Gjettelek: Når føder du? Før, på eller etter termin?

karamell

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Skuddårsspirene 2024
For tidlig å gjette på vekt og lengde og sånn, føler jeg. Fordi det er jo noe med størrelse på mage, gjetninger fra jordmor osv, men bare for gøy:

Tror du baby kommer tidlig, midt på, sent? Har du født før? Når kom barnet?

Jeg starter: Forrige barn kom 10 dager over. Jeg gikk 42 hele uker!

Denne gang gjetter jeg på 7 dager over, men håper på 7 dager før, hehe. :)

Jeg fødte 7 dager over el-termin forrige gang, men ærlig talt så startet fødselen på kvelden termindagen, så det ble mange lange døgn med maserier som ikke gjorde mye nytte for seg.
Tipper kanskje 5 dager over denne gangen? Mamma fødte en uke over med første og en uke før med andre, så kanskje jeg kunne vært så heldig å ikke gå over og kanskje ikke få like stor baby denne gangen :p

Oioi. Spennende!

Første kom 4 dager overtid.
Andre 3 uker før termin.

3. mann er alltid en luring sies det!
Hmmm…. Jeg tror slutten av januar :Heartred
Men håper på 14. siden både jeg og forloveden (yikes så rart å si!) er født 14. :hug003

Første kom 3 dager etter ul termin, men 6 dager etter min termin.
Andre kom på termin.
Tredje kom 12 dager før termin, men igangsatt.

Så på denne håper jeg at jeg slipper igangsetting, men håper den kommer etter uke 38 ;) og allerhelst ikke etter termin:hilarious:

Datteren min kom 7 dager etter termin. Jeg gjetter at jeg går 1 dag over denne gangen.

Første kom 3 dager etter ul termin, men 6 dager etter min termin.
Andre kom på termin.
Tredje kom 12 dager før termin, men igangsatt.

Så på denne håper jeg at jeg slipper igangsetting, men håper den kommer etter uke 38 ;) og allerhelst ikke etter termin:hilarious:
Jeg ble også igangsatt med nummer to. Og ALDRI igjen..
men det var en vurdering sykehuset tok da jeg hadde rier fra lørdags morgen-mandags formiddag.. hadde bare 3 cm.

Men de så hvor utslitt jeg ble, så de ga meg en modningspille og tok deretter vannet.
Fra vannet ble tatt til han var ute gikk det 40 SMERTEFULLE minutter :schocked028

Aldri igjen vil jeg oppleve den type smerte. Fytti grisen.

Jeg ble også igangsatt med nummer to. Og ALDRI igjen..
men det var en vurdering sykehuset tok da jeg hadde rier fra lørdags morgen-mandags formiddag.. hadde bare 3 cm.

Men de så hvor utslitt jeg ble, så de ga meg en modningspille og tok deretter vannet.
Fra vannet ble tatt til han var ute gikk det 40 SMERTEFULLE minutter :schocked028

Aldri igjen vil jeg oppleve den type smerte. Fytti grisen.
Dem prøvde ballong, men den datt ut med én gang. Så fikk jeg modningspiller og det stoppet opp etter 24 timer. Så tok dem vannet, da føler jeg ikke jeg fikk lang nok tid før dem ga meg drypp. Og fy faen!! Unnskyld ordbruken, men drypp vil jeg aldri ha igjen! Mister all kontroll.
Så neste gang blir jeg å nekte drypp. Ble satt på drypp første fødsel og, og kroppen får bare konstante rier av det :bag:

Dem prøvde ballong, men den datt ut med én gang. Så fikk jeg modningspiller og det stoppet opp etter 24 timer. Så tok dem vannet, da føler jeg ikke jeg fikk lang nok tid før dem ga meg drypp. Og fy faen!! Unnskyld ordbruken, men drypp vil jeg aldri ha igjen! Mister all kontroll.
Så neste gang blir jeg å nekte drypp. Ble satt på drypp første fødsel og, og kroppen får bare konstante rier av det :bag:
Phu, det velter inn tanker om fødsel når man leser her. Det er mye fra forrige fødsel jeg ikke ønsker å oppleve igjen, men sååå lite man kan kontrollere!

For tidlig å gjette på vekt og lengde og sånn, føler jeg. Fordi det er jo noe med størrelse på mage, gjetninger fra jordmor osv, men bare for gøy:

Tror du baby kommer tidlig, midt på, sent? Har du født før? Når kom barnet?
De andre to kom 6 dager og 5 dager før termindatoen, så gjetter at jeg får i løpet av de 7 dagene før termin.
Håper også at baby kommer før yngste sin bursdag, så vi får kommet oss hjem fra sykehuset før den tid. Menstermin er 03.02 og yngste i hus har bursdag 05.02.

Phu, det velter inn tanker om fødsel når man leser her. Det er mye fra forrige fødsel jeg ikke ønsker å oppleve igjen, men sååå lite man kan kontrollere!
Hahah dette slo meg på vei til jobb her om dagen! Jeg MÅ føde igjen. Fødslene mine har vært ganske fine, men sist rakk vi oss så vidt frem på sykehuset, og nå skal jeg føde på samme årstid igjen. Lang reisevei, glatte veier og fergetur er ikke det beste utgangspunktet når man føder litt fort.

Hahah dette slo meg på vei til jobb her om dagen! Jeg MÅ føde igjen. Fødslene mine har vært ganske fine, men sist rakk vi oss så vidt frem på sykehuset, og nå skal jeg føde på samme årstid igjen. Lang reisevei, glatte veier og fergetur er ikke det beste utgangspunktet når man føder litt fort.
Uff, det er kjipt❤️

Uff, det er kjipt❤️
Rakk oss frem med 20 minutters margin. Fikk tilbud om å bli lagt inn i påvente av fødsel. Men da hadde jeg kunne risikert å føde uten mannen til stede, og det ønsker jeg ikke. Da vil jeg heller føde i ambulanse. Vi har heldigvis følgetjeneste i kommunen, så jordmor er på vakt og blir med i ambulanse ved fødsel.

Rakk oss frem med 20 minutters margin. Fikk tilbud om å bli lagt inn i påvente av fødsel. Men da hadde jeg kunne risikert å føde uten mannen til stede, og det ønsker jeg ikke. Da vil jeg heller føde i ambulanse. Vi har heldigvis følgetjeneste i kommunen, så jordmor er på vakt og blir med i ambulanse ved fødsel.
Det er heldigvis bra da❤️

Huff, nei. Jeg syntes de ti minuttene i bil her var mer enn lange nok, og jeg kan ikke akkurat skryte på meg å ha født fort, med nesten en ukes latensfase ;)

Jeg skal aldri klage på de 10 minuttene i taxi igjen :shy:Så store forskjeller det er! Håper du trives så godt der du bor at det er verdt det :Heartred

Back
Topp