Gjerrigknarken

Hehe morsom tråd :D

Var på date med en engang å etter at han hadde spist opp maten, klager han til servitøren om at tallerken var skitten å dermed slapp å betale for maten vår..
Det ble med den daten :p

Svigermor! Elsker henne, men hun er gjerrig hehe.
Når hun er på besøk her peker hun på alt og spør hvor mye det kostet. Hun er der at et pledd til sofaen til 100 kr er kjempedyrt, så vi lyver og sier at spisebordet og stolene kostet 1000 kr selv om det kostet 4000 kr.
Og så sammenlikner hun! "Å, betalte du 100 kr for de tre ovnbrettene, ja det er jo billig. Jeg kjøpte ett for 70 kr, det er kjempedyrt. Hvis hun syntes det er billig nok, det jeg har kjøpt, så nikker hun og sier: Ja, det er greit.
Alle stekepannene, kasserollene og bestikk ramler nesten fra hverandre og er nesten hull i, men hun kjøper ikke nytt. Putene hennes er klumpete og UMULIGE å sove på, men hun kjøper ikke nye selv om de ikke trenger å være så dyre.
Hehehe...

En gammel bygdeoriginal i hjembygda mi er kjent for å være ekstremt gjerrig. Han har et lite småbruk, med kone og en voksen sønn. De bruker nesten aldri varmtvannet, dermed dusjer/bader de svært sjeldent. Han har en moped han kjører på og den skrur han av i nedoverbakker sånn at han sparer bensin. Han har en liten bok hvor han skriver hvor matvarene er billigst, så kjører han rundt og handler det nødvendigste hvor det er billigst. Han har altså millioner på bok.

Sønnen er akkurat lik, og faktisk et hakk verre. Han kjører rundt til naboer i bygda på omgang i middagstider og kommer inn for "en prat" og som regel får han jo smake litt middag.... Han har fast rute, hvor min tante og onkel får besøk ca hver 14.dag. Alle vet de er sånn, så man godtar det jo. Jeg greide ikke være i samme rom som de (det var vel han eldste som besøkte min far innimellom) for det luktet så ille av de!

Må si at sønnen fikk visst en million på bok før far, noe faren syns var ergerlig!

En tidligere samboer av meg og jeg betalte på matbutikken annenhver uke. De ukene jeg betalte var det ikke måte på hva vi skulle ha av mat, biff, masse brus, ost, pålegg, snop og tilbehør. Mannen tok gjerne fire ulike pålegg på skivene sine de ukene jeg betalte, i tjukke lag. Merkelig nok skulle han alltid slanke seg uken etter når det var hans tur til å betale for maten, og var sur og tverr i butikken og ville bare hjem, antagelig for at jeg skulle bli stressa og ikke få kjøpt med meg noenting :D Var ikke så farlig med maten, han skulle hvertfall ikke ha middag eller godis el noenting :wideyed: hohoho, nå kan jeg le av det, men fy flate - for en fyr!!

Jeg har ei sånn venninne. Det er så forferdelig slitsomt! Spesielt når ho gjerne lover unga mine noe, også ender ho opp med å kjøpe en "bugg" i forhold fordi ho er så gjerrig.
Eksempel -dåpsgave til minstemor. Denne dama er fadder, og sa til meg at ho kom til å gi 500 kr. (Og ja, ho sa det, sier alltid sånt, må jo skryte. .. :p)
Når dåpen nærma seg begynte ho å snakke om 400 kr. Jeg hinta hele veien til at vi ikke trengte å prate om tema, for jeg legger meg jo ikke oppi sånt.
Uansett, på dåpen lå en konvolutt med 200 kr :p
Samme med julegavene til samboeren min. Jeg får jo høre hva ho skal gi, så jeg ler meg hjæl når han pakker opp og det ikke er 1/4 av det ho har sagt engang :p
Skal vi lage middag sammen så går ho fra å snakke om gourmet mat til å kjøpe pølser. The list goes on. :p Jeg ler, jeg er jo så glad i ho at jeg syns jo bare det er morsomt :p

En gammel bygdeoriginal i hjembygda mi er kjent for å være ekstremt gjerrig. Han har et lite småbruk, med kone og en voksen sønn. De bruker nesten aldri varmtvannet, dermed dusjer/bader de svært sjeldent. Han har en moped han kjører på og den skrur han av i nedoverbakker sånn at han sparer bensin. Han har en liten bok hvor han skriver hvor matvarene er billigst, så kjører han rundt og handler det nødvendigste hvor det er billigst. Han har altså millioner på bok.

