Gjentatte soppinnfeksjoner

HemmeligG

Forumet er livet
Hei!
Er det noen av dere som er/har vært plaget av gjentatte soppinnfeksjoner i svangerskapet? Hvordan artet det seg og hvordan behandlet du det?

Canesten

Canesten! Men så fant vi ut at blodsukkeret mitt var litt høyt, så derfor kom det hyppig tilbake ;(

Ikke i svangerskapet, men rett etterpå. Måtte tilslutt gå på en skikkelig hestekur skrevet ut av gyn, så ble jeg kvitt problemet :)

Sjekk blodsukker! Og tenk over hva du spiser. Sukker gjør at mijøet blir mindre surt og lettere for å få infeksjoner igjen.

Hvis du ikke gjør det allerede:
- Vask undertøy på 60 grader med parfymefritt vaskemiddel
- ikke bruk underlivssåpe
- bruk kun vanlige (ikke string) bomullstruser
- ikke bruk truseinnlegg, bytt heller truse ofte
- prøv å ikke spis mye sukker
- bruk behandlingen slik som beskrevet, er enkelt å glemme å bruke den de ekstra dagene når man er symptomfri, men er veldig viktig
- spør legen etter feks diffulcan (vet ikke om dette er ok for gravide, men hvis det er det, så kan det være mer effektiv enn canesten)

Ekstra tips er at mannen kurer seg i tillegg ;) Jeg og gubben smittet hverandre i ett, så med kur på begge to og kondomer i noen mnd så har vi aldri hatt det igjen!

Ekstra tips er at mannen kurer seg i tillegg ;) Jeg og gubben smittet hverandre i ett, så med kur på begge to og kondomer i noen mnd så har vi aldri hatt det igjen!

Hos meg gav faktisk latex kondomer lignende symptomer som soppinfeksjoner.

Hadde det omtrent heile svangerskapet med minste. Når ein er gravid kan ein ikkje bruke tablettkuren som er nevnt tidligare.
Brukte canesten uten særleg effekt. Hos meg hjalp rådet eg fekk her inne best, "vaske" seg med babyolje nedentil. Oljen danner ei beskyttende hinne. Fungerte veldig bra!
I tillegg sov eg naken, og prøvde å venne meg av med truseinnlegg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er ikke gravid, men har hatt soppinfeksjon i snart tre måneder no.....veldig rart da jeg kun har hatt det en gang før, og det var under graviditet. Da ble det borte etter en runde med canesten, men nå har jeg prøvd både canesten og pevaryl og det funker ikke. Snakket med ei på apoteket her om dagen, og hun anbefalte å bruke lactacyd (usikker hvordan det skrives:p) såpe når man vasket seg, og vivag melkesyretabeletter som vistnok skal være med på å gjennopprette balansen i skjeden. Hvis dette ikke funket sa hun jeg måtte ta kontakt med legen, for da kunne han skrive ut tabletter som visstnok skulle funke veldig bra.
Mistenker at grunnen til jeg får det nå er pga høyt sukkerinntak. Har spist ALt for mye godteri og sjokolade i det siste av ulike grunner, og sukker livnærer soppen. Og nå kommer jo jula, så det blir jo ikke akkurat mindre sukker :-p

MASSE!!! :( brukte multi-gyn, den er mest effektiv, og noen ganger yoghurt naturell, hjelper også veldig å gå uten truse, jeg går kun med nattkjole når jeg er hjemme så det får luftet seg litt :)

Har vært ekstremt plager siden tenårene frem til jeg ble gravid. Hele graviditeten har jeg sluppet unna.

Men jeg kutter ut intrimsåpe, vasker godt med vann, bruker uparfymert vaskemiddel på undertøy og håndklær. Ikke bruk syntetisk undertøy, men bomull. Har du mulighet om natten, sov uten truse :)
Mannen din bør også droppe såpe på underlivet sitt, å bør gjerne vaske seg litt med vann før sex. Her er det blitt endel av rutinene på kvelden så det ikke blir sånn Oooh vi skal ha sex så nå må jeg vakse meg :P

Ta alltid kurene helt ferdig, å vis du å din kjære har hatt ubeskyttet sex mens du har hatt sopp eller behandlet deg for det, er sjansene store for han også har fått det. Da bli jeg bedt han få en kur fra legen. Så han blir helt kvitt det. Så slipper dere å være redd for å "smitte" hverandre.
Fikk en skikkelig "hestekur" hos legen en gang. En pille man kan ta oralt og da blir man helt kvitt alt av sopp i kroppen. Men så vidt jeg har forstått får man ikke denne kuren da man er gravid :(

Bruk også naturell yoghurt for å lindre og evt forebygge da dette holder miljøet der nede surt og godt :)

Lykke til, håper du får det bort og slipper å plages sånn hele svangerskapet!

Jeg blir nesten gal!!! Har bare hatt det i noen dager, men det gjør meg sprø!!! Masse fine råd her - supert :)

Back
Topp