Har vært ekstremt plager siden tenårene frem til jeg ble gravid. Hele graviditeten har jeg sluppet unna.
Men jeg kutter ut intrimsåpe, vasker godt med vann, bruker uparfymert vaskemiddel på undertøy og håndklær. Ikke bruk syntetisk undertøy, men bomull. Har du mulighet om natten, sov uten truse
Mannen din bør også droppe såpe på underlivet sitt, å bør gjerne vaske seg litt med vann før sex. Her er det blitt endel av rutinene på kvelden så det ikke blir sånn Oooh vi skal ha sex så nå må jeg vakse meg
Ta alltid kurene helt ferdig, å vis du å din kjære har hatt ubeskyttet sex mens du har hatt sopp eller behandlet deg for det, er sjansene store for han også har fått det. Da bli jeg bedt han få en kur fra legen. Så han blir helt kvitt det. Så slipper dere å være redd for å "smitte" hverandre.
Fikk en skikkelig "hestekur" hos legen en gang. En pille man kan ta oralt og da blir man helt kvitt alt av sopp i kroppen. Men så vidt jeg har forstått får man ikke denne kuren da man er gravid
Bruk også naturell yoghurt for å lindre og evt forebygge da dette holder miljøet der nede surt og godt
Lykke til, håper du får det bort og slipper å plages sånn hele svangerskapet!