Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ser liksom for meg at vannet går mens man er i butikken med full kurv, hva gjør man da
Hos de fleste går vannet på sykehuset enten av seg selv eller at jordmor tar vannet. Hvis vannet går av seg selv et annet sted så kommer det som oftest bare litt og litt av gangen og hos noen få kommer «alt» på en gang, men hos disse skjer det oftest på natta eller morgenen (rier starter forøvrig også oftest på natta/morgenen). Så har du selvfølgelig de få unntakene hvor vannet går akkurat som på film hvor «alt» kommer på et offentlig sted. Da er det ikke så mye å gjøre annet enn å dra hjem og vente på at riene skal komme, med unntak av hvis babyen ligger i seteleie for da skal man legge seg ned og ringe ambulanse.
Dette er gammel skikk, gjøres ikke lengre. Men det skulle absolutt fortsatt vert sånn! Med nr. 2 var hun ikke festa og fikk navlesnora i klem. Jeg gikk i over 12 timer før eg fikk komme på sykehuset etter vannavganghvis man ikke VET at hodet er festet skal man legge seg ned, slik at ikke navlesnoren kommer i klem mellom hode og mormunn.