Gjerrige folk

Nja svigerfar kan nok kalles gjerrig men tydeligvis ikke så gjerrig som mange av eksemplene her:-P. Men han har en haug med skrot på tomten som han forventer at sønnene fikser opp så han kan selge dem videre. Han er selv for syk til å gjøre noe med det. Vil bygge seg garasje og forventer at eldste sønnen bygger den for å spare penger. Forventer at gubben min fikser taket som lekker for å spare penger selv om gubben min har sagt han ikke har tid og kompetanse til det. Da sier han at han kan sitte i rullestolen sin å fortelle hva han skal gjøre. Han har knapt pust til å gå opp til bilen når gubben skal kjøre han til legetime men å rope fra bakken opp til taket klarer han. Hvor er logikken? Men er flink å gi gaver til barnebarna da

Ei e kjenner skal gi akkurat på kroner og øre for en tjeneste. F.eks e kjøper noe til henne på ferie, og det koster 19.90 så kan ho gi meg nøyakti samme sum på konto. Så har begynt å runde opp til nærmeste hele krone. Og hvis e ber ho om å kjøpe noe når ho e på ferie, f.eks et rør med non-stop så kan du garantere at ho kjøper en rull som har masse småesker oppi sånn at ho kan gi meg en liten eske, og ikke hele rullen. (selv om e betaler)
Og samme også hvis vi skal på besøk til henne så er det samme visa "kjøp brus og potetgull". Hvis vi ikke husker å ta med det som blir til overs (over halv pose potetgull og over halv flaske brus) så spis og drikk ho opp resten uten å betale for det eller kjøpe nytt. Har ho en boks brus så får e gjerne boksen og et glass, men det glasset er så lite at e får ikke alt oppi glasset. Da tar ho resten av brusen og e får ikke mer når glasset er tomt selv om ho har kjøleskapet fullt av bokser. (E har slutta å helle brusen over i glass, drikk rett av boksen ;) )

Jeg bodde en periode et stykke unna jobb, ca 3 mil, og kjørte bil til jobben. Jeg hadde en kollega som bodde i nærheten, og siden jeg er en sosial sjel syntes jeg det var hyggelig å kjøre innom henne på veien, så hadde vi følge til jobb. Det tok meg fem minutter ekstra å kjøre innom henne, men det gjorde ikke meg noe. Helt til hun en dag sa i lunsjen at hun satte sånn pris på å kjøre med meg, for da slapp hun transportkostnader til jobb! Jeg hadde ikke bedt om deling av bensinpenger eller noe sånt, hadde ikke slått meg en gang. Men det ble straks mye mindre hyggelig når jeg skjønte at hun satt og telte pengene hun selv sparte ved at jeg var raus. Sjarmerende.

Uff ja desverre (svigersøster) og det er så slitsom når vi drar på ferier eller familie dager sammen for jeg er ikke vant til det. For hun forventer at vi skal betale alt.

I sommer endte jeg opp med å betale inngang for henne og alle de 3 barns hennes på Liseberg som kom på oppi 2000 kr fordi hun plutselig ikke hadde penger noe hun visste utrolig godt før hun dro på ferie med oss. Både jeg og mannen fikk nok da og jeg sa rett ut I køen at de pengene skulle jeg ha igjen. Ikke fordi jeg ikke ville spandere på familie men fordi om vi låner av henne krever hun det alltid tilbake (greit det) så å si med engang. Og vi betaler selvsagt tilbake men når hun låner penge av oss blir hun direkte ufyselig og fornærmet når mannen Ringer å etterlyser pengene hun selv har sagt hun skal betale tilbake og vi kanskje trenger noen kr akkurat da. I tilegg ringer hun broren sin hver lønningsdag og spør hvor mye han har fått og hun kan låne penger. Og hun har fått lønning samme dagen :O det er så slitsomt og nå har vi fått så nok av det.. blei Lett da jeg hørte mannen tok en alvorprat med henne nå I sommer.

Du leste rett! Og det der av få av mange historier...han er forferdelig!

