Gamlemor ønsker et siste barn

Mindel

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Junilykke 2022
He-he, må le litt av meg selv ang tittelen på denne boka. Men det er et paradoks da, for når jeg startet karrieren min som "mor" - var jeg ung. Yngre enn de fleste som fikk barn. Og så har vi liksom holdt på litt jevnlig over nesten tjue år. Og så endte jeg opp i andre skalaen og. 40 år, og barneønsket er like stort som for 20 år siden :shy:

Til nå har vi prøvd på 7 eggløsninger, ikke kjempe lenge, men klart, når du bikker et magisk tall så er sjansene ganske små. Jeg har tenkt så lenge på å starte dagbok, for jeg har nok et behov for å samle tankene en plass, men så tenker jeg - hva som jeg blir gravid nå da, så ble det en kort dagbok. Så skal jeg bare vente til pågående syklus er over, og så blir det bare sånn hele tiden, bare vente til da og da. Nå får jeg hoppe i det, og så får dagboken bli kort om det skulle skje mirakler til jul :knegg:

Det var jo faktisk litt morsom å se på min egen profil nå, jeg ble medlem Januar 2006. Kanskje jeg er forumets eldste aktive? :knegg:

I dag er jeg 10 DPO - klarte starte dagen med superspenning! Stod opp litt før tiden for å få tisse i fred på badet, og tok en eBay test - og siden jeg først skal teste - en Babyplan test. De er jo litt dyre, så tar ikke den mer enn en-to ganger om dagen (eBay blir tatt ca. 4-5-6 ganger om dagen :angelic: ). Ser det drar seg opp på testen, og ser fargestoffet på teststreken ikke blir helt borte! Ble litt stressa da jeg og gubben ønsker å teste sammen, og jeg VET dette er absolutt siste gangen, så det var viktig for meg (og han) at vi fant det ut sammen. Så måtte vekke og dra han opp for å se på testen han og.

Vel oppe, småhopper jeg jo, se da, seee da! Han så ikke noe strek. Joooda, se DER, SEEE. Han så den til slutt :knegg: Kjempe koselig moment (der han satt på do), med litt suss og fine blikk :Heartpink Rundt en halvtime var vi glad, jeg rakk å tenke på alt fra kjønn, til hva X og Y kom til å si, til å tenke at minstemann skulle bli storebror.. Hvordan jeg skulle kamuflere at jeg ikke drakk på neste bursdag vi skal i neste helg, og om jeg skulle overraske venninna mi med test på Lørdag på middag, eller si det med èn gang. Så la jeg testen inn i premom-appen, og ser at den var verdi, men så ser jeg jo og at det er samme farge som eggløsningstestene!! Ååh, måtte løpe inn på badet igjen og si at jeg hadde tatt feil, og beklage, for det føltes jo som jeg hadde drept gleden hans og. Søren og.. Jaja. Tok en graviditetstest fra Babyplan etterpå, som selvsagt var like hvit som eBay testen jeg hadde tatt med eggløsningstesten.

Og for å være helt sikker har jeg tatt en til nå i stad, bare sånn i tilfelle, tenk om jeg kunne gitt gubben kontrabeskjed - det hadde jo vært en dag å huske. Men neida, den var like hvit nå og.

I morgen er IKM, så fortsetter vi bare :)

Fort gjort å ta en EL-strimmel, har sett flere gjøre den «tabben». Håper dere får en siste spire veldig snart :Heartred

Hei.

Det kan jo fortsatt hende du er gravid nå.. krysser fingrene for deg.
Men Så moro og hyggelig!
Jeg også ble medlem her første gang i 2006. Jeg har også store barn men ønsker oss veldig en liten spire ( attpåklatt) jeg har ny mann uten barn så det har også litt å si. Vi har prøvd selv 7 måneder men har nå gått for IVF. Med egginsett forrige uke. Er 8 dpo idag. Veldig spente og magefølelsen svinger veldig .

