Gjerrigknarken

Jeg skulle lage taco med min svigerinne og mine to brødre. Meg og ene broren min gikk for å handle. Jeg hadde aldri vert på den butikken, så var såklart ikke kjent der. Jeg såg en sånn trepaking med mais i frukt og grønt avdelingen, og tok den med meg, for jeg visste at jeg hverken kom til å finne en annen eller huske å leite etter en annen mais. Når vi kom hjem til min bror og svigerinne skjelte hun meg ut fordi jeg hadde kjøpt den dyreste maisen i hele butikken! Og ja, jeg betalte for denne maisen selv!

Et vennepar av meg er veldig gjerrig på noen områder. Hvis man skal på hyttetur sammen med de og vi skal handle mat sammen kan vi ikke legge alt i samme handlekurv. Det kan jo være at de plutselig betaler for noe de ikke skal spise! Men de har skyldt meg penger for noe mat i flere mnd nå. Venninnen min "mister" hele tiden konto nr mitt. Jeg har ikke mast for å få pengene tilbake, for jeg vet hvordan det pleier å være...

Haha, herlighet!

Kjæresten til broren min er såpass påpasselig med kronene at hun ber broren min om å fylle på tanken etter å ha brukt bilen hennes o_O Det kan nevnes at de er samboere, men de er nøye på å fordele utgiftene nøye.

Hahaha jeg ler av sånne tråder :p det som er morsomt med dem jeg og mannen kjenner er at de har veldig greit med penger ! Og jeg skjønner jo hvordan dem får så god råd også :p

Jeg var på venninnetur til et eller annet "sydenland" for mange år siden, vi var 7 jenter. En kveld gikk vi tidlig ut og satt på en bar og drakk, en av jentene betalte første runde, neste jente betalte neste runde, så når tredje runden skulle betales sa jeg at jeg ikke skulle ha noe den runden. ( var ikke helt i form) da ble en av jentene kjempesuksess fordi det ble SÅ urettferdig for henne og hun første som hadde betalt for 7 drinker, mens neste skulle betale bare for 6. ( kostet vel rundt 12 kr for en drink....) og gjett om det ble mer diskusjon når jeg ikke skulle ha mer i det hele tatt, og de andre jentene sa at jeg selvfølgelig ikke skulle betale en runde når jeg ikke skulle ha selv.. Da hadde jeg jo fått to gratis drinker, shiiit! Gikk hjem og la meg jeg :p

En tidligere samboer av meg og jeg betalte på matbutikken annenhver uke. De ukene jeg betalte var det ikke måte på hva vi skulle ha av mat, biff, masse brus, ost, pålegg, snop og tilbehør. Mannen tok gjerne fire ulike pålegg på skivene sine de ukene jeg betalte, i tjukke lag. Merkelig nok skulle han alltid slanke seg uken etter når det var hans tur til å betale for maten, og var sur og tverr i butikken og ville bare hjem, antagelig for at jeg skulle bli stressa og ikke få kjøpt med meg noenting :D Var ikke så farlig med maten, han skulle hvertfall ikke ha middag eller godis el noenting :wideyed: hohoho, nå kan jeg le av det, men fy flate - for en fyr!!

Jeg hadde noen ekstreme venninner for noen år tilbake. Hun ene sendte sms med beskjed om at jeg skyldte henne 6 kr og kontonummer fordi jeg hadde spist litt fra en chipsskål hun satte frem på bordet når vi så film. En annen gav meg beskjed om at jeg skyldte henne 50 øre. Jeg trodde hun spøkte og sa hun kunne få en bærepose av meg. Da svarte hun at femti øre her og der blir tilslutt et brød. Tror jeg gav henne en krone i sjokk.

En tidligere samboer av meg og jeg betalte på matbutikken annenhver uke. De ukene jeg betalte var det ikke måte på hva vi skulle ha av mat, biff, masse brus, ost, pålegg, snop og tilbehør. Mannen tok gjerne fire ulike pålegg på skivene sine de ukene jeg betalte, i tjukke lag. Merkelig nok skulle han alltid slanke seg uken etter når det var hans tur til å betale for maten, og var sur og tverr i butikken og ville bare hjem, antagelig for at jeg skulle bli stressa og ikke få kjøpt med meg noenting :D Var ikke så farlig med maten, han skulle hvertfall ikke ha middag eller godis el noenting :wideyed: hohoho, nå kan jeg le av det, men fy flate - for en fyr!!
Atte hva?? Hjelpes:p