Men har også en huseier her jeg leier til nå som er gjerrig...
Da han var gift med exkona og de fikk deres første barn,og hun var på sykehuset og skulle hjem...så ble hun og baby hentet med spark,for han ville skåne bilen for unødvendig oppvarming og slitasje!!! Sykehuset er 500m fra her...
OMG! Da hadde jeg blitt forbanna, hadde jeg vært kona hans.. Så ble hun også ekskone tydeligvis :p

Har et ganske godt vennepar, som har vært samboere rundt 10 år og har to barn sammen. De setter seg ned hver nyttår og har årsregnskap. Fruens befaling. Der har hun ført opp gjennom hele året hvem som har spist mest til det og det måltidet, hvem som har betalt hva osv. Og så må den som har gått i pluss betale til den andre. :rolleyes: altså bestandig mannen. :p
Wow! Så koselig og romantisk... ;)

OMG! Da hadde jeg blitt forbanna, hadde jeg vært kona hans.. Så ble hun også ekskone tydeligvis :p
Sikkert derfor hun skilte seg med han tilslutt også :p

Ene kompisen til samboer er ganske ekstrem. Søstra skulle låne bilen hans en helg, og da regna han ut hvor mye ho måtte betale av bilforsikringa hans, siden ho brukte bilen i en helg.:eek: og måtte betale litt ekstra for slitasje, husker ikke hvordan han regna ut det. Men kom med en sum. Tar alltid renter når han låner noen penger :p

I ungdomsskolen manglet jeg femti ØRE for å kunne kjøpe mat, og jeg spurte en om jeg kunne få det. Det fikk jeg ikke med mindre LOVET å gi det tilbake.
Er det mulig? Femti øre liksom.
Ga det tilbake nesten samme dag fordi jeg angret på at jeg spurte henne idet hele tatt.
Haha! Høres ut som både svigermor og søsstra mi ! Men Låner eller legger jeg ut for de derimot :P

Herregud.. Jeg kjenner ingen slike, heldigvis!! Får fullstendig fnatt av å lese om det.. Sånne folk hadde gjort meg meget slitne, og jeg ville tilslutt tatt igjen med samme mynt - bare i mer ekstreme grader. Hadde kuttet kontakten med slike folk, om mulig.... :S

Å herre så deilig underholdning! Kommer ikke på noen som er så ekstreme som dere nevner, kjenner bare typen som man ALDRI må låne vekk penger til for de får man aldri igjen. Men dem er det mange av ;-)

Ikke noen store greier her, men datet en fyr for noen år siden. Vi avsluttet det helt greit uten noe sure miner, og e par dager etter fikk jeg spm om han kunne komme innom og hente shampooen sin. Tenkte det var en dyr frisørgreie siden han spurte, så stussa ikke over det før jeg gikk på badet og skulle finne den. En halvtom Head & Shoulders til rundt 30 kr :P

Har ei venninne som er ganske gjerrig både mot andre og seg selv... inviterer henne stadig på middag, men hvis jeg blir invitert til henne serverer hun te og har kanskje kjøpt inn en pose sjokolade. Det er for dyrt å kjøpe inn middag tidligvis :p En gang jeg skulle sove over sa hun at vi måtte handle for det hadde hun ikke rukket ennå... da vi kom til kassa ( hadde kjøpt et brød og litt pålegg til frokost samt litt tilbehør til kveldens middag) spurte hun hva av tingene jeg hadde tenkt å betale?
Ble litt paff jeg... jenta har både spist og sovet hos meg mange ganger hvor jeg spanderer alt som en selvfølge - hun var jo gjest! :p

Har ei venninne som er ganske gjerrig både mot andre og seg selv... inviterer henne stadig på middag, men hvis jeg blir invitert til henne serverer hun te og har kanskje kjøpt inn en pose sjokolade. Det er for dyrt å kjøpe inn middag tidligvis :p En gang jeg skulle sove over sa hun at vi måtte handle for det hadde hun ikke rukket ennå... da vi kom til kassa ( hadde kjøpt et brød og litt pålegg til frokost samt litt tilbehør til kveldens middag) spurte hun hva av tingene jeg hadde tenkt å betale?
Ble litt paff jeg... jenta har både spist og sovet hos meg mange ganger hvor jeg spanderer alt som en selvfølge - hun var jo gjest! :p

Haha da hadde jeg tilbudt meg å betale alt, hun har tydeligvis dårlig råd!

Back
Topp