Geocaching

Skal spørre mannen, han har Samsung.



Du er vel god, sitter og knoter med denne telefonen og appen og finner ikke ut av det. :/ Klarte å komme meg inn på en GPSgreie med en irriterende stemme :p
 
Du er vel god, sitter og knoter med denne telefonen og appen og finner ikke ut av det. :/ Klarte å komme meg inn på en GPSgreie med en irriterende stemme :p
Når du er inne på cachens side finnes det en fane øverst som kalles veipunkter. Trykk på den og deretter "mine veipunkter". Så er det bare å skrive inn koordinatene og trykke på ok (den v-en oppi hjørnet), så finner den punktet for deg ;)

Tar litt tid å finne frem på disse appene, men man kommer fort inn i det.
 
Du er vel god, sitter og knoter med denne telefonen og appen og finner ikke ut av det. :/ Klarte å komme meg inn på en GPSgreie med en irriterende stemme :p
Hvordan du har fått snakkende GPS er jeg veldig usikker på :p
 
Noen som er på eventer? Denne helgen er det jo 15 år siden det hele startet så vi skal på grilling i skogen :)

På fredag var vi ute på jakt og fikk med oss 13 cacher. Blant annet skulle vi i følge beskrivelsen finne "nåla i høystakken" her;
ImageUploadedByBV Forum1430634051.006217.jpg
Ja, cachen var en stein :p Haha! Tror vi snudde steiner i halvannen time ;)
 
Fant min første travelbug! Nå må jeg bare finne et fint sted å legge den :)

d88aaabafb30f843f4d4e8719b6c4533
 
Håper det blir litt finere vær fremover slik at vi kan cache litt. Kanskje i morgen :D
 
I dag var storebror og jeg på geocaching-jakt igjen!

Vi fant 3 av 4.

Og en av dem inneholdt en travelbug! :-D
Så den har vi her hjemme nå :) 1431209227081.jpg

Den første vi lette etter fant vi ikke, men kunne ikke lete så veldig fordi det var et sykkelarrangement på området.

Men jeg lurer på om denne cachen kan være en liten luring; en skrue eller noe. Så må lete litt mer etter hint i loggene...
 
I dag var storebror og jeg på geocaching-jakt igjen!

Vi fant 3 av 4.

Og en av dem inneholdt en travelbug! :-D
Så den har vi her hjemme nå :) Vis vedlegget 116585

Den første vi lette etter fant vi ikke, men kunne ikke lete så veldig fordi det var et sykkelarrangement på området.

Men jeg lurer på om denne cachen kan være en liten luring; en skrue eller noe. Så må lete litt mer etter hint i loggene...
Artig TB! Har den en mission?

Mange xs som er noen luringer. Har vært borti mange med så små logger at du knapt klarer å skrive noe som helst!
 
Artig TB! Har den en mission?

Mange xs som er noen luringer. Har vært borti mange med så små logger at du knapt klarer å skrive noe som helst!
Ja TB'en skal til Belgia. Så får prøve å hjelpe den på vei;-)
Men var litt styr med å få registrert den, for den som hadde hentet den i Bergen i sommer har glemt å droppe den her. Eller evt flere har glemt å droppe. Så jeg fikk beskjed om fra Facebook-gruppa at da kunne jeg grabbe den.
Så vi får se hvor vi får plassert den.

Ja var borti en bitteliten en igår også, med en sammenrullet strimmel på ca 0.5 cm vi skulle skrive på :p
Såvidt den fikk plass. :p

For den vi ikke fant i går skulle være ved et gjerde, med noen hulrom her og der, men klarte ikke finne noen... Men var masse skruer! Hvordan ser geocaching-skruene ut?
 
Hvordan kommer man i gang med det, liksom?
Det første jeg vil anbefale er å gå inn på geocaching.com og registrere seg (gratis) og lese om det. Så kan man laste ned appen på mobilen (også gratis) og prøve å finne en cache i nærheten for eksempel. Der får man kart og slikt. Appen har også GPS, så man følger den til nullpunktet og begynner å lete ;) Om man syns det er artig og ønsker å fortsette anbefaler jeg å kjøpe et medlemskap. Tror det koster 280 kroner i året eller noe sånt, men man får mulighet til å finne mange flere cacher. Mange cache-eiere legger ut cacher som kun er tilgjengelige for betalende cachere for å unngå at "useriøse" mennesker bare kan logge seg inn, finne cacher og ødelegge dem. De skal jo helst ligge der lenge, og betalende cachere blir ansett som litt mer seriøse og forsiktige. Og så er det jo veldig viktig å være litt diskret i letingen slik at ikke hvem som helst finner cachen ;)
 
Ja TB'en skal til Belgia. Så får prøve å hjelpe den på vei;-)
Men var litt styr med å få registrert den, for den som hadde hentet den i Bergen i sommer har glemt å droppe den her. Eller evt flere har glemt å droppe. Så jeg fikk beskjed om fra Facebook-gruppa at da kunne jeg grabbe den.
Så vi får se hvor vi får plassert den.

Ja var borti en bitteliten en igår også, med en sammenrullet strimmel på ca 0.5 cm vi skulle skrive på :p
Såvidt den fikk plass. :p

For den vi ikke fant i går skulle være ved et gjerde, med noen hulrom her og der, men klarte ikke finne noen... Men var masse skruer! Hvordan ser geocaching-skruene ut?
Ja, det får du gjøre da ;) mange som logger dem feil, dessverre. Eller enda verre, ikke logger dem i det hele tatt. Du vet at du i mellomtiden kan logge at den er innom andre cacher? Altså, når du er ute på tur kan du logge at den har besøkt en cache uten å bli lagt igjen. Da vet eieren at den fortsatt er sporbar og ikke har blitt stjålet/mistet noe sted. Det er ikke alltid like lett å bli kvitt dem, i alle fall ikke her i området, for her regjerer pet-rørene.

Skruene ser som regel ut som en stor 6 kantet greie. Veldig ofte like de som finnes på autovern. Men det trenger ikke nødvendigvis være en slik. Det kan vøre noe hjemmesnekret også :p Se etter avvik i mønsteret til skruene (altså ar det er 5 ett sted og 6 det neste, for eksempel). Kjenn også på baksiden av gjerdet, gjerne oppunder toppen, der har vi funnet masse ;)
 
Back
Topp