Gjør dere alltid rett?

Ja, jeg gjør alt rett. Det som er rett for meg og mine barn. Bortsett fra når jeg ikke har sovet eller spist, eller når barna krangler en halv evighet, da kan det gå en kule ( eller 17) varmt :p

Jeg gjør ikke alltid rett nei, egentlig litt glad for det. Må være slitsomt å leve opp til å være perfekt, det hadde jeg ikke orket :p

Jeg er langt ifra perfekt, men i følge frøkna er jeg den beste og perfekte mammaen for hu og broren. Så selv om jeg gjør feil så må jeg jo gjøre noe riktig også :P

Langt ifra perfekt her gitt :p men men er vel ingen som er helt perfekte vel? Og gjør ALT rett? Da tenker jeg isåfall at vedkommende er rimelig naiv om han/hun tror det... :p

Når det gjelder ting som enten er unødvendig, eller direkte (potensielt) skadelig, da synes jeg det er innafor å uttrykke det til vedkommende det gjelder.
Eksempler: omskjæring, snu barnet fremovervendt i bilen for tidlig, røyking i svangerskapet/nærheten av barn, usunne matvaner (nugatti og loff til frokost hver dag). Osv.
Jeg respekterer ikke at man er vant til at man tar seg en glass vin til middagen mens man er gravid, bare fordi man har en annen bakgrunn enn meg.

Jeg er definitivt ikke perfekt, men gjør så godt jeg kan for å være en trygg og god mamma for barna mine.

Jeg gjør det som er rett for oss. Noen ganger bryter jeg med egne prinsipper, men orker ikke å strebe etter å være perfekt. Er mer opptatt av å være menneske. Gjør mye som noen kan himle med øynene over, som å glane på tven en hel dag for eksempel. Må være så slitsomt å være perfekt til en hver tid.. Eller forsøke å være, for går det egentlig an å være det?

Gjør selvsagt ikke alt rett. Prøver å gjøre det beste for ungen min, det som er rett for han, men ikke alltid man får til alt man ønsker.

Etter noen søvnløse netter har jeg hatt kort lunte, vært sint på han, skreket til han og kalt han stygge ting. Angrer skikkelig og har verdens dårligste samvittighet. Stakkar, han er bare 15 mndr, og trenger en rolig og stabil mamma til trøst og ikke et monster som kommer frem etter for lite søvn :(

Jeg er feilfri så det så... Nei jeg gjør ikke alt rett. Gjort mang en feil og flere blir det.

Nei, så enkelt er det faktisk ikke alltid :p

Nei jeg har gjort noen feil og mange av de har jeg innsett pga forumet. Hadde aldri kunnet så mye om feks bilsikring om jeg ikke hadde vært her inne. Det er lov å sette en 18mnd gammel unge kun på pute, men har heldigvis lært bedre:) Jeg er generelt nøye på ting da, ikke sånn "la det skure-person". Å følge saueflokken har aldri vært min greie. Jeg har alltid tenkt igjennom alt jeg gjør som mamma og ikke bare gjort "sånn som alle andre sier og gjør". Heldigvis for det når jeg tenker over anbefalinger jeg fikk ang alkohol i svangerskapet feks. Så jeg synes det er viktig at man tar selvstendige veloverveide valg med barnas beste i fokus. Det er mye jeg har vært fristet til å gjøre som er enklere for meg selv.

Folk gjør akkurat hva dem vil så lenge det handler om å skade barn fysisk eller psykisk!
Men på ett forum er det jo lagt ut innlegg fordi man ønsker en diskusjon rundt det og da får høre andres meninger.
Noen får for langt og blir sinte og ufine, det er ikke greit! Men å si meningen sin er lov :)

Jeg føler at her på BV blir man sett ned på, om man ikke gjør det som alle gjør.
F.eks omskjæring, hull i ørene etc...

Dette er faktisk tillatt, og jeg syntes man skal respektere at vi har forskjellige bakgrunner...

Bare tenker høyt :)
Da tenker jeg litt høyt også. Har allerede svart i tråden, men tenker nå på det du skriver ift om ting er lov. Selv om en ting er lov pr dags dato så kan det forandre seg. Og når det gjelder noen ting er det positivt at man ikke bare respekterer det. Dette gjelder ting som feks omskjæring av jenter, oppdragervold ol som før var lov men som nå er forbudt. Vi i 2015 ser på det å slå barn som forferdelig, de gjorde ikke det for 40 år siden. Bare en tanke;)

Jeg prøver å gjøre det jeg mener er rett, men det kan jo i noen tilfeller være subjektivt. Jeg er enig i at man fort kan oppleve å bli sett ned på dersom man gjør ting annerledes, men mennesker er forskjellige. Det viktigste er at man prøver å gjøre det som er riktig for seg og sine, og kan lære av de tingene som ikke gikk bra.

Gjør sikkert mange feil, men de rammer meg selv og ikke barna mine:)
Er det feil med omskjæring og hull i ørene? Selv om dette ikke er vanlig i Norge er det normalen i store deler av verdenen, og det går bra med dem. Syntes det er så teit at vi ikke bare kan godta at alle ikke gjør ting slik som vi gjør det, og at det er kun vi som gjør alt slik det bør gjøres. Nå har ikke datra mi hull i ørene enda, men jeg hadde ikke følt at det var feil om hun hadde det.

Er det feil med omskjæring og hull i ørene? Selv om dette ikke er vanlig i Norge er det normalen i store deler av verdenen, og det går bra med dem. Syntes det er så teit at vi ikke bare kan godta at alle ikke gjør ting slik som vi gjør det, og at det er kun vi som gjør alt slik det bør gjøres. Nå har ikke datra mi hull i ørene enda, men jeg hadde ikke følt at det var feil om hun hadde det.
Jeg syns det. Jeg må gjerne stikke hull i min egen hud fordi jeg syns det er pent, men jeg gjør ikke det på mitt barn som ikke vet hva dette betyr.
Jeg fatter heller ikke at det er lov å skjære unødvendig i barns kroppsdeler heller.

Back
Topp