Gave, når ikke invitert.

Er med på spleisegaver til kollegaer som har rund dag/bryllup/osv.
Gir gave til familie, venner og naboer som gifter seg, men da gjerne bare en liten oppmerksomhet. Hadde brukt mer penger hvis vi var invitert.
Vi gir ikke gaver til dåp/konfirmasjon som vi ikke er invitert i.

Hadde selv ikke forventet å få noe av folk som ikke er invitert :-)

Haha. Jeg tror det var mye vanligere før å gi gave selv om man ikke var invitert. Husker til min konfirmasjon fikk jeg jo av venner av foreldrene mine og venner av besteforeldre, naboer osv.
Mamma gir også gaver til mange, selv der hun ikle er invitert. Husker jeg syns det var så rart når faren til en venninne giftet seg på nytt, og vi kjørte bort med gave.. virker ikke til å være like vanlig lenger...
Rundt her gir man konf gave til nabobarna hvertall selv om man ikke er invitert

Rundt her gir man konf gave til nabobarna hvertall selv om man ikke er invitert

Det tror jeg er ganske vanlig? Vi leser konfirmantlistene og sjekker hvem som har konfirmant som skal få en oppmerksomhet, vet det er minst en borti veien i år.

Ikke til bursdager, dåp eller bryllup vi ikke er bedt i, men til konfirmasjon er det ganske vanlig at man gir gaver til barnas venner som er konfirmanter selv om man ikke er invitert så der hadde jeg gjort det.

Ja gir gave i bryllup hvor vi ikke er invitert, mange har små bryllup eller gifter seg i utlandet. Gir jo til kollegaer, naboer men ikke i 1000 kroners klassen. Konfirmasjon gir til barn av venninner og gode naboer. Og gjerne slektninger som barnas tremenninger om det er noen vi har litt omgang med. Dåp gir vi ikke.

Kjøper gave til venner som fyller rundtall selv om de ikke feirer. Også til konfirmanter der jeg kjenner foreldrene godt.
Jeg ikke gave der jeg ikke er invitert
Ellers gir

Back
Topp