He-he, må le litt av meg selv ang tittelen på denne boka. Men det er et paradoks da, for når jeg startet karrieren min som "mor" - var jeg ung. Yngre enn de fleste som fikk barn. Og så har vi liksom holdt på litt jevnlig over nesten tjue år. Og så endte jeg opp i andre skalaen og. 40 år, og barneønsket er like stort som for 20 år siden :shy:

Til nå har vi prøvd på 7 eggløsninger, ikke kjempe lenge, men klart, når du bikker et magisk tall så er sjansene ganske små. Jeg har tenkt så lenge på å starte dagbok, for jeg har nok et behov for å samle tankene en plass, men så tenker jeg - hva som jeg blir gravid nå da, så ble det en kort dagbok. Så skal jeg bare vente til pågående syklus er over, og så blir det bare sånn hele tiden, bare vente til da og da. Nå får jeg hoppe i det, og så får dagboken bli kort om det skulle skje mirakler til jul :knegg:
Ønsker deg veldig masse lykke til med prøvingen, og håper det klaffer for dere fort :happy: Blir spennende å følge med :D

7. PP: 11. DPO - IKM

Ja, så var vi brått der igjen. Jeg har så lange sykluser at det blir litt sånn intenst i noen dager, og så er det veldig langtekkelig ellers i syklusen. Nå har jeg brukt så mange dager på å vente på og komme hit, hadde jo håpet med positive tester, men det har det nå ikke blitt.

Denne syklusen har vært rar, for har for første gang i min tjue år gamle karriere med temperaturmåling og syklustracking IKKE fått kryss i fertilitfriend! Men samtidig også den eneste gangen i min karriere jeg har fått bekreftet eggløsning av gynekolog :knegg: Så må rett og slett bare tro at kroppen har vært litt på bærtur. Gynekologen kan jo ikke si akkurat når det skjedde, men jeg var der en uke etter eggløsning, og da så hun i alle fall at det hadde vært. Jeg får da anta at testene var rett, selv om temperaturen ikke ville lystre.

Det begynte egentlig forrige syklus, da trengte FF 5 dager (mot de vanlige tre) på å fastslå eggløsningen. Og så har det bare vært rot i systemet etter det, temperaturen falt ikke når mensen kom osv.

Pga alle disse tankene så brukte jeg 2000 kr på en time hos gynekolog som sagt, som ikke fant noe galt. Og at jeg hadde har eggløsning. Hun mente ikke vi trengte å gjøre noe mer, alder tatt i betraktning. Etterpå angrer jeg jo på at jeg ikke gikk mer inn for å få blodprøver av hormonstatus, men hun forklarte meg hvorfor hun mente det ikke var noe poeng i. At det ikke hadde noen verdi (det har det for meg da), fordi vi uansett ikke var kandidater for IVF (alder og flere barn,men også bmi, akkurat det tok hun ikke opp). Jeg vet jeg er 30 kg for tung, så det kan også påvirke (selv om det ikke har det til nå). Jeg sa det selv, ønsket ikke at hun skulle påpeke det som om hun overrasket meg med informasjon jeg ikke visste (..). Men merket at hun tenkte på det, for hun hørtes overrasket ut over at jeg ikke hadde noen problemer i svangerskapene, ikke noen svangerskapsdiabetes, og at barna mine ikke var store. Følte litt på stigmatisering skal jeg være ærlig, noe med ordvalg og stemmeleie "åh, ikke?" - dere skjønner nok. Siste baby var faktisk 3400 gram til termin, selv om jeg er overvektig. Merkelig nok fråtser jeg ikke, selv om det sikkert ser sånn ut :wacky::meh:

Men ja, 2000 kr - og det jeg fikk vite var ser det var egg igjen på eggstokkene (usikker på om det var normal mengde eller ikke). De så ut til å ta samme størrelse = ikke pcos, ingen polypper i livmoren (det vil kunne fungere som en spiral). Og slimhinnen 7 DPO var grei nok, hun sa ordrett: "Om den var denne størrelsen når eggløsningen kom, så var den tykk nok". Skjønner ikke det hele egentlig, for det fester seg jo ikke ved eggløsning, så slimhinnen har jo en ukes tid på bli rett tykkelse. Men men, ikke så nøye.

