Gir dere.....

Har bare en niese enda, og hun er to. Lenge til vi har den problemstillingen. Selv fikk vi frem til konfirmasjon, men så er vi 16 søskenbarn. Veldig greit å gjøre en avtale med søsken, det kommer jo både an på hvor mange det er snakk om og hvor nær kontakt man har.
 
Lenge til dette blir en aktuell problemstilling hos oss. Men blant mine tanter/onkler er det litt forskjellig, noen slutta å gi ved konfirmasjonsalder eller 18 år. Og noen av de andre får jeg fortsatt av (er 26 år), forskjellen er vel at de jeg fortsatt får av er tanter/onkler jeg har kontakt med, altså blir det gitt ut i fra relasjon. :)
 
Foreløpig er vi de eneste med barn, på både min og mannens side :(
Men, jeg vil nok kjøpe gaver til min søsters barn så lenge jeg lever.
Jeg er selv 30 år og får fortsatt gave av tante og onkel. Hos oss er det en selvfølge å feire bursdag, og da blir det jo naturlig å ha med gave!
Synes ikke det er rart med "ingen kakeservering - ingen gave" mentalitet, for de som har det :)
 
I min slekt var det slik at vi fikk av tante og onkler til vi konfirmerte oss. Etter konfirmasjon var det slutt på jule og bursdagsgaver. Har ikke avtalt med søskna mine hvordan vi skal gjøre det enda.
 
i min slekt var alle enige om at siste gaven var til konfirmasjonen.
På mamma sin side er vi en stor gjeng, og for at det skal fungere økonomisk for alle måtte vi ha begrensninger.
Så som sagt, siste gaven både bursdag og jul fikk vi av tanter, onkler og søskenbarn til konformasjon.
Med mindre vi feiret jul sammen... Da ble det en gave til hver.
På pappa sin side er vi så få, og sammensveiset gjeng, at vi alle feirer bursdag og alle får en liten gave. Men skjeldent dyrt. Med mindre det er runde år.
 
Jeg er enebarn, men mamma har 6 søsken og jeg har ikke fått bursdagsgaver fra de etter jeg ble voksen, men er noen jeg fortsatt får en liten julegave med :)
 
Vi har 18 års grense på alene gaver. Etter det blir det bare gratulasjoner :)
 
Mine er ikke så gamle enda, men kommer vel gjerne bare til å kjøpe en liten oppmerksomhet når de blir såå store! :)
 
Jeg får fortsatt gaver fra onkler og tanter. Var eneste barnet i mange år. Mange av de yngre kusinene/fetterne får ikke. Skal sies at jeg har et nærer forhold til generasjonen over en resten og er på besøk flere ganger i året. Gir også jul/bursdag til de :)
 
Back
Topp