Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ok.. Men da var det dødfødsel pga morkaka løsna? Fikk du vite det med en gang eller etter Prøvesvar osv?Jeg fikk vite at jeg hadde rikelig med gbs-bakterier etter min dødfødsel i uke 38... Morkaken løsnet sannsynligvis pga bakteriene.
Har du et nytt barn etterpå? Beklager at jeg spør så mye... Men man blir litt nysgjerrig på veien videre!Så bra! Jeg mistet i mars 2011..
Ok, så godt å høre! Hvor leng etter fødselen var du gravid igjen? Gleder meg veldig til neste graviditets slutt.. Men tror det kommer til å gå tregt!Det går bra! Jeg fikk et barn til året etterpå og da gikk svangerskapet bra uten særlige symptomer. Tok også jevnlige bakterieprøver hos legen som var negative.
Hadde du utflod eller noe mer under svangerskapet?Han døde pga morkaken løsnet ja... Jeg fikk vite det på prøvesvarene på ettersamtalen, men hadde hatt symptomer gjennom svangerskapet som legen avfeide som sopp..
Hadde du utflod eller noe mer under svangerskapet?
Så vanskelig er det. GBS behandles ikke under svangerskapet i følge retningslinjer så er det enten går eller ikkr, flaks eller ikkåe, ufffff(((( fikk du vite om GBS under svangerskapet eller flrst etter ulykken skjedde?(Ja, rikelig utflod, kløe og svie...
Så vanskelig er det. GBS behandles ikke under svangerskapet i følge retningslinjer så er det enten går eller ikkr, flaks eller ikkåe, ufffff(((( fikk du vite om GBS under svangerskapet eller flrst etter ulykken skjedde?(
Så vanskelig er det. GBS behandles ikke under svangerskapet i følge retningslinjer så er det enten går eller ikkr, flaks eller ikkåe, ufffff(((( fikk du vite om GBS under svangerskapet eller flrst etter ulykken skjedde?(
Jeg sjønner at det er veldig vanskelig for deg, men det er sant, man gjør ingen verdens ting når det er påvist GBS, det er hverken mere utredning eller behandling for det tross at statistikken sier veldig tydelig at GBS kan være grunn til livstruende situasjoner både hos mor og barn tom. dødsfall hos forsteret. Og hva? Nei, det er det samme, flaks eller uflaks(((((((( Det hjelper deg ingenting selvfølglig, du blaffer retningslinjer, du vil ha barn tross GBS i veien. Har du søkt om pasientskadeerstatning?Jeg fikk vite at jeg hadde oppvekst av det med mitt andre barn, hadde lignende symptomer da men ikke så sterke. Når tredje skulle komme, hvor jeg hadde sterke symptomer, ble alt avfeid med "dette er jo tredje gangen, det går så fint så" Jeg ringte til og med sykehuset på et tidspunkt og fikk samme beskjed, "dette hadde jeg jo gjort før så det var ingen grunn til bekymring". Når vi da ble innkalt på ettersamtalen og fikk vite at det var GBS som sannsynligvis var skyld, holdt jeg rett og slett på å kaste opp... Jeg hadde jo hatt sterke symptomer hele svangerskapet og ingen tok meg alvorlig... Legen visste at jeg hadde det med nr 2, men tok for gitt at alt skulle gå bra. Er jo ikke gitt at alt går bra bare fordi man har barn fra før...!
Ble langt svar dette her, men det ligger mye sorg for meg i dette... Han kunne jo faktisk overlevd hvis jeg hadde blitt tatt alvorlig...
Har de sagt forresten hva de skulle annerledes om tiden kunne vender seg tilbake?Jeg fikk vite at jeg hadde oppvekst av det med mitt andre barn, hadde lignende symptomer da men ikke så sterke. Når tredje skulle komme, hvor jeg hadde sterke symptomer, ble alt avfeid med "dette er jo tredje gangen, det går så fint så" Jeg ringte til og med sykehuset på et tidspunkt og fikk samme beskjed, "dette hadde jeg jo gjort før så det var ingen grunn til bekymring". Når vi da ble innkalt på ettersamtalen og fikk vite at det var GBS som sannsynligvis var skyld, holdt jeg rett og slett på å kaste opp... Jeg hadde jo hatt sterke symptomer hele svangerskapet og ingen tok meg alvorlig... Legen visste at jeg hadde det med nr 2, men tok for gitt at alt skulle gå bra. Er jo ikke gitt at alt går bra bare fordi man har barn fra før...!
Ble langt svar dette her, men det ligger mye sorg for meg i dette... Han kunne jo faktisk overlevd hvis jeg hadde blitt tatt alvorlig...