Sønnen er akkurat lik, og faktisk et hakk verre. Han kjører rundt til naboer i bygda på omgang i middagstider og kommer inn for "en prat" og som regel får han jo smake litt middag.... Han har fast rute, hvor min tante og onkel får besøk ca hver 14.dag. Alle vet de er sånn, så man godtar det jo. Jeg greide ikke være i samme rom som de (det var vel han eldste som besøkte min far innimellom) for det luktet så ille av de!

Må si at sønnen fikk visst en million på bok før far, noe faren syns var ergerlig!
Huff, er en sånn familie på hjemstedet mitt og. Rike de og, tror nesten det er en slags sykdom jeg

Flere historier! !

En bekjent i bygda der familien kommer i fra, handler konsekvent kun bakevarer som er fra gårsdagen og nedpriset. Altså, tenk å ta en bit av ferske bakervarer innimellom da :p

hahahaha ler :P kjenner heldigvis ikke noen, men er vell heller rake motsetningen selv hjelper alle og alle får middag når de er innom osv :p

Haha! Dette var herlig underholdning på en fredagskveld :D

Jeg datet en som var veeeldig gjerrig. Vi skulle på weekendtur til stockholm, Jeg tok fly, han tok bil siden han bodde i Karlstad (eller flyet var for dyrt)
Jeg sjekket inn på hotell alene, mens han sov i bilen, for hotell DET var for dyrt. Så var vi ute å spiste på ett sted (billig så klart) og han skulle spandere, MEN jeg måtte holde meg til en viss pris, og skulle jeg ha mere drikke fikk jeg betale det selv..

Det er lov å være sparsom og økonomisk, meen ett sted går grensa :P

På ungomskolen ringte ei jeg var god venn med på barneskolen og fortalte at jeg skyldte hu 600kr for alt hu hadde gitt meg oppgjennom årene!!!!!
(Bowling, badeland osv som foreldrene hadde betalt)

Mora sto i bakgrunnen å sa at hu skulle betale, men venninna mi ropte og skrek at nei faen i helvette, jeg skylle få betale alt selv!!
Dette var den tiden jeg endelig hadde forstått at hu her var psyko! Haha

Jeg og en eks hadde lite penger en periode, han var alltid blakk selv om han jobbet 100% og jeg var student. Så spurte jeg mamma om jeg kunne få litt penger for å gjøre noe hyggelig med kjæresten. Fikk 1000 kr og fortalte den glade nyheten til han.
Så dro vi å spiste på restaurant og var på kino, og brukte 600 kr av disse pengene. Etter middagen var betalt av meg presterer han å si at vi nå har 400 kr igjen som vi kan bruke!! Jeg sa tvert nei, de pengene skulle jeg bruke på meg selv. Han oppførte seg som at han fortsatt hadde krav på 200 kr av mammas pengegave. Herregud så frekt etter å få påspandert middag og kino! Måte på.. :P

Pappa har blitt ille med årene. Husker jo selvfølgelig ikke historiene akkuratt nå da. Men en ting husker jeg. De skal pusse opp kjøkkenet. Det samme gjorde vi for litt over ett år siden og pappa fikk da det gamle kjøkkenet vårt som han har i garasjen til oppbevaring. I vårt gamlekjøkken er det et hjørneskap med sånn "snurre greie" inne i. Pappa og mamma skal ha dette på det nye kjøkkenet også, og de bestilte det. Så kom de hjem og pappa fant ut at den "snurre greia" har de jo i garasjen og de dro på IKEA og avbestilte den for å spare litt penger. Hehe:) også når han fortalte det sa han at det var synd at jeg ikke husket på at jeg hadde en sånn "snurre greie" fra før når jeg pusset opp kjøkkenet ;) haha..

Mamma og pappa er ufør begge to da så bra pappa kan være sparsommelig. Men det fins grenser altså;)

Back
Topp