Gjenbruk

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
Ja:) og bøker. Har kjøpt barneservise og sko også.

Ja klær kan jeg finne på å handle brukt, om jeg kommer over et skikkelig kupp og tøyet er bra :) Leker har jeg ikke kjøpt brukt enda, kun spill :)

Har barn nr tre her, mesteparten av klærne hennes er gjenbruk, noe kjøpt brukt til søsknene, annet er arvet og noe ble kjøpt nytt til søsknene. Det meste har vært brukt av etpartre unger mellom søsknene og lillepia, jeg har gitt det bort og sagt at jeg tar det gjerne tilbake når dere er ferdig siden jeg visste vi skulle ha en til.

Det sagt: til de store (7 og 9) blir det i hovedsak nye klær, de arver litt, men det har blitt mindre og mindre. De har egne krav (spesielt hun på 9), så da blir det endel nytt. Jeg plukker opp noe på loppis når jeg finner, men synes finn.no er tungvint til klær siden jeg ikke kjører bil og man har alle forskjellige meninger om hva som er pent brukt... i tillegg så syr og strikker jeg noe.

Det som er helt etter at de er ferdig å bruke de (spesielt hun på 9 sliter vanvittig på klærne) blir gitt videre til barn av venner. Det som er ødelagt blir enten redesignet eller gitt til tekstilavfall.

Flesteparten av møblene våre er kjøpt brukt, og hvis vi kjøper noe nytt er det for å ha de lenge. Utstyr varierer, noen ganger kjøpes det brukt, andre ganger nytt slik at det kan arves videre blant ungene.

Jeg er veldig glad i arveklær så har fått mye flotte arveklær, men ikke kjøpt noe enda. Har vært så heldig å fått [emoji5]

Jeg vet at jeg er sær, men skylder på oppveksten og en «fisefin» mor [emoji85] Men jeg syntes at mye av brukt tøy lukter vondt, og da syntes jeg det er ekkelt... Jeg kjøper derfor heller ikke tøy og tekstiler i bruktbutikker... Jeg er også veldig redd for at klærne ikke skal være rene, og at vi drar inn unødig grums i huset... Så jeg kommer ikke til å kjøpe mye brukt til fremtidige barn. Men arve fra gode venner jeg vet er renslige og nøye på ting går nok bra [emoji1]

Jeg har noen i min omgangskrets som er litt, tja hva skal man si, alternative/annerledes, og ser på ungene der at de verken er velstelte eller pene og hele i tøyet, og da frister det absolutt ikke å arve derifra... (for de som leser med argusøyne, så er det overhodet ikke omsorgssvikt, bare jeg som er helt i andre enden av skalaen enn foreldrene...).

Jeg vet at jeg er sær, men skylder på oppveksten og en «fisefin» mor [emoji85] Men jeg syntes at mye av brukt tøy lukter vondt, og da syntes jeg det er ekkelt... Jeg kjøper derfor heller ikke tøy og tekstiler i bruktbutikker... Jeg er også veldig redd for at klærne ikke skal være rene, og at vi drar inn unødig grums i huset... Så jeg kommer ikke til å kjøpe mye brukt til fremtidige barn. Men arve fra gode venner jeg vet er renslige og nøye på ting går nok bra [emoji1]

Jeg har noen i min omgangskrets som er litt, tja hva skal man si, alternative/annerledes, og ser på ungene der at de verken er velstelte eller pene og hele i tøyet, og da frister det absolutt ikke å arve derifra... (for de som leser med argusøyne, så er det overhodet ikke omsorgssvikt, bare jeg som er helt i andre enden av skalaen enn foreldrene...).

Vi alle er forskjellige og det er ingen fasit på hva som er rett og galt her i verden[emoji4] om det er rett for deg er det rett for deg[emoji4]

Kjøper mye brukt. Vasker, lapper og syr om. Kjøper lego og vasker det i en bh-pose i oppvaskmaskinen osv.. elsker loppis!

Nr 2 er på vei og det eneste jeg har kjøpt nytt var babybjørn vippestol og bag til vognen.
Fikk dog begge deler helt nytt til bruktpris (50% avslag) i butikken siden det hadde vært utstillingsmodeller seng, vogn og mye annet hadde vi fra førstemann.

Alt av klær er arvet, evt arvet tilbake - noe var dårlig så det ble kastet (jeg har selv bedt om å få alt tøy og så heller bestemme selv hva jeg vil ha/ikke ha).

Arver fra familien og ei vennine. Ellers handler jeg nytt. Skal aldri kjøpe noe brukt på Finn etter to episoder der klærne var altfor utslitte. Bortkastede penger.

Handler stort sett alt nytt siden jeg jobber i et sted der jeg får tak i alt av sko og klær, innerst til ytterst, fra kvalitetsmerker til godt rabatterte priser. Er flink til å ta vare på klærne og selger unna/gir bort når ting blir for smått. Annet utstyr kjøpes som regel på salg. Har ennå ikke betalt fullpris av noe av det vi trenger til den nye babyen. Er opptatt av å følge med på salg, og sammenligner ofte priser flere steder før jeg handler. Eneste vi antageligvis kommer til å måtte betale fullpris for er vogn og bilstol.

vi arver litt, men har ikke vært flink på å kjøpe brukt nei :/ jeg arver også ofte tøy fra mamma eller venninner :)

Back
Topp