Gjettelek: termindato etter oul

fawkes

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Maiskolbene 2023 :-)
Nå er det en stund igjen til oul, men likevel, vi kjører på!

Hva tror du blir endelig termindato etter ordinær ultralyd? Blir du satt frem eller tilbake? ☺️
 
Jeg har blitt satt tilbake begge gangene, så jeg blir nok det denne gangen også, tipper jeg.

Menstermin er 15.05, men skulle ikke forundre meg om jeg blir satt tilbake til 20.05 :hilarious: :shy: :bag: Forrige gang var menstermin den 8. i mnd, men termin etter oul ble 14.
 
Nå vet jeg ganske nøyaktig når EL var siden jeg var hos gynekolog og så modent egg på UL som hun sa ville slippe dagen etter. Fikk også positive EL tester den dagen. Og jeg tempet, som viste når EL var. Så ganske sikker på at egget slapp lørdag kveld, som gir 16 mai som termin. Men mulig egget ble befruktet litt senere og at termin blir satt til 17 mai. Blir overrasket om det blir flyttet mye frem eller tilbakr :playful:
 
Jeg vet ikke nøyaktig når egget slapp men fikk positiv el test den 14 august og første svake positive graviditetstest 9 dpo så ca 24 august. I følge kalkulator skal termin da bli 11 mai.

Med gutten min fikk jeg også positiv el-test og svakt positiv graviditetstest 9 dpo etter dette, men ble allikavel satt frem én uke (som betyr at jeg ville vært 2 dpo når jeg testa positivt, men tror han må ha vært «stor» for gestasjonsalderen??) og med jenta mi så stemte det mer overrens og jeg ble ikke flyttet mer enn to dager frem.

Så jeg tenker at hvis jeg blir flyttet veldig på så blir det gutt og hvis ikke så blir det jente :hilarious: Men jeg tenker uansett at jeg kanskje blir flyttet frem litt, hvis det blir likt som de andre to. Så kanskje rundt 8-9 mai?:pompus: Blir spennende å se!
 
Sist ble jeg satt tilbake 5 dager, så jeg blir nok satt tilbake minst 5 dager denne gangen også. Så isåfall blir termindato 1. mai.
 
Menstermin 7. Mai, men jeg har eggløsning dag 20 så da er termin 12. Mai i følge legen min. Tipper jeg får termindato 10. mai:happy: Ble satt frem sist med 5 dager.
 
Menstermin 14 mai, men jeg pleier å bli satt en 3-4 dager tilbake, men har født 10 dager før med første, 6 dager med andre og 13 dager med tredje.. så tar det med knusende ro :wacky: :D
 
Menstermin 14 mai, men jeg pleier å bli satt en 3-4 dager tilbake, men har født 10 dager før med første, 6 dager med andre og 13 dager med tredje.. så tar det med knusende ro :wacky: :D
Så sier 18 mai for å svare:laughing002
 
Termin er foreløpig 29 april i forhold til menstermin, men jeg er ganske sikker på at eggløsning var litt seinere så tror jeg blir satt noen få dager tilbake så termin blir 01.05 isteden :p
 
Last edited:
Tror jeg blir satt fram en dag :hungry: Med barn nr 2 var «min» termin 9. mai. Ble flyttet til 8. mai. Med barn nr 3 var «min» termin 12. sept, ble flyttet til 11. sept. Nå er «min» termin 5. mai, så tipper 4. mai. Med førstemann vet jeg ikke, jeg hadde ingen termin før jeg kom inn på UL.
 
Trur eg blir flytta litt fram. Trur eg har litt tidlig eggløsning i forhold til ”normalen”.
Trur eg blir flytta frå 29. mai til 23.mai
 
Jeg er gravid med IVFx så jeg vet jo godt fasiten :) Forrige gang ble jeg flyttet fram 5 dager på OUL, men lillegutt kom dagen etter IVF-termin. Denne gsngen skal jeg bare holde på IVF-termin som er den 23. mai.
 
Menstermin er 27. april, tipper jeg får termindato 1. eller 2. mai.

Sist visste jeg eggløsning og da stemte den terminen bedre enn OUL.
 
Forrige svangerskap ble jeg flyttet frem 9 dager (visste at det egentlig ikke stemte, for hadde full kontroll på el og de få gangene vi hadde hoppet i høyet), og skjer det denne gangen også blir det 20. mai i stedet for 29. :smug:
 
Foreløpig termin er 19.05. Håper litt på 14.05, da min far har bursdag denne dagen, og dette blir hans første barnebarn. Hadde vært tidenes bursdagsgave :laughing002
 
Termin er 20 mai! vi hadde bare sex en gang, så tipper termin blir 17 mai. Hvis ikke det blir keisersnitt, tipper jeg babyen kommer i slutten av mai. Håper det blir et mai barn❤️
 
Termin 18. Mai, ble flyttet en dag sist så tipper det blir 19. Mai. Ikke at det har noe å si da jeg mest sannsynlig føder for tidlig denne gangen også..
 
Back
Topp