Gikk vannet?!

Kan du få en sjekk hos jordmor på hs eller hos fastlegen? Syns det er helt merkelig av sykehuset å ikke ta deg inn for en sjekk, skulle tro det var fort gjort for dem å finne ut av.

Så rart at du ikke fikk sjekk! Jeg fikk komme inn på føden pga lite liv for noen uker siden, og det var ikke tvil om at jeg skulle få komme på sjekk, selv om både de og jeg egentlig gikk ut ifra at ting var bra og at luregutten bare hadde snudd seg (alt var bra også). Men når har du neste jordmortime? Eller legetime?

Godt at ting har roet seg uansett da, håper du slipper flere sånne opplevelser! Det er jo en annen tråd her om tidlig vannavgang som endte i fødsel nå nettopp, så det er jo ikke bare-bare syns jeg.

Håper du oppdaterer når du evt har fått deg en sjekk. Rart at de ikke tok det mer på alvor syns jeg.

Ringte inn til føden igjen med rapport. Har kommet veldig lite væske, men det er slik at jeg legger merke til det, har nedpress også. Snakket med en annen denne gangen, fikk igjen beskjed om å se det an, ringe hvis det kommer mer og legge merke til om babyen beveger seg som normalt. De mener at det er mindre sannsynlig at det er fostervann for da skulle jeg ha lekket mer siden jeg er i uke 31 og hodet ikke kan ha festet seg enda. Siden forrige samtale har det kommet slags smerte nederst i magen, konstant litt vondt i varierende grad. Så jeg lurer på om jeg blir nødt til å ringe en tredje gang :/

Hos meg festet hode seg i uke 30 og jeg våknet av at det lakk uke 34+5. Etter noen timer sprakk vannet som om det skulle vært på film. Ble født natta 34+6. Hadde mye kynnere.

Jeg ville dratt inn på føden uansett og krev en ul så de kan se hvor mye vann som er der. Man kan lekke over tid og noen har bare veldig lite å da må jo ungen ut. Ville absolutt krevd en sjekk uansett for sikkerhetsskyld skyld. Rart at de ikke ba deg komme.

Jeg fikk beskjed om å komme med engang når jeg lakk litt. Sprakk først etter at jeg hadde snakket mes sykehuset.

Hvordan gikk det med deg? Håper ikke det var vannet som gikk men at alt er bra :)

Back
Topp