Gi blod/Blø for tronen

mummikopper hadde ikke vært motivasjon for meg, for jeg samler ikke på dem. Jeg har nå tatt med meg noen glas hjem som ungene liker, men ellers har jeg en gang i Bergen samle glassengler fra Hadeland som jeg laget en engle-uro til min mor av, "betalt med blod" som jeg sa, og nå som jeg gir i Ålesund er det altså litt av hvert å velge i. Men det er ikke motivasjonen min, bre en gøy bonus. Motivasjonen min er rett og slet at jeg KAN gi blod, og jeg har ingen unnskyldning som er god nok for å ikke gjøre det.

Det er logistikkmessig gjennomførbart, sykehuset er midt mellom jobb og hjemme. Ja, timene kommer på dagtid, de har kveldsåpent en gang i uka men jeg har ikke bedt om å få timer da, jeg får nemlig fri fra jobb for å gå, så da er det ikke noe problem for meg å gå på dagtid.

For meg dreier det seg ikke om å finne motivasjon til å gjøre det, men rett og slett at jeg ikke har en grunn til å la være. Jeg kan. Så jeg gir.
 
Der jeg jobber så får vi ikke midler til å ha utvida åpningstider da det krever flere personer på ettermiddag. Flere av de ansatte syns det hadde vært greit men ledelsen sier nei. Men for å få flere blodgivere hadde det vært veldig effektivt :)

Får man gå sammen å gi blod? Kunne tenkt meg å gjort det sammen med samboeren min :) Litt av en date :hilarious:
 
Får man gå sammen å gi blod? Kunne tenkt meg å gjort det sammen med samboeren min :) Litt av en date :hilarious:

Kanskje hvis det er ledige timer, de er jo glad for både menn og kvinner:) Skulle gitt blodplater, det hadde hatt varighet på en kort date:D
 
Får man gå sammen å gi blod? Kunne tenkt meg å gjort det sammen med samboeren min :) Litt av en date :hilarious:

Kommer ann på blodbanken :) broren min og samboeren har pleid å bli tappa samtidig. De fleste steder skal det gå bra så lenge de tapper flere samtidig. Eventuelt så kan man få time etterhverandre slik at man blir tappe rett etterhverandre og kan være sammen under begge tappingene :)
 
Jeg har givet blod 4 gange (første gang da jeg var 17).

Er fra Danmark, og der er det lov hvis man har forældre underskrift.

Er lenge siden sist nå, har drat til Danmark 1 gang for at donere blod, men elsker at reise, hvilket giver karantæne, og akkurat nå er jeg gravid. :Heartred

Kommer nok til at donere igen i fremtiden, synes det gjør litt vondt, men er glad for at vite jeg hjælper til at andre mennesker :happy:
 
Er så glad for at det er så mange som gir blod, og som melder seg som beinmargsdonor! En i nær familie må jevnlig ha blodoverføring, og vil mest sannsynlig også trenge beinmargstransplantasjon. Heldigvis har hun match på beinmargsdonor i familien!
Jeg er nylig ferdig med amming, så tenker å melde meg som blodgiver og beinmargsdonor, men har lite overskudd i hverdagen, så er litt redd for at det vil tappe meg veldig for energi. Men jeg vet jo ikke hvordan det vil påvirke meg før jeg har prøvd!
 
Er så glad for at det er så mange som gir blod, og som melder seg som beinmargsdonor! En i nær familie må jevnlig ha blodoverføring, og vil mest sannsynlig også trenge beinmargstransplantasjon. Heldigvis har hun match på beinmargsdonor i familien!
Jeg er nylig ferdig med amming, så tenker å melde meg som blodgiver og beinmargsdonor, men har lite overskudd i hverdagen, så er litt redd for at det vil tappe meg veldig for energi. Men jeg vet jo ikke hvordan det vil påvirke meg før jeg har prøvd!
Enda godt det er match:)
Spent på det å gi blod etter ammeslutt av lignende årsaker. Satser på motsatt effekt, at selv om jeg kanskje blir litt sliten fysisk, så vil det føles bra. Det håper jeg på ❤
 
Kan ikke gi blod pga kronisk sykdom. Flott at så mange gir :)
 
Jeg ønsket å gi blod, men de har ikke bruk for meg pga sjelden blodtype, på lite område. Det ville rett og slett ikke blitt brukt. Har AB-, så kan ikke gi til noen andre enn andre med samme blodtype heller :p
 
Jeg ønsket å gi blod, men de har ikke bruk for meg pga sjelden blodtype, på lite område. Det ville rett og slett ikke blitt brukt. Har AB-, så kan ikke gi til noen andre enn andre med samme blodtype heller :p
Jeg har ab+, tror ikke jeg er så veldig spennende heller.
Har fått blod før jul og er gravid nå, begge deler gir jo karantene uansett, så det blir nok ikke aktuelt med det første heller selv om blodtypen min hadde vært mer interessant :p
 
Back
Topp