Gjenbruk

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
Ja, så klart! Ingen vits i å kjøpe nytt når brukt er like bra.

Alt utenom sko, madrasser og bilstol (og vogn) kjøper vi brukt om vi kan. Det er jo bare tøysete å kjøpe noe til fullpris når man får samme produkt til en brøkdel av prisen. :)
Mer penger å bruke på andre ting. :)

Det kastes så mye tøy, at det er skammelig. Barna må få lære at verdier ikke måles i hvor nytt noe er. Ja til gjenbruk! :)

Har kjøpt mye utstyr brukt; sprinkelseng, stol til å amme i på barnerommet, vogn, newborn-sete, sterilisator og brystpumpe. Både fordi jeg får råd til fine ting av fantastisk kvalitet og fordi det er miljøvennlig.

Klær har vi arvet, fått i gave, strikket og sydd selv og kjøpt litt nytt.

Bøker har vi kjøpt på loppemarked og på tilbud.

Leker (spesielt i plast) ville jeg aldri kjøpt på loppis pga at kravene til giftstoffer er forskjellige verden over og det som var lov for 20 år siden er ikke nødvendigvis lov i dag...

Handler så mye som mulig brukt, men der jeg bor i landet, er det dessverre litt begrenset med ålreit "utvalg" på bruktmarkedet. Synes det er supert med alt man kan arve eller kjøpe brukt :) Det eneste vi i utgangspunktet ønsker å kjøpe nytt er vogn, madrass og bilstol. Vogna har vi sett oss ut en type som ikke er lett å finne brukt (men hadde vi funnet den brukt, hadde det selvfølgelig vært veldig aktuelt), madrass er av hygieniske årsaker og bilstol er av sikkerhetsmessige årsaker.

Har alltid likt å tråle Fretex og loppemarked, gjenbruk er viktig for miljøet og kan være kjekt for lommeboka også ;) Dessuten synes jeg det er gøy :D

eneste jeg har kjøpt nytt er madrass til vugge, og nytt underlag til stellebordet. arvet så masse fint, og fått kjøpt masse fint ting til en god pris brukt på finn. til og med ubrukt vognpose fortsatt i posen til halve prisen, så jeg klager ikke. Du får så mye mer for pengene, jeg synes det er kjempegøy :)

Vi har kjøpt omtrent alt utstyr til babyen brukt, kun madrassen til senga, vogna (fordi den var på tilbud) og babycall vi har kjøpt nytt. Vi har kjøpt noe av venner/familie og har arva masse leker og klær.

Back
Topp