Ut fra det, og min alder, mente hun det ikke var noen poeng i å gjøre noe mer. Jeg kjenner jo NÅ at jeg er bittelitt skuffet, jeg kunne ønsket meg litt info om det kunne hjulpet med f.eks Leterozol for å korte ned syklusene litt? Denne syklusen kom eggløsningen på dag 23.. Månedene før har det vært rundt 18-20. Så alltid ganske sent. Så kommer mensen på dag 11, så da blir lutealfasen 10 dager. Det kunne jo også vært litt i minste laget om hun tok seg litt tid.. Hun var tjue minutter forsinket, så jeg følte min time ble chop-chop for å hente inn litt tid, ikke noe hun ønsket å bruke mer tid på. En kvinne med seks barn, på førti år, som ønsker mer barn, skjønner jo det hun himler litt med øynene.

Og det er litt det og, jeg et litt lei av det. Av alle som vet at vi prøver så er det nesten ingen som har tatt det bra. Det beste jeg har fått er nøytralt, og fravær av noe negativt. Folk burde virkelig forstå at å bestemme seg for en baby ofte har mange timer med prating og vurdering før man setter i gang, vi har i alle fall det. Ingenting vi fant på over en kopp kaffe, men dager, uker og måneder med vurdering. Så hvorfor ikke glede seg med en?

Legger ved charten, regner med mensen kommer i løpet av dagen :) og dagens tester..

Vedlegg

• Screenshot_20241101_083651_FF App.jpg
    Screenshot_20241101_083651_FF App.jpg
    157 KB · Visninger: 29
  • 20241101_071456.jpg
    20241101_071456.jpg
    1,2 MB · Visninger: 29
Last edited:
Rettelse: PP 8 - CD 1

Ja, etter at jeg postet innlegget kom jo mensen. Og er jo forsåvidt glad for det når testene var negative, håpet var ute for flere dager siden. Jeg har testet positivt på alle på 9 DPO. Men ja, positivt at den kom i dag, så ble lutealfasen 10 dager som den bruker - OG det betyr at jeg hadde eggløsning på CD 23 som testene indikterte. Tempteraturen har jo vært helt på bærtur, uten at det har rot i manglende eggløsning.

Prøver å holde motet oppe, og har oppsummert flere "bra" ting med at det ikke ble noen baby nå:
- Terminen ville blitt 14. Juli - det er midt i fellesferien. Det betyr kanskje at det er litt ustabilt på fødeavdelingen, og på helsestasjonen (vanskelig med oppfølging i en liten kommune fant jeg ut sist jeg fødte i en sommermåned)
- Det er rom for en ferie med barna vi allerede har, vi har hele sommeren sammen uten baby.
- Jeg får drikke alkohol på 40 års fest jeg har gledet meg til i årevis!
- Høstbarn er ganske okei, de fleste barna vi har fra før er født da, fin årstid egentlig.
- Har litt mer tid på oss å få minstemann til å lære seg å sove :knegg:

Så er det jo litt ting jeg prøver å ikke tenke på, som aldersforskjellen det nå blir, enda en måned det ikke går. Og at jeg blir en måned eldre. Vi hadde håpet på graviditet nå, så kunne vi avslørt det i Jula når vi får besøk av nær familie. Vet jo at det uansett kunne gått galt, jeg har jo statistikken i mot meg der og, om jeg skulle bli gravid. Jeg har også to små t-skjorter jeg hadde håpet minstemann kunne brukt nå i sommer som avsløring, type "jeg skal bli storebror" t-skjorter, de er nok for små nå, og passer jo selvsagt ikke for sesongen. Men det er jo min egen feil som i gledesrusen over at vi skulle prøve, tenkte det kom til å gå fort, og kjøpte disse før sommeren :knegg:

Har ellers brukt 1.mens dag til å kjøpe inn flere eggløsnings- og graviditetstester fra Babyplan. Skulle også kjøpe ny temperaturmålet hadde jeg bestemt meg for, det fra MakeSure er altså såå ræva. Styr unna, legger heller i en hundrelapp å få et med lys, minne og ikke bruke 2 minutter på å måle :knegg: Det var tilfeldigvis tilbud på Babyplan! Så det var jo flaks! Om man kjøpte for over 400 kr, så fikk man med blant annet termometeret jeg skulle ha :smiley-bounce012 Testene alene ble jo over 400 kr, så det passet jo perfekt :)