Haha, samme her! Og verste av alt var at min eks ikke kunne forstå hvordan jeg kunne påstå at jeg blakket meg på matinnkjøp iløpet av en måned, for han syntes da slett ikke det kostet særlig mye å handle inn "det vi trengte" (som i hans verden var ett brød, en pakke melk og en pakke kjøttpålegg) :eek: Da tok jeg han med meg på kjøkkenet, gikk gjennom kjøleskap og matskap og spurte om han kunne peke på en eneste ting der inne som han faktisk hadde betalt for :p

Har ei venninne som ALDRI kan spandere på andre uten å få tilbake det samme enten i vare eller penger.
Har hun kjøpt en kaffe til en av oss kan du regne med å høre "jeg betalte for deg sist.. kjøper du en til meg nå?"
Å det er forsåvidt greit. Men hun skal alltid ha en kaffe til f.eks 40 kr når hun kjøpte en til 25 kr til deg.

Hvis hun låner bort penger til noen skal hun ha HELE beløpet tilbake ASAP.
Men hvis hun låner noe av oss kan det tar måneder før vi ser dem igjen.. Hvis du i det hele tatt ser dem
(Vi har nå sluttet å låne henne penger og spandere på henne)

Hatt noen venninnekvelder med en venninne der vi lager middag sammen. Avtaler da å kjøpe hver sin gang. Jeg kjøpte inn første gangen. Andre gangen var det hennes tur. Når jeg kom ga hun klar beskjed om at hennes middag kostet 6 kroner mer enn den jeg hadde kjøpt så hun måtte få 3 kroner :P :P

Hatt noen venninnekvelder med en venninne der vi lager middag sammen. Avtaler da å kjøpe hver sin gang. Jeg kjøpte inn første gangen. Andre gangen var det hennes tur. Når jeg kom ga hun klar beskjed om at hennes middag kostet 6 kroner mer enn den jeg hadde kjøpt så hun måtte få 3 kroner :p :p
ok.. det der tok kaka! hahahaha

ok.. det der tok kaka! hahahaha
Jeg ble litt paff ja :P Ikke hadde jeg 3 kroner heller, kun en 5'er. Må ikke tro jeg noensinne fikk tilbake 2 kroner :P :P

Var i syden med en tidligere venninne, og så var vi ute og shoppet. Vi hadde akkurat tatt ut penger i minibank og jeg hadde fått mye små sedler mens hun hadde bare fått store. Shopping i syden er jo mye pruting, så de første gangene så spurte hun om jeg kunne legge ut så selgerne ikke så hvor store sedler hun hadde (siden vi hadde sagt vi bare hadde ditt eller datt). Forståelig nok. Men fjerde og femte gang så sa jeg nei fordi hun på et eller annet tidspunkt måtte splitte de pengene sine uansett og at hun fikk værsågod å sette i gang. Da ble hun furt, gitt :D

Før denne ferien så lånte jeg henne penger fordi sjefen hennes hadde tulla med lønna hennes noen dager før vi skulle reise. Mnd etter at vi kom hjem ble jeg lovet pengene, men da jeg spurte om de så ble hun grinete og la ut i det vide og det brede om hvor dårlig råd hun hadde (18 år og bodde hjemme uten regninger). Etter mye om og men så fikk jeg de, ca 5000kr. Merkelig nok skled vi fra hverandre den sommeren.

Jeg datet en fyr i en periode, og hsn hadde ingen gjerrigknarktendenser da.
Da vi bestemte oss for å ikke date mer fikk jeg en sms om jeg ikke kunne komme innom han med shampoen hans.
Tenkte han hadde satt igjen en frisørshampo eller noe sånt, og svarte ja før jeg sjekka badet.
Går på badet og innser at det er snakk om en halvtom head&shoulders shampo til rundt 30 kr :p

Tjaaa... En bekjent av sambo pleier visstnok å bruke teposene to ganger, og samler sammen sneipene for å rulle nye sigaretter av.

Bestefar pleier å ta alle sneiper i askebegeret og rive opp for å samle opp all tobakk for å spare penger haha

Kompisen til mannen skrur av prosjektoren i pausen av en fotballkamp... Og det er alltid kaldt der, for han varmer ikke opp før de kommer.
Mannen sier han er så gjerrig at han griner når han er på do og driter."

Back
Topp