Gjøre klart for baby

Jeg har masse som bare står lagret siden vi har handlet og fått mye brukt. Fikk en sekk med klær, noe var kjønnsnøytralt og må gås igjennom, se hva vi eventuelt mangler... må nok få tak i noe mer (brukte) klær.

Også mangler vi en hau med dill-dall som regntrekk, bæresjal, stellemadrass, adapter fra vogn til bilstol etc.
Ser for meg å prøve å handle dette lokalt når ting har roa seg LITT....
Vil vaske litt klær nå da, samtidig som jeg tar å ser over hva som mangler... :)

Men vi har ikke noe klart i form av at det skulle kunne tas i bruk uten vask, montering og å rydde det på plass. Men mye er i hus :dance008

Skulle faktisk hente en kommode i huset til samboer nå i helga, hadde ordnet oss henger med skap og alt, men nå får vi ikke reise inn i kommunen der eller noe...
 
Fikk masse babyklær i minste str fra storesøster som nettopp fikk baby, så det er allerede nyvasket.
Vi har også valgt å bestille alt vi mangler på nett, så vi slipper å dra ut og handle, og det kan ligge klart her.

Det er jo lang tid igjen fortsatt, men vi skal også flytte i sommer, så alt som kan gjøres nå er deilig å få gjort <3
 
Litt over til Moss: hvordan vasker dere klærne?
Tenkte å vaske med blenda sensitiv og tøymykner uten parfyme.
Tørker dere klærne i trommelen eller bare henger dere de til tørk?
Blenda, ikke tøymykner og ikke trommel her i huset.
 
Plutselig gikk det opp for meg at det ikke er sikkert jeg har mange ukene igjen. Så nå har jeg for fult begynt å gjøre klart til babyen kommer. Alt av sengetøy vaskes opp, vogna skal vaskes, klærne skal vaskes. Så har nok å gjøre nå :hilarious:
 
Vi har lånt ut alt babystæsjet vårt til broren min, og har i grunnen hatt ganske lave skuldre og tenkt at vi skal hente det hjem i påska - kidden hans er uansett for stor for det meste nå. Veeel... Det blir vel neppe noen Trøndelagstur med det første, så nå har jeg begynt å føle litt på det. Kjøpte faktisk en brukt bedside crib her om dagen, og så har vi jo alt av stellebord osv fra før. Men bilstolen skulle vi gjerne hatt, og klær i de minste str ligeså. Vi får vel ha is i magen og satse på at det går en bil enten oppover eller nedover innen juni vel :)
 
Jeg vasker klær og gjør klart når jeg går ut i permisjon. Om det gjøres nå er jo alt nedstøvet igjen innen babyen kommer. Utstyr og slikt er i hus fra de eldste, men ville nok fått det i hus om vi måtte kjøpe mye pga greiene med korona. Man vet jo aldri om det plutselig blir full isolasjon på alle, så da er det greit å ha mesteparten man behøver om ikke annet. Bleier og slikt har vi fra de eldste siden vi bruker tøybleier. Veldig kjekt sånn sett med gjenbruk.
 
Klærne er klare. Kjøpte noen ekstra bodyer i 50 på salg på Lindex for et par dager siden. Så venter på e :)
Ellers må jeg hente bedsidecrib og bag til vogn iallefall hos mamma.
Lekegrind kjøpte jeg for en uke siden brukt, så den skal få ligge i bilen så lenge som mulig. Også vaske den ned :p
Tenker å male soverom i sommer/høst, da storebror skal flytte inn på større rom. Lillesøster blir liggende med oss til hun er ca 6 mnd uansett:)
 
Back
Topp