Gjøre klart for baby

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Når gjør dere alt klart? Altså vasker klær, fyller stellebordet og sengen osv. Kjenner jeg begynner å føle på tidspress selv om jeg bare er 27 uker :p
Men er nok litt fordi er en del ting jeg mangler som jeg ikke tørr å gå ut å kjøpe no i disse korona tider:p har helsigvis det viktigste på plass da!
 
Er hjemme med 3 åringen og vi har brukt denne uken på å vaske og brette alt av babyklær.. greit å bruke disse dagene på noe koselig :)
Ellers har vi stort sett alt på stell etter storebror, skal kjøpe lekegrind og noe andre småting, men unngår alt av kjøpesentre nå, så det får vente :)
 
Er hjemme med 3 åringen og vi har brukt denne uken på å vaske og brette alt av babyklær.. greit å bruke disse dagene på noe koselig :)
Ellers har vi stort sett alt på stell etter storebror, skal kjøpe lekegrind og noe andre småting, men unngår alt av kjøpesentre nå, så det får vente :)
Ja det e lurt å ha :) venter enda på litt klær jeg, har vært mye nettshopping av klær disse dager da. Hehe.
Men trenger også en kommode å putte klærne Hannes i faktisk :p så det må jeg ordne også. Hehe
 
Samboer malte soverommet i forrige uke, har en del klær liggende fra førstemann så blir ikke mye innkjøp utenom kommode til klærne! Så planen er å vaske klær i april (utsetter kommode kjøpet til april i håp om at det er roet seg littegrann) :happy: Ellers har jeg tidligere i år kjøpt inn ting vi mangler blant annet ny sengemadrass og elektrisk vippestol.
 
Jeg har vasket alt i den minste str nå. Kunne lett tatt i mot en baby nå selvom noe smått mangler, men ikke noe krise.

Drar ikke i butikken så resten får vente
 
Tenkte å gjøre det når jeg starter permisjonen i slutten av mai.

Har alt utstyr i hus, så trenger bare å vaske ting og montere ting. Gidder ikke ha en lekegrind stående midt i stua i mange flere måneder enn nødvendig.

Det er 3 mnd igjen til han kommer og jeg stresser overhode ikke
 
Har så smått begynt da dette ikke blir noen termin beibi pga høyt blodtrykk og sv.dia.
Og om det blir flere ukers sykehus på oss,så er det greit å vite at ting er klart hjemme iallefall.
 
Har så smått begynt da dette ikke blir noen termin beibi pga høyt blodtrykk og sv.dia.
Og om det blir flere ukers sykehus på oss,så er det greit å vite at ting er klart hjemme iallefall.
Ååå så kjedelig :( ja da er det værtfall greit å vite at alt er som det skal hjemme om du må legges inn <3
 
Har vært ferdig med det meste en stund nå. Må bruke tiden godt så lenge bekkenet holder. Mangler å sortere noe klær i str 74 og 80, flytte sengen opp et hakk og skifte på den etterhvert, bilstol og ny bil, og pakke den delen av fødebagen som er til meg selv
 
Litt over til Moss: hvordan vasker dere klærne?
Tenkte å vaske med blenda sensitiv og tøymykner uten parfyme.
Tørker dere klærne i trommelen eller bare henger dere de til tørk?
 
Har allerede vaska opp det meste. Det ligger brettet og klart i skapet hennes. Har fyllt opp med bleier, kluter og div på stellebordet.
Har pakka fødebag også :laughing002

Bedside-criben står end uåpnet i Jollyroom sin embalasje da, tenker å få opp den også etterhvert. Alt er egentlig klart, mangler å montere basen og sette i bilstol.
 
Vi mangler bare noen småting til lille, men har enda ikke montert de store tingene som seng eller lekegrind. Vi skal legge nytt gulv på barnerommet i helgen så tenker jeg går i skikkelig «nestingmode» i neste uke og vil nok gjøre rommet klart :laughing002 vi har alt vi trenger av klær til og med str 62, så tenker vi ligger godt an! Vil nok begynne å vaske klær i 50 og 56 ganske snart :Heartpink
 
Planen er å gjøre seng og klær klart når jeg går ut i permisjon. Mangler bilstol, og siden storesøsknene bruker pute og bilstol, må jeg få til en butikktur for å prøve bilstoler i bilen på et eller annet tidspunkt..
 
Okei, nå er jeg visst treig. Har ikke kjøpt kleskommode eller stellebord/ matte enda jeg :hilarious: Har fått kjøpt inn noe klær, men begynner nok ikke vaske før jeg har oppbevaringsplass til de :)
 
Vi har vel kjøpt alt vi trenger, mangler vel bare babycall og bæresele. Og en ny stellematte da den jeg kjøpte ble for stor for kommoden. :)

Satt opp kommoden ellers er alt i boden, men nå son jeg er sykemeldt kunne jeg jo starta med å vaske og litt forskjellig :)
Montering av seng regner jeg med kjæresten min tar en dag rett før baby kommer, kanskje mens jeg er på sykehuset og han er hjemme en tur.
 
Jeg gleder meg veldig til å gjøre klart og kjøpe inn de "store" tingene som mangler (seng, bilstol, vogn) og gleder meg til å vaske klærne og legge alt på plass :) Vi holder på å pusse opp hele kjelleretasjen og der blir det vaskerom, bod og gjesterom, så foreløpig venter jeg på at alt vi har midlertidig oppbevart på det som blir barnerommet skal flyttes ned dit! Og selvsagt å få vaskemaskin igjen... Har vært uten nå i 5 uker :inpain: Men iløpet av uken eller uken etter der så begynner det å blir ferdig og da gleder jeg meg til å ordne og fikse både der nede og på barnerommet :)
 
Back
Topp