Gastroskopi

Kengu

Forumet er livet
VIP
Mange år siden sist så jeg husker ikke hvordandet var tydeligvis.

Noen som har vært gjennom det i det siste? Hvor pyton er det? Måtte dere ha ekstra beroligende i tillegg til sprayen dere fikk?

Jeg gjorde det desember 2019. Var veldig nervøs og gruet meg veldig for svelging av slangen, så fikk noe beroligende. Sykepleier holdt meg i hånda, vi pratet og plutselig forsvant jeg :p
Våknet da slangen var nede og romesterte, brakk meg endel, men det gikk overraskende greit :)

Jeg gjorde det desember 2019. Var veldig nervøs og gruet meg veldig for svelging av slangen, så fikk noe beroligende. Sykepleier holdt meg i hånda, vi pratet og plutselig forsvant jeg :p
Våknet da slangen var nede og romesterte, brakk meg endel, men det gikk overraskende greit :)
Forsvant? tok det lang tid?

Når mannen tok så fikk han beroligende for han klarte seg ikke uten.

Mange år siden jeg tok men tok da to ganger og husker det veldig godt, ene uten spray og andre med spray og klarte meg bra med kun spray selv om xylocain spray vanligvis ikke har god effekt på meg.

Men vi er alle ulike og gruer du deg så er det bedre å få beroligende så du klarer å gjennomføre undersøkelsen :)

Gruet meg mer enn jeg burde. Ekkelt med slangen og brekninger, men ikke verre enn det:)

Var veldig nervøs fordi alle sier det er grusomt. De ville gi meg beroligende på bakgrunn av at jeg var så nervøs men jeg nekta, skulle kjøre rett etterpå. Ble positivt overrasket, var ikke så ille som jeg hadde trodd. Ekkelt ja, men det gikk veldig fort maks 30 sek med meg- men mulig de gjorde kjempefort på meg siden jeg var nervøs.

Gastroskopi taklet jeg veldig greit. Koloskopi var dog ikke like greit :pHadde ikke noe beroligende ved gastroskopi. Masse lykke til

Koloskopi gikk bra for meg, slangen vil eg heller ha den vegen;) Bra me er ulike ja:)
Ja:) Tror det avhenger sikkert av mye. Her gikk ikke slangen videre inn. Så det ble en del styr. Klemming på magen etc. Det hele tok en god stund

Jeg takler ikke når tannbørsten kommer litt for langt bak engang uten å brekke meg, så må si jeg er spent på dette

Ikke jeg heller, så jeg gulpet litt og slet litt akkurat i det slangen skulle ned. Men poenget var at jeg trodde det skulle være verre :)

Ja:) Tror det avhenger sikkert av mye. Her gikk ikke slangen videre inn. Så det ble en del styr. Klemming på magen etc. Det hele tok en god stund

Det skjedde ikkje meg, måtte ha meir beroligende men var våken under hele prosedyren.

Tok uten beroligende pga jeg ammet.

Ikke noe jeg har lyst til å gjøre igjen, men det gikk helt greit. Legen jeg hadde forklarte hele tiden hva som ble gjort og hva jeg kunne forvente meg osv. For meg hjalp det ved at jeg konsentrerte meg om hva hun sa fremfor å tenkte på hvor slagen var ;)

For min del klarte jeg det ikkd Og legen ville ikkd gi beroligende , så da får jeg visst bare fortsette å gå rundt med magevondt

Her prøvde jeg først uten beroligende, men da fikk jeg panikk fordi jeg ikke klarte slutte å brekke meg. Fikk så beroligende på sykehuset, men da falt jeg nesten ned av benken fordi jeg fortsatt brakk meg. Endte med lett narkose, og da gikk det

For min del klarte jeg det ikkd Og legen ville ikkd gi beroligende , så da får jeg visst bare fortsette å gå rundt med magevondt

Det høres veldig rart ut at legen ikke ville gå med på å gi beroligende. Jeg ville ringt til sykehuset og sagt at du vil ha beroligende. Første gangen jeg tok gastroskopi gjorde de det uten bedøvelse og det er de verste minuttene i mitt liv nesten...Fatter ikke at jeg ikke ble spurt på forhånd om bedøvelse. Jeg ante ikke at det var en mulighet før jeg senere en gang skulle ta ny gastroskopi og jeg fikk høre i et forum at man kan be om bedøvelse. Jeg ringte til sykehuset og sa fra på forhånd at jeg gjerne ville ha bedøvelse, og det ordnet seg. Denne gangen merket jeg absolutt ingen verdens ting av undersøkelsen, husker ikke en gang selve hendelsen, så den funket veldig bra :) Verdt å ringe til sykehuset for å høre... :)

Back
Topp