GBS i urinen-fødsel

Jeg vet ikke... Fikk bare beskjed om å ta kontakt når fødselen var igang og at jeg skulle ha AB fra jeg var i aktiv fødsel, altså fra 4 cm åpning.... Har jordmortime på mandag så håper å få litt mer informasjon da... Fikk bare en kort beskjed fra gynekologen på føden da det ble oppdaget og beskjed om å starte på AB kur... Siste dagen i dag så håper det er borte, men tror egentlig man kanskje skal ha det intravenøst likevel under fødsel da... Usikker...

Ja, nei. Jeg regner med at jeg får svar på alt jeg lurer på når jeg ligger der og trykker ut ungen :p Har heldigvis ikke lagt en storslått plan for hvordan jeg vil at fødselen skal foregå, selv om jeg håper jeg kan bruke vann som lindring.
Synes også det er rart at noen blir satt på AB grunnet gbs, jeg har ikke blitt satt på det - har bare gått på det pga uvi, og tror derfor den siste kuren tok knekken på gbsen også..

Ja, nei. Jeg regner med at jeg får svar på alt jeg lurer på når jeg ligger der og trykker ut ungen :p Har heldigvis ikke lagt en storslått plan for hvordan jeg vil at fødselen skal foregå, selv om jeg håper jeg kan bruke vann som lindring.
Synes også det er rart at noen blir satt på AB grunnet gbs, jeg har ikke blitt satt på det - har bare gått på det pga uvi, og tror derfor den siste kuren tok knekken på gbsen også..

Men er ikke gbs også en form for uvi? Eller? Jeg aner virkelig ikke... Men kanskje siden du hadde tatt en kur pga uvi så var det nok? Uansett veldig mye ulike rutiner i denne svangerskapsomsorgen opplever jeg,,, selv om det kanskje egentlig ikke skal være det...

Jeg fikk ligge I badekar I starten. Vannet må ikke ha gått. Jeg fikk AB etter at de tok vannet mitt. Fødselen min tok for langt tid derfor fikk jeg 4 runder med AB. Effekten går ut etter 4 timer.

Spurte jm i dag: hun sa at vi skal få det når vi er i aktiv fødsel, og ringe med en gang man merker at det skjer noe. Vi skal da si at vi har gbs. Hun fortalte også at vi skal få AB i omganger hver 6.eller 8.time :)

Men er ikke gbs også en form for uvi? Eller? Jeg aner virkelig ikke... Men kanskje siden du hadde tatt en kur pga uvi så var det nok? Uansett veldig mye ulike rutiner i denne svangerskapsomsorgen opplever jeg,,, selv om det kanskje egentlig ikke skal være det...

Jeg vet ikke. Var ikke min lege som satte meg på AB heller, men en på legevakta. Men ja, det et veldig forskjellige måter å gjøre ting på ja :p

Da har jeg vært hos jordmor. Om det er funnet gbs i urin skal det gies antibiotika, men er det kun funnet i skjeden eller endetarm trenger man det kun om man er før uke 37 eller det er lenge til vannavgang.

Når man får antibiotika får man det hver 4 time til fødselen er over. Hver dose tar ca 20min. Mellom dosene kan man gjøre som vil...

Jeg vet ikke. Var ikke min lege som satte meg på AB heller, men en på legevakta. Men ja, det et veldig forskjellige måter å gjøre ting på ja :p

Har nå fått beskjed om at det er ikke vits i å ta flere urinprøver fordi det kan være forsvunnet, men det kan komme tilbake igjen etter to uker... Skal få AB hver fjerde time under fødsel fram til lille er ute...

Back
Topp