Gass i magen ?

Jeg bruker også lactulose ca annenhver dag. Og har mye luft. Og herregud for en stank til tider! Tenker med omhu hvor jeg er når jeg slipper meg løs :-p

Hva bruker du det for ?
Fordi jeg var totalt forstoppet rundt uke 10. Og går eg for lenge uten å bruke den, så stopper alt opp igjen.. Så d hjelper tarmene ;)

Fordi jeg var totalt forstoppet rundt uke 10. Og går eg for lenge uten å bruke den, så stopper alt opp igjen.. Så d hjelper tarmene ;)

Samme problem her. Og merker fisinga blir verre i noen timer etter jeg tar lactulosen :-P hehe. Og kjenner tarmene jobber med lufta inni der :-D men heller det enn den VONDE STEINharde driten :-P hehe

Samme her :) har ikke særlig kontroll over hvor ofte, når, og hvor høyt det blir dessverre :p

Helt normalt med gass i magen! :-)
Tarmer presses oppover ettersom barnet og magen vokser.
Og maten fordøyes saktere.

Vet ikke så mye om hvordan man kan unngå dette, men prøve å spise mye fiber kanskje?
Eller blir det tregere da kanskje? Hmm...

Helt normalt med gass i magen! :-)
Tarmer presses oppover ettersom barnet og magen vokser.
Og maten fordøyes saktere.

Vet ikke så mye om hvordan man kan unngå dette, men prøve å spise mye fiber kanskje?
Eller blir det tregere da kanskje? Hmm...

Ikke godt å si :P

Ikke godt å si :p
PÅ apotek 1 sine sider, står det at for noen hjelper det å øke fibermengden, mens for andre forverrer det problemet, og må redusere fibermengden...
Det står også at man bør drikke mye da, og unngå å svelge for mye luft ved inntak av mat og drikke.

PÅ apotek 1 sine sider, står det at for noen hjelper det å øke fibermengden, mens for andre forverrer det problemet, og må redusere fibermengden...
Det står også at man bør drikke mye da, og unngå å svelge for mye luft ved inntak av mat og drikke.

Jeg merker det spesielt med kjøtt :P

Jeg merker det spesielt med kjøtt :p
Fant at spesielt rødt kjøtt kan ta lang tid å fordøye.... Så det kan nok stemme godt på deg det da! :-)
Du får hive innpå med lyst kjøtt istedet! Se om det hjelper! Men... man må jo kose seg med litt rødt kjøtt innimellom også da. :-) Regner med at bønner og kål osv er verre enn kjøtt! :p

Jeg skjønner meg hvertfall endelig på de gamle beboerne på pleiehjemmet. Det ER virkelig godt å få tømt seg når det har gått en stund :p når det varer i år etter år skjønner jeg godt at det blir et tema som gjerne diskuteres over frokostbordey!

Jeg skjønner meg hvertfall endelig på de gamle beboerne på pleiehjemmet. Det ER virkelig godt å få tømt seg når det har gått en stund :p når det varer i år etter år skjønner jeg godt at det blir et tema som gjerne diskuteres over frokostbordey!

Haha samme her !

Kjenner til problemet, men er bedre nå. Har holdt det for meg selv, tror mannen i huset hadde funnet meg særdeles lite attraktiv hvis jeg gikk rundt og prompa hele tiden :-D

Merker fordøyelsen går veldig mye saktere , og dermed blir det mer gass..:) Men dro for å svømme på lørdag, og det hjalp veldig på tarmsystemet kan man si:)

Gubben kom med verdens beste kommentar her en kveld etter litt mange fiser: Nå vet jeg hvordan jødene hadde det i andre verdenskrig, for dette er det værste gasskammeret jeg har vært i!

Stakkar, hehe

Kommet for fullt her også! Og de er ikke lydløse engang :-o

Back
Topp