mummikopper hadde ikke vært motivasjon for meg, for jeg samler ikke på dem. Jeg har nå tatt med meg noen glas hjem som ungene liker, men ellers har jeg en gang i Bergen samle glassengler fra Hadeland som jeg laget en engle-uro til min mor av, "betalt med blod" som jeg sa, og nå som jeg gir i Ålesund er det altså litt av hvert å velge i. Men det er ikke motivasjonen min, bre en gøy bonus. Motivasjonen min er rett og slet at jeg KAN gi blod, og jeg har ingen unnskyldning som er god nok for å ikke gjøre det.
Det er logistikkmessig gjennomførbart, sykehuset er midt mellom jobb og hjemme. Ja, timene kommer på dagtid, de har kveldsåpent en gang i uka men jeg har ikke bedt om å få timer da, jeg får nemlig fri fra jobb for å gå, så da er det ikke noe problem for meg å gå på dagtid.
For meg dreier det seg ikke om å finne motivasjon til å gjøre det, men rett og slett at jeg ikke har en grunn til å la være. Jeg kan. Så jeg gir.
Det er logistikkmessig gjennomførbart, sykehuset er midt mellom jobb og hjemme. Ja, timene kommer på dagtid, de har kveldsåpent en gang i uka men jeg har ikke bedt om å få timer da, jeg får nemlig fri fra jobb for å gå, så da er det ikke noe problem for meg å gå på dagtid.
For meg dreier det seg ikke om å finne motivasjon til å gjøre det, men rett og slett at jeg ikke har en grunn til å la være. Jeg kan. Så jeg gir.