Bare innom og sier hei:greet025 Koselig å møte på andre i samme situasjon som en selv❤️ Blir 40 år i mars, har 6 barn i alderen 17-1 år og vært sammen med mannen min i over 18 år:love017 I april begynner prøvingen på barn nr 7:happy119:excited001
Ønsker deg masse lykke til i en ny PP, krysser alt for at lille spiren sitter da❤️

Bare innom og sier hei:greet025 Koselig å møte på andre i samme situasjon som en selv❤️ Blir 40 år i mars, har 6 barn i alderen 17-1 år og vært sammen med mannen min i over 18 år:love017 I april begynner prøvingen på barn nr 7:happy119:excited001
Ønsker deg masse lykke til i en ny PP, krysser alt for at lille spiren sitter da❤️
Å så morsomt med litt flere mer "flere" barn :dance011 Man føler seg jo litt ensom i tankene på akkurat dèt, vet ikke om dere har møtt noen som rynker på nesa av antall barn?

Hei.

Det kan jo fortsatt hende du er gravid nå.. krysser fingrene for deg.
Men Så moro og hyggelig!
Jeg også ble medlem her første gang i 2006. Jeg har også store barn men ønsker oss veldig en liten spire ( attpåklatt) jeg har ny mann uten barn så det har også litt å si. Vi har prøvd selv 7 måneder men har nå gått for IVF. Med egginsett forrige uke. Er 8 dpo idag. Veldig spente og magefølelsen svinger veldig .
Så koselig at dere er i gang! Så spennende med IVF!! Har du testet i dag? Mulig jeg må snike i IKM gruppen om du er der, for det hadde vært svært hyggelig om du ble gravid nå! Var det forresten vanskelig å få hjelp nå som du var litt "eldre"? Hvor gammel er du egentlig? Jeg har jo også et 2006 barn, men man kan jo være under 40 år for å ha det :hilarious:
Ønsker deg veldig masse lykke til med prøvingen, og håper det klaffer for dere fort :happy: Blir spennende å følge med :D

Så koselig at du stikker innom! Koste meg som sagt med dagboka di i går, tror det var det som ga meg sparket til min egen nå hehe!

Å så morsomt med litt flere mer "flere" barn :dance011 Man føler seg jo litt ensom i tankene på akkurat dèt, vet ikke om dere har møtt noen som rynker på nesa av antall barn?
Synes det er herlig med en stor familie, slitsomt til tider også, men får så mye kjærlighet igjen❤️:love017
Joda, de fleste etter barn nr 3 reagerer litt sånn; "Åjaa, men så hyggelig med én til, da" i én litt halvsarkastisk tone :shifty: Eller den dér" dere vet det finnes prevensjon, sant?"... eller "Skjønner ikke at dere orker, jeg!?":hilarious: Finnes litt av alle varianter:p Bryr meg i grunn ikke om hva andre mener:D Jeg lever mitt liv slik JEG ønsker å leve det, så får andre gjøre det de ønsker❤️

CD 5

Snirkler seg avgårde - jeg skal være litt positiv da, i den forstand at noe rundt mens er positivt :knegg: Jeg synes jeg har blødd litt mer denne gangen, altså - over lengre tid. Vet ikke om det er noe mål i seg selv, men 2.5 dag mens er litt lite. Nå har det vært mer 4! Så det det bra. Alt som er "normalt" er bra, vil jo helst at systemet skal være normalt. Så begynte jeg jo å tenke om kanskje Q10 og alle rare vitaminer jeg har brukt noen måneder nå, kanskje har hjulpet? For når temperaturen ble så rar og ikke fikk bekreftet eggløsning de siste syklusene, fant jeg ut at eneste endringen jeg hadde gjort, var å tilføre mer som skulle hjelpe. Men det laget bare mer trøbbel, så da sluttet jeg sånn oppi DPO tid nå i syklusen som var. Så nå ble jeg usikker, helsike og hehe..

