pumpe.
Tror nok vi får sjokk neste gang
Off jeg dro i snora fordi jeg følte at stinga spratt opp når jeg nøysDet hørtes godt ut! Det var så travelt på barsel den gangen jeg var der så ingen oppfordret meg til å ringe på snora ved behov. Det ble sikkert sagt, men det er vel noe med at man må være tydelig når man sier det. Ung som jeg var så var jeg redd for at det skulle bli oppfattet som jeg var ung og dum. Jaja, mye eldre nå så skjønner heldigvis bedre på hva som er mine antagelser og hva virkeligheten egentlig er.