Gjør dere alltid rett?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Jeg føler at her på BV blir man sett ned på, om man ikke gjør det som alle gjør.
F.eks omskjæring, hull i ørene etc...

Dette er faktisk tillatt, og jeg syntes man skal respektere at vi har forskjellige bakgrunner...

Bare tenker høyt :)

Jeg gjør mye feil, men jeg gjør der som jeg føler er rett for mitt barn.
Hva andre mener om det får jo være dems problem :P

Så lenge man ikke gjør noe ulovlig, tenker jeg at man gjør det man føler er rett for sine barn og seg selv.
Alle passer ikke inn i samme boks uansett, så jeg syns det blir feil å dømme andre for deres valg. Men spør noen hva jeg mener om noe, vil jeg selvfølgelig si hva jeg mener om det ;) Man spør jo ikke etter meninger hvis man bare er ute etter å få bekreftende jatte-med-svar.

Jeg føler at her på BV blir man sett ned på, om man ikke gjør det som alle gjør.
F.eks omskjæring, hull i ørene etc...

Dette er faktisk tillatt, og jeg syntes man skal respektere at vi har forskjellige bakgrunner...

Bare tenker høyt :)
Helt enig. Alt blir så feil her inne. Slik som tråden min om hvor langt en toåring kan telle. Var ingen som sa at toåringen snakker urent eller ikke klarer å telle uten hjelp. Det var bare prakteksemplarene som ble nevnt. Jeg vet veldig godt at det er veldig mange både to og treåringer som ikke kan telle så langt helt på egenhånd...
Og ang hull i ørene. Har sagt det før og sier det igjen. Min toåring skal få det nå i desember. Hun har pekt på mine ører og og vist tydelige tegn fra hun var 6 mnd. I dag gråter hun og sier at hun vil ha øredobber og er super klar. Et barn på 2 eller et barn på 8 er fortsatt et barn og foreldrenes ansvar. Barn generelt er også veldig dårlige på å se konsekvenser selv om man forteller hva som skal skje. Så at vi skal sitte på vår høye hest og si at barnet må vente til de er 8 fordi alle andre sier 8 og påstå at barnet skal få "skylden" når det viser seg at det var vondt å ta hull i øra er helt bak mål.
Jenta på 11 mnd er ikke som søstra i det hele tatt og har ikke engang lagt merke til at det finnes øredobber. Kommer ikke til å ta det på henne enda.
Jeg føler at når folk i tråden svarer: "nei, jeg har en toåring, så SELFØLGELIGhar ikke henne!!!! Det ville ha vært barnemishandling!" Da blir det til at jeg dropper å svare.
Jeg gjør forsåvidt feil som går utover mine barn også. Som foreksempel når man ikke har sovet mer enn 3 timer sammenhengende et par ganger det siste året og begge nesten alltid hyler i bilen og man kommer hjem og det skjer enda mer ugang og toåringen plager ettåringen kan det gå en kule varmt! Kan fint heve stemmen og skrike litt for å overdøve ungene. Når alt har falt til ro så sier jeg unnskyld for at jeg skrek og ber 2 åringen si unnskyld for å ikke høre etter.

Last edited:
Gjør ikke alltid rett. Jeg mener at folk skal få behandle barna sine slik de selv mener er best. Selvfølgelig innenfor lovens grenser. Vi kjenner som regel barna våre best selv. Alle er forskjellige og kan ikke gjøre/mene det samme.

Kan ikke dømme mennesker for dems handlinger, da jeg ikke sitter med noen fasit på hva som er rett og galt, men det finnes mennesker som tror de vet mer, og da for de tro det!

Det å tro er noe jeg en gang gjorde i kirken, men jeg kan dele min erfaring ( om man tar det med i omregningen er opp til enkelte leser;))og bli tildelt andres erfaringer, men jeg vil tenke meg, at i bunn og grunn vil jeg gjøre det som passer meg og min familie best, ikke hva folk som sitter på BV eller andre forumer for den saken skyld;)

Gjør ikke alt etter boka nei, men det som er riktig for oss. Har lært meg at her inne kan man ikke svare på tråder hvor man viker litt unna hva majoriteten gjør. Når jeg ble medlem her så virket det som et sted hvor man kunne være helt åpne og dele erfaringer, men jeg orker ikke sånn heksejakt og fordommer, så jeg har heller bare valgt å vike unna de værste diskusjonene. Unødvendig:) vi gjør alle forskjellige ting og har forskjellige oppdragelser og det er jo det som er så bra:)

Gjør virkelig ikke alt rett, prøver ikke å være en pedagogisk korrekt mor heller.
Gjør det som føles rett for min familie.

Langt ifra...har gjort mye feil siden jeg ble mor som 15 åring,har betalt prisen også for å si d mildt..skulle så gjerne ha gjort ting annerledes,men der og da gjorde jeg d jeg trodde var rett. Heldigvis blir man omsider voksen og jeg har snakket mye med barna om hvorfor ting har vært sånn og slik,at d aldri var dems feil. Gjør selvfølgelig feil nå også,men ser d fortere nå og får ordna opp eller gjort d litt annerledes neste gang,man lærer så lenge man lever,heldigvis;)

Jeg gjør feil sikkert, ja.
Enkelte ting føler en ganske sterkt for og da blir man gjerne litt krass.

Ingen er perfekte!
Men ting som er unødvendig for mitt barn, kommer han ikke til å få før han er gammel nok. F.eks hull i øret. Han har 2 onkler som har hull i øret og det kunne ikke brydd han mindre. ;)
Ka andre velger for sine barn får bli opp til dem.
Og alt som blir skrevet her inne kommer til å bli snakket om lenge. Vært her lenge nok til å skjønne at de som prøver å gjøre noe utenom boka får passet påskrevet ;)

Gjør det som er rett for oss. Det er nødvendigvis ikke rett for andre da ;) Men her inne skriver jeg lite i utgangspunktet. Syns mange her inne formulerer seg både nedlatende og surt så. Jeg gidder ikke diskutere med noen som allerede har bestemt at SIN måte er den eneste rette måten ;)

Jeg innrømmer gjerne feil og mangler.. Men ser at det fort blir gruppe mentalitet.. Ikke alltid lett å være den som kommet med annen mening da

Nei jeg gjør ikke alltid rett, og hadde nok fort blitt dømt om jeg hadde orka å skrive i de trådene man kan bli halshugget i.

Jeg gjør ikke alt rett, men jeg gjør ting på min/vår måte :)
At jeg velger å ikke ta hull i ørene på jenta mi på snart 2, er ene og alene MITT (mannen bryr seg ikke :P ) valg. Hvis andre gjør det, så kjekt for de :)
Jeg bruker til og med våtservietter på snuppa, og kommer til å gjøre det på lillebror også.
Har til og med servert grandiosa til middag! Men, tror det går bra for det :)

Vi har spist pølser til middag to dager på rad, jeg sovnet i fanget på treåringen mens vi leste bok på senga og hevet stemmen min til pappaen hans fordi han var så sykt irriterende, senest i dag - foran ungen.

Nei, jeg gjør ikke alltid rett. Men om du spør meg hva som er rett eller galt, så får du et ærlig svar ut i fra det jeg føler er riktig. Er vel det man spør om i trådene også, en ærlig mening? Takk Gud for at vi ikke alle er like. Det ville blitt så kjedelig! :-)

Back
Topp