Men så kom jeg over en tråd her inne om noe jeg ikke har forsøkt, Inositol. Jeg fant på protein.no en bok som inneholdt litt av hvert. Ser jo det er en del av det jeg nettopp har kuttet ut, som sink, q10 og magnesium. Men jeg tester denne, den har da også denne inositolen. Dette står om det:

Fertility Kvinne, 60 kapsler

✔️ Et naturlig fertilitetstilskudd i kapselform

✔️ Inneholder Myo-inositol & D-chiro-inositol i den optimale studerte ratioen: 1000 mg / 27,6 mg

✔️ Co-enzym Q10, Magnesium og Alpha-lipoic acid

✔️ Sink støtter reproduktiv helse og øker fruktbarhet

Så da kjøpte jeg to bokser, så ser vi. Da har jeg nå prøvd :knegg: (link her om noen andre ville sjekke det ut: https://protein.no/fertility-woman )

Ellers begynner nå håpet å komme tilbake, det er noe med når mensen er ferdig, så blir man liksom ferdig med sorgen og får "renset bort" alt som ikke ble. Så begynner man å se fremover. Og så hadde det vært spennende å se om kroppen bare har hold igjen, for fram til siste PP har det liksom vært "noe" som ble påvirket om jeg ble gravid. Vi har konfirmasjon i Mai, skulle i en annen, det var tiårets venninne fest, det har vært to runde bursdager (også sånn ti år mellom hver gang), og jentetur, sommerferien - det er jo også sånn som vil påvirke hele familien om vi får termin i. Nå vil jo en evt. termin være i August ved skolestart. Så nå er det liksom ingenting som en graviditet og fødsel er "i veien for". Ikke at man ikke kan være i bursdag og ikke være gravid, jeg har jo såpass mange barn at jeg har vært veldig mye edru og gravid/ammende i bursdager igjennom tiden :angelic::laughing002 Men det har vært godt å kunne dra på hotelltur med venninner og vi har kunnet kose oss med vin, prat osv. Det hadde fungert like bra uten vin, men ja, dere skjønner. Jeg har hatt så mange år med begrensinger (svangerskap og amming) at vi prater 14-15 år av de siste årene. Men i den store sammenheng er det bare en bagatell. Men kanskje har kroppen holdt igjen? For nå er der virkelig ikke noe planlagt fremover. Og jeg ønsker å se om vi får til en fin sommerferie, siden det uansett ikke ble noe baby som ville være liten og kanskje skrike tre måneder inn i ferien/i ferien. Det ville begrenset oss veldig. Nå harv vi ingen slike begrensninger til sommeren! :) Prøve finne det positive..

Forrige syklusen kom eggløsning på dag 23. Da var det lange dager, siden jeg begynte teste for eggløsning på dag 14. Jeg hadde jo et håp om at eggløsningen kom tidligere pga. vitaminer osv, men det endte da opp med å bli en liten uke senere enn den bruker være. Har litt varierende lengder, men dag 20 kan jeg kanskje håpe på, men vi får bare se videre. Ikke usannsynlig at det drøyer mer enn 23 dager denne gangen..

CD 7

Tiden sneeegler seg avgårde. I går kom i alle fall pakken med nye tester, hver første mensdag ser jeg over lageret og evt. bestiller opp. Nå HÅPER jeg at det er siste gangen jeg får påfyll hehe. 30 graviditetstester (strimler) + de mange jeg har fra før, men kan ikke ha bare ti-femten, det er for lite for en periode, så må liksom ha litt. Og sånn i tilfelle det ikke går nå, så er det jo greit å ha nok til neste gang og, er jo billigere å kjøpe flere i slengen :smiley-bounce012 :laughing002 Så sitter man der plutselig med 50 liksom. Men det verste som finnes er å mangle, det har vel aldri skjedd, men ser jo det fra terminklubbene, jeg hadde fått noia om det ble tomt hehe! Ja, og 50 eggløsninstester. Der går det jo egentlig såpass mange hver måned at jeg MÅ bestille nye hver periode. Det går fort en hver gang jeg tisser når eggløsningen først kommer, så tester jeg jo fort en uke++ før den kommer, så ja.. Da går det litt hehe! Med i pakken kom også nytt termomteter - o lykke! Så nå håper jeg testingen blir bedre fremover (trenger kortere tid for å måle, har lys og minne).

