Gaper bebisene?

Mammaen til Linde

Glad i forumet
Altså, når dere gir grøt/middag gaper de da? Her kniper lillemann igjen munnen og har ikke skjønt at han må gape, dette er både med grøt, middag, frukt, yoghurt etc etc etc. Jeg prøver å gi ham en leke i hånden, og når han er på vei til å stappe den i munnen smetter jeg inn en skje med mat. Finnes det noen triks for å få ham til å åpne munnen når maten kommer???

ho gaper når det er noe ho har lyst på [:)] men grøten begynner å bli litt uinteresang, så den må vi lure inn nen ganger. [:)]

Hehe, han skjønte det i går. Da har vi holdt på med grøt noen uker[;)]
Vet ikke noe triks, plutselig knekker de vel koden. Lykke til!

her gaper han gjennom hele måltidet.. hehe.. har gjort det lenge, skikkelig matglad gutt jeg har[:)]

Som over, gaper når hun vil ha. Når hun er mett eller det er noe hun ikke liker så kniper hun igjen...
Er nok bare trening som skal til, og så kan du jo vise hvordan det skal gjøres med å gape selv [:)]

Ja det tok han heldigvis med en gang. [8D] Gaper med en gang han ser skeia.

Her tok det lang tid før han gapte etter maten! Vi har bare måtte stappe det langt inn i munnen så det ikke blir så lett å spytte ut igjen så han kan bli litt vandt med det!
Men just i det siste har han begynt å gape når det er grøt! Med middag, yougurt, fruktpurè o.l gaper han IKKE. Så han gaper hvis det er en kjent og god smak!

Her gapes det ja! [:)]
I begynnelsen var det ikke så mye gaping, da måtte jeg liksom bare lure inn skjeia når hun tilfeldigvis hadde munnen åpen[8D]
Nå gaper hun allerede når jeg tar grøt på skjeia[:)]

Jeg gapet mye og sa "aaa" å sånt i begynnelsen, vet ikke om det funka men![8D] Hvertfall viktig at de ser skjeia komme tror jeg. Det kommer vel etterhvert! [:)]

Gape som bare d når hu får graut.
men gape ein gang når hu får meddag men d kjæm ut igjenn me ein gang.

gaper både til grøt og frukt[:)] er det eneste hun får enda[:)]

Bruker han smokk?
Jeg hadde litt problemer med å få snuppa til å spise/gape/svelge i begynnelsen og brukte smokken til hjelp. Ga henne en skje også stappa jeg inn smokken. Etter en stund spiste hun (nesten) uten problemer. [:)]

Både jeg og han gaper når han skal ha mat!!! Heheheheh!

ja hun gaper for harde livet

Den tok han reliativt fort., gaper i vei når jeg er for treig[:D] Haha, et orndtlig matvrak[;)]

Kniper så hardt hun kan og snur seg så langt vekk som mulig[:@] Har prøvd snart en mnd. no[8|]

Ja hun gaper.
Jeg satt og sa "aaaa" når skjeen skulle inn i munn i håp om at hun skulle herme etter meg, og nå gaper hun når skjeen nærmer seg munnen.

ORIGINAL: ice

Den tok han reliativt fort., gaper i vei når jeg er for treig[:D] Haha, et orndtlig matvrak[;)]

Samme her, i det han ser skåla/begeret/fatet så gaper han å sier Mmmmmm om hverandre <3

Back
Topp