genialt barneutstyr?

Signerer alle som sier bæresjal eller liknende.
Absolutt beste og mest uunnværlige kjøpet mitt.
Elastisk bæresjal er superbra, men ergonomiske bæreseler eller meitai er også kjekke til babyer, spesielt etter den første babytiden.
For meg med bekkenløsning som endte med krykker de første 3 mnd etter fødselen, samt kolikkbaby i 9 måneder, så var det - som sagt - helt uunnværlig.

Når Jr. var rundt 4 måneder kastet jeg inn håndkleet og kjøpte vippestol også - slik at jeg skulle få spist middag en gang i blant.
Det var en fordel at jeg ventet så lenge, for vanlige vippestoler er bare opp til 9 kg, og da Jr. rundt 4 mnd VAR han allerede 9 kg...
Kjøpte en Babybjörn vippestol som funket knallbra, jeg kunne vippe den med stortåa mens jeg spiste. ;)

Badestolen og doseringsboksen til NAN er det jeg kommer på

Bæresjal! Babyene mine har bodd i det de første mnd!
Saueskinn fra nøstebarn. Det er ubehandlet, og ikke noe tull som de billige fra ikea, barnashus osv.
Hjemmestrikka klær
Ull Ull Ull!!!!!!
Avent flasker da jeg måtte slutte å amme ved 2 og 4 mndr grunnet medisin.
Hjemmestrikket mor signe tepper! Begge har 3 stk hver. Geniale, og får utrolig mye skryt for de!
Hjemmestrikka ullbodyer i kløfritt ull, samt bleiebukser i hjemmestrikka ull. 

Ting jeg har klart meg fint uten er:
Fleece! Jeg kan ikke fordra å bruke det selv. Puster dårlig. Ull er bedre.
Gå-stol. For noe tull!(syns jeg, og enda mer overbevist nå når det blir sagt at det ikke er bra for babyen)
Babybjørn bæresele. Prøvde en gang til eldste i 5 minutter. Aldri prøvd noe værre.
Hettegensre o de tykke bamsedressene fra cubus/hm/lindex osv. Jenta så ut som en seigemann i den.

Oceania skrev:

En ting jeg ikke kunne vært for uten er babysenga som vi hadde inntil og i høyde med vår seng... her var det MYE amming om natta.. tror jeg hadde blitt gal om jeg hadde måttet gå ut av senga hver gang.. lettere å bare fiske ungen inntil seg og legge tilbake igjen etterpå:)

(trenger ikke kjøpe en slik dyr seng som denne.. vi fikk en sprinkelseng som vi bare fjernet den ene siden på og stilte i riktig høyde...)

...vi hadde enno ein annan variant; vi kjøpte ei trådhylle på IKEA (ca 80x50 cm) og skrudde den fast mellom senga vår og veggen, ved sida av hovudet mitt. Skar til ei lita madrass og VIPS, ammeseng! Då babyen begynte å bevege seg meir (var vel rundt 6 mnd her), sette vi ein stol ved fotenden av ammesenga så ikkje babyen skulle kravle seg ut. Skulle vi brukt den senga mykje lenger då hadde vi nok laga til ein sengehest.

Ellers:
* bæresjal! Fantastisk nydeleg å kunne bære ein nyfødd baby så tett inntil seg! Var ho uroleg sovna ho på eit blunk.
* saueskinn i senga/vogna. Aldri kald, aldri svett.
* heile nattdrakter i ull (og anna ulltøy)

Gulpekluter e eg gla for finnes
Vippestolen va gull
joggebukser å bodyer (dongribukser, strømpebukser å gensere blei lite brukt her)
tutt/smokk

Vippestol brukte vi masse (med vibrering)
Babygym og lekegrind
Denne her har vi kjøpt nå og klarer oss ikke uten: http://www.bambina.no/index.php?nr=90&case=4&id=1618&idkategori=95&kat_name=Til Mamma&prod_name=SnoozeShade (PRISVINNER) Et "MÅ HA" produkt!&startrow=

Masse bodyer og gulpekluter.

Ting vi ikke fikk bruk for:
Ammepute
Bæresele (fikk altfor vondt i ryggen)
Bleiebøtte (endte opp med å kaste den etter et par mnd)
Smokker (vår lille ville ikke ta smokk)

Her er de tingene jeg er mest fornøyd med.
Lekegrinda
vippestolen
Haugevis av gulpekluter, liker godt de store flanellsklutene fra princes.. Bare dropp tøymykneren, for da funker de dårligere(som alle andre håndkler og kluter)

Ubrukelige ting:
Bukser og pysjer med føtter
hettegensere
Store vinterdresser, har du sånn myk fra HM og pledd over i bilstolen så hjelper det mye.
Votter med tommel, måtte ha votter til eldste og de hadde tommel, prøv det med en 5mnder baby.. 

Ammeputen (jeg brukte Cozifix puten - dyr, men verdt hver krone!)
safefeeder
Purelan!

Dramadama skrev:
Jeg synes gulpeklutene fra name it var de aller beste. De fra landlord og princess ble kastet rimelig fort. De sugde jo ikke til seg en dritt jo.. Gulpet bare rant på kluten og videre på sin ferd ;)

Er de fra name it i gas? Jeg fant en pakke på nettet med 8 stk som de kaller nappie, og de ser ut som vanlige gaskluter. Trodde gulpekluter vanligvis var i flanell. Men jeg har jo ikke særlig peiling da. Men hvis de er bedre vil jeg prøve sånne.

Back
Topp