Og i dag kom de nye tablettene jeg nevnte over, i tillegg til det jeg visste, så var det jo faktisk både vitamin E, Vitamin D og folsyre opp her, så nå må jeg ser over det jeg tar fra før som jeg ikke får for mye av Vitamin E og A i alle fall. D vitamin er jeg naturlig lav på, så selv med tilskudd har jeg for lite. Tror det skal en del til før det blir for mye hos meg. Folsyren er vannløslig, så det er ikke så nøye. Men kan jo spare de jeg har siden det er oppi her.

Jaja. Jeg har jo også betalt for en..pregnancy reading. Mannen holdt på å ramle av stolen, han er så i mot sånn som du får det :laughing002:smiley-angelic006 Men han samlet seg og støttet meg, om det var rett for meg, så var der rett for han og :knegg: Til mitt forsvar har jeg aaaldri gjort noe sånt, leser ikke horoskop osv. Men ja, var nysgjerrig, hvem vet? Essensen av det jeg fikk tilbakemelding på (var 4 A4 sider, så kan ikke gjengi alt) var at hun så vi fikk vårt siste etterlengtede barn, og at det er en jente. Hun så Februar 2025 som vår "magical month", men lengre ned mente hun fødsel i August/september 2025 - det går jo ikke helt opp med Februar. Så da fikk jeg jo et ørlite mikrohåp om å bli gravid nå, da blir vel terminen i August. Hun (tror det er en hun) plukket også opp spotting eller litt blødning i uke 6-8. Får nå ikke håpe det blir en SA/MA først, og så gravid i Februar. Tiden får vise. Når jeg opplevde MA så kom det en liten blødning i uke 8. Hun skriver om "late summer baby" vibes -kanskje tidlig i September 2025? Men så sier hun igjen "as you get closer to that pivotal conception month of February 2025, keep your eyes peeled for signs from the universe. You might start noticing repeating numbers like 333or 555" osv osv. Skjønner jo at gubben leste dette med veldig skepsis :smiley-angelic006:knegg: Jeg tenker, det er nå mine penger, jeg sa ikke at det kostet 200 kr da :angelic::bag: Jeg sa jeg ikke husket, men trodde rundt 100 kr - haha.. en liten hvit løgn, huff!

CD 7

Tiden sneeegler seg avgårde. I går kom i alle fall pakken med nye tester, hver første mensdag ser jeg over lageret og evt. bestiller opp. Nå HÅPER jeg at det er siste gangen jeg får påfyll hehe. 30 graviditetstester (strimler) + de mange jeg har fra før, men kan ikke ha bare ti-femten, det er for lite for en periode, så må liksom ha litt. Og sånn i tilfelle det ikke går nå, så er det jo greit å ha nok til neste gang og, er jo billigere å kjøpe flere i slengen :smiley-bounce012 :laughing002 Så sitter man der plutselig med 50 liksom. Men det verste som finnes er å mangle, det har vel aldri skjedd, men ser jo det fra terminklubbene, jeg hadde fått noia om det ble tomt hehe! Ja, og 50 eggløsninstester. Der går det jo egentlig såpass mange hver måned at jeg MÅ bestille nye hver periode. Det går fort en hver gang jeg tisser når eggløsningen først kommer, så tester jeg jo fort en uke++ før den kommer, så ja.. Da går det litt hehe! Med i pakken kom også nytt termomteter - o lykke! Så nå håper jeg testingen blir bedre fremover (trenger kortere tid for å måle, har lys og minne).

Og i dag kom de nye tablettene jeg nevnte over, i tillegg til det jeg visste, så var det jo faktisk både vitamin E, Vitamin D og folsyre opp her, så nå må jeg ser over det jeg tar fra før som jeg ikke får for mye av Vitamin E og A i alle fall. D vitamin er jeg naturlig lav på, så selv med tilskudd har jeg for lite. Tror det skal en del til før det blir for mye hos meg. Folsyren er vannløslig, så det er ikke så nøye. Men kan jo spare de jeg har siden det er oppi her.

Jaja. Jeg har jo også betalt for en..pregnancy reading. Mannen holdt på å ramle av stolen, han er så i mot sånn som du får det :laughing002:smiley-angelic006 Men han samlet seg og støttet meg, om det var rett for meg, så var der rett for han og :knegg: Til mitt forsvar har jeg aaaldri gjort noe sånt, leser ikke horoskop osv. Men ja, var nysgjerrig, hvem vet? Essensen av det jeg fikk tilbakemelding på (var 4 A4 sider, så kan ikke gjengi alt) var at hun så vi fikk vårt siste etterlengtede barn, og at det er en jente. Hun så Februar 2025 som vår "magical month", men lengre ned mente hun fødsel i August/september 2025 - det går jo ikke helt opp med Februar. Så da fikk jeg jo et ørlite mikrohåp om å bli gravid nå, da blir vel terminen i August. Hun (tror det er en hun) plukket også opp spotting eller litt blødning i uke 6-8. Får nå ikke håpe det blir en SA/MA først, og så gravid i Februar. Tiden får vise. Når jeg opplevde MA så kom det en liten blødning i uke 8. Hun skriver om "late summer baby" vibes -kanskje tidlig i September 2025? Men så sier hun igjen "as you get closer to that pivotal conception month of February 2025, keep your eyes peeled for signs from the universe. You might start noticing repeating numbers like 333or 555" osv osv. Skjønner jo at gubben leste dette med veldig skepsis :smiley-angelic006:knegg: Jeg tenker, det er nå mine penger, jeg sa ikke at det kostet 200 kr da :angelic::bag: Jeg sa jeg ikke husket, men trodde rundt 100 kr - haha.. en liten hvit løgn, huff!
Hihi, så gøy å lese dagboken din :love017 Syns ikke 200kr var så ille for den gravid-spådama:hilarious: Kunne sikkert vært truende til å gjøre noe lignende om prøving hadde dratt ut i tid :)

Skal følge med her og heie fra sidelinja! Har selv 4 barn og håpet at jeg skulle føle meg ferdig etter siste.. men jeg er ikke overbevist, vi får se hva livet bringer :love017

Hihi, så gøy å lese dagboken din :love017 Syns ikke 200kr var så ille for den gravid-spådama:hilarious: Kunne sikkert vært truende til å gjøre noe lignende om prøving hadde dratt ut i tid :)

Skal følge med her og heie fra sidelinja! Har selv 4 barn og håpet at jeg skulle føle meg ferdig etter siste.. men jeg er ikke overbevist, vi får se hva livet bringer :love017
Så hyggelig at du ser innom! Din siste er 6-7 måneder nå? :love7 Det er jo en fantastisk fin tid (og litt slitsomt rundt søvn mener jeg å huske hehe!)! Tror du man får den "NÅ er jeg ferdig" følelsen? Jeg er jammen ikke sikker.. Men for min del har det vært veldig tydelig en følelse av av livet vil føles mindre komplett om ikke, om du skjønner? Mer enn at jeg føler jeg er ferdig.

Ja, jeg har aldri vært borti slike readings (for noe) før, så aner ikke hva det kan koste :knegg: :bag: Godt å høre det er flere som kunne gjort noe sånt hehe, er jo nesten så jeg ikke tør å si det høyt :knegg::smiley-angelic006

CD 12

Jeg tenker jeg begynner eltesting på CD 14 som jeg pleier. Jeg har aldri hatt tidlig eggløsning, så rundt dag 14 har jeg aldri fått den på uansett. Men gledelig nyhet, jeg mener jeg så litt blank slim nå - det bruker å komme en ukes tid før, så det er jo bra. Alt drar liksom ut, blankt slim (ikke i mengde, må liksom grave litt etter gull :knegg: ) i en uke minst, så når testene begynner å bli sterke så er de over flere dager nesten-positive. Og når de blir positive, så er de to-tre dager positive. Så bare sånn..aaaah, alt drar sånn ut.

Men, vi er tilbake hjemme - skulle egentlig bare være borte to netter, så tok ikke med meg vitaminene mine, skulle gjøre det enkelt, pakke lett osv. Men så ble vi plutselig værfast en natt til, så nåå var det greit å komme hjem til rutiner igjen. Eller ja, rutiner, minus syke barn. Så nå er sjansen stor for at gubben blir syk med feber (som de eldste her har) til eggløsning, det er jo drepen for sædceller. Så jeg hadde en riktig nedtur i går pga. det. Vi hadde corona i hus for to prøveperioder siden, og det gir jo utfordringer med å få lagt aksjer i det hele tatt, men også da kvaliteten pga. feber. Og gubben ble veldig dårlig, OG han var dårlig lenge, for fikk lungebettenelse etterpå. Så..ja. Og med lange sykluser så er liksom en "ødelagt" eggløsning ensbetydende med flere måneders utsettelse.

Om ikke annet så er forholdet og kjærligheten stor da, og barneønske. Urolig nok, med seks andre barn. Vi så stjerneskudd på Lørdag, og mannen sa "mitt ønske er at vi får det til" :love7 Det var det eneste han ønsker seg, så fantastisk romantisk da! (han er egentlig ikke veldig amorøs av seg hehe). Og tre netter for oss selv har vi og fått, det er nok mer enn vi har hatt alene på de siste tjue årene faktisk, og det føltes ikke egentlig godt heller :knegg: Altså, det å være så lenge borte fra familien, vi er veldig familiekjær. Jeg hater turnus av samme grunn, helt uten mening for meg å ha fri når de andre er på jobb/skole, og da at jeg jobber når de har fri. Vet noen elsker det altså, og det er helt greit og forståelig, men jeg er nok bare ikke helt den :)

Telte over testene her før helga, og ligger ca på 50 av eggløsningstester og g-tester (+ 4 digitale). Så det er bra, da er jeg klar for denne månedens dyst - til tross for dystre spådommer mtp. feber osv..

Last edited:
CD 14

Jeg synes faktisk syklusen ser veldig bra ut denne måneden! Jevne og fine temperaturer, de to siste syklusene har det vært veldig annerledes enn de pleier for meg, og høy temperatur etter mensen. Da blir syklusen lang, for den trenger liksom litt jevn og lav temperatur før eggløsning virker det som. Så nå har den vært eksemplarisk lenge denne syklusen, om jeg får si det selv :knegg: Håper jo dette er et positivt tegn! Jeg hadde også lengre blødning enn jeg har pleid forrige mens, det OG jubler jeg for. Alt som er vanlig er positivt :angelic: Fikk tips om 1 mg Folsyre når man prøver å bli gravid og er over 40 år, så jeg skal doble dosen nå fremover. Tok første eggløsningstest i går, og det var som forventet (eller, kanskje litt sterkere enn jeg tenkte), så det lover godt! Skal ta en ny nå i ettermiddag :) Er også på plass blankt slim, så alt som det skal virker det som. Har hatt det en ukes tid før eggløsning, så det håper jeg betyr at eggløsningen ikke blir senere enn CD 23 i alle fall! Må få varmet opp gubben da, ble litt sånn stopp når det ble reising (blir så sliten :laughing002 ) og alt som har fulgt med, vært syke barn x flere hjemme og, så ikke bare å humpe når man vil :angelic: :laughing002 Humøret har vært litt bob-bob, men jeg har et annen underliggende greie som gjerne påvirker det, så når det blir litt ekstra som tar energi, og det tar mer enn jeg har, så er det gjerne der det merkes. Moralen forsvinner litt, hudløs og alt blir litt håpløst egentlig. Jeg hadde litt ekstra energi forrige syklus før eggløsning, så håpet kanskje det hadde en sammenheng. Men det er vel mer bare hvor energiøkonomisk jeg er som påvirker det. Jaja. Nå er vi nå etter planen ferdig med veldig mye utenfor huset, på godt og vondt - for jeg eeelsker å være sosial, elsker å pleie forhold med venner og familie, men så blir jeg så sliten av det, og en periode etterpå. Så det blir virkelig en dobbelt sorg, både å akseptere at det er sånn, og at det forringer livet mitt. Jeg gjør det selvsