genialt barneutstyr?

Tittenteia

Elsker forumet
noen som har noe å dele? noe de ikke hadde tenkt på, men som viste seg å være veldig nyttig?
noe som roet ned barnet? noe som gjorde hverdagen litt enklere? noe dere valgte istede for noe annet og som dere er glade dere gjorde?

Trudde eg hadde kjøpt altfor masse kle, men bodyar kan ein rett og slett ikkje få nok av. OG, omslagsbodyar var det einaste me brukte. Kle med hette på, og andre upraktiske kle blir aldri brukt, så styr unna det. Det MÅ vera lett og ta på og av, og viss du får ein gulpebaby, sånn som min, går det mange skift for dagen ;o))

Leikegrind har vore gull verdt, og er lurt å venna ungen med tidlig, sånn at dei blir vant til å vera der.
Speil som babyen kan holde og sjå seg i på stellebordet var ein hit.
Gulpeklutane til Landlord syns eg var gode, og dei er billige.
Brukte i tillegg froteklutar under hovudet hans i vugga sånn at eg berre skifta dei når han gulpa i stadenfor lakenet.
Hmm, sikkert mykje eg har glømt, men det var litt i allefall ;o)))

Bæresjal! Da roet han seg med en gang :)
Og gulpekluter! Guri, han gulpet heeeeele tida. Uten gulpeklutene hadde jeg dødd.

Noe jeg ikke har angret på at vi har fått i:
- en "spilledåse" som viser bilder i taket i tillegg til at den spiller musikk (ypperlig å sovne til :) )
- locobase repair. Krem som kan brukes både på sår stump, tørre områder og i ansiktet nå når det er så mye sikling at han får sår hud
- trille med adapter til bilstolen (at en liten baby kan bli SÅ tung å bære altså....!)
- flaskesterilisator (når det ble amming OG mme her)

Ellers ville jeg ikke vært uten Purilanen min når brystvortene var på det mest såre.  :)

Angående gulpekluter...hvor mange trenger man som regel? Til nå har jeg bare kjøpt 6 stk. Og jeg finner de kun på princess, der de koster altfor mye syns jeg. 79,- for en 3-pk... Hvor kjøper man Landlord sine da?

kjøpte masse flanellskluter på sparkjøp, og de blei gullverdt, samt de fra princess:) isje kjøp for mange om du isje får en gulpebaby ;) butikkene har åpent itte fødsel og :)

Jeg likte IKKE omslagsbodyer.

Men jeg elsker stellekremen til NAF. Tidligere het den Rikshospitalets barnekrem. Elsker den. Sår stumt, smør, 1 time etter fin igjen :)

bsd skrev:
Angående gulpekluter...hvor mange trenger man som regel? Til nå har jeg bare kjøpt 6 stk. Og jeg finner de kun på princess, der de koster altfor mye syns jeg. 79,- for en 3-pk... Hvor kjøper man Landlord sine da?

Jeg har maaaaaange... begynte med 10, men det var for lite... nå har jeg 30.. kommer jo ann på hvor mye babyen gulper også da.. men på KID har de sånn 10pk... det har de også på NameIt... De går fort, og kjekt å ha en liggende her og der.. sofaen, bilen, gostolen, senga osv.. 

En ting jeg ikke kunne vært for uten er babysenga som vi hadde inntil og i høyde med vår seng... her var det MYE amming om natta.. tror jeg hadde blitt gal om jeg hadde måttet gå ut av senga hver gang.. lettere å bare fiske ungen inntil seg og legge tilbake igjen etterpå:)

(trenger ikke kjøpe en slik dyr seng som denne.. vi fikk en sprinkelseng som vi bare fjernet den ene siden på og stilte i riktig høyde...)

Veldig glad for
bæresjal
isofixbase til bilsetet (slet med vann i kroppen, spesielt i fingren som dovnet vekk lenge etter fødsel så slet veldig når vi ikke brukte basen)
tynn utedress i ull
hjemmestrikket ullpose til å ha i vognen (bare synd den ikke hadde bilbeltehull mellom beina)
safe-feeder
ullklær
sjøhesten som spiller og lyser

Likte ikke
tykk utedress (fikk jo søren meg ikke plass i bilsetet)
bukser med fot - i starten sparket han seg bare inn i de, så de må passe perfekt for å funke

MobyWrap bæresjal!!! 
Store gulpekluter fra Name It (hadde ingen gupebaby, men de brukes til såmangt!)
Purelan <3

bsd skrev:

Landlord sine fåes kjøpt på Rema 1000. Men, eg ville venta og sett om du treng det, er jo ikkje sikkert du får ein gulpebaby.

Jeg synes gulpeklutene fra name it var de aller beste. De fra landlord og princess ble kastet rimelig fort. De sugde jo ikke til seg en dritt jo.. Gulpet bare rant på kluten og videre på sin ferd ;)

gulpeklutene fra coop obs va og kjempe goe. vippestol me vibrering va og gull og som kan brukes opp t 18 kg :D  lekegrnd hadde eg aldrig greid meg uten, de små vaskeklutene i en 5 pakning fra pricess e og gull. stellekomoden gulliver fra ikea e kjempe genial me 3 hyller som kan brukes t d man ønske ittepå t å oppbevare leker ,kasser osv på :)

Fischer price vippestol med vibrering.. hadde en hylskrikende baby hver dag med magesmerter som alltid roet seg i stolen.

inotyol krem til såre stumper.. tassen her var så sår etter antibiotika at han blødde fra rumpa.. et par dager med smøring og helt fin..

Jeg elsker den tykke ulla til Joha http://www.creamkids.no/ds_product_info.php/products_id/482
dress, votter, tøfler og teppe i tykk myk ull... Fikk masse skryt på barneintensiv på riksen for teppe, de hadde aldri kjent noe deiligere..

denne uroen har gjort så vi har fått dorme litt eksta på morningen http://www.flust.no/barneutstyr/babyleker/fisher-price-2-in-1-projection-mobile-uro/

du får kjøpt store gulpekluter på jysk i 12pk.. vi bruker de til underlag på stellematta. knærten her tissa alltid når bleia ble tatt av og de tar ikke like stor plass i vaskemaskina som håndkler gjør..

i

safe-feeder og sterelisator kan jeg ikke leve uten:)

http://www.vidunderbarn.no/productdetails.php?product=157 Bodyforlenger. Med en sånn vokser hun ikke ut av bodyen på mange måneder. De blir fort korte i skrittet, og ikke på ermene.
Ullklær: bodyer, strømpebukser, pysjer, lue, votter og en hel ull ytterdress. http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_24/PID-290683(SparBase).aspx
Når vi brukte ullklær behøvde vi ikke så veldig mange klær.
Lekegrind. (Begynn tidlig med tilvenning.)
Ammepute. Jeg brukte den mellom knærne som gravid når jeg skulle sove, til amming, når hun lå på fanget som veldig liten, og til amming. 
Ulltepper. (Ull holder varmen selv om det blir vått, men ikke for varmt.)
Saueskinnsfell. Vi har den i sengen, vognen, lekegrinden- overalt hun ligger egentlig.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00069725 Denne høystolen er faktisk bedre enn Tripp Trapp stolen hennes. (Selv om Tripp Trapp stolen kan brukes i veldig mange år.)
Kjøp gjerne bordplaten som hører til.
Babysitter. Kjøp kvalitet! Vi har Super Nova og er fornøyd bortsett ifra at den ikke har tastelås. Det er utrolig mange som angrer på at de kjøpte en billig.
Flanellskluter/bleier. Vi brukte dem til å tørke gulp, under hodet hennes når hun lå, som koseklut, som håndkle ved bleieskift osv. Vi kjøpte mange pakker på sparkjøp. 79 kroner for fem eller åtte. (Husker ikke helt.)
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70179754 Heldekkende smekker når de begynner å spise selv. Det er mange flekker som er vanskelige å få av klærne.
En god sovepose til vognen. Kjøp en som kan snurpes igjen rundt hodet til babyen. Det blir trekkfullt ellers.
Inotyol salve når hun er veldig sår. (Når de får tenner er bæsjen nesten etsende.)
http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnestoler/balance-vippestol.html Baby Bjørn vippestol. Flott når hun var veldig liten. (Kan legges ganske flatt ned.)
Morsom nå som hun er større. (Det er veldig lett å gynge/hoppe i den.)
Tenk grundig over hvilke ønsker dere har når det gjelder vognen. 
Alle tingene jeg har linket til finnes brukt, og hos mange andre forhandlere også.
Ikea har billig og bra barneutstyr, Sparkjøp har billig og bra babyull klær.

Badestol er kjempesnedig...koster 98 kr på biltema!

.
Ammeinnlegg i ull-måtte ha det både sommer og vinter-det er ikke akkurat babyutstyr da, men mammautstyr. :)
Dunpose til bilstol-genialt å slippe å kle på babyen så masse.-koster 698 på barnas hus.
Baby Bjørn vippestol.
Lekegrind.
Lammeskinn.

Brukte ikke:
Ammepute på noen av de.
Førstemann brukte enorme mengder gulpekluter, minsta har knapt gulpet så det hadde jeg ikke bruk for nå.

så mange herlige tips damer
synes alle tipsene så langt er supre 

Jeg ville aldri klart meg uten:
-Babysense pustemonitor
-BabyBjørn vippestol

Ting jeg synes var teit:
-hettegensere til babyer

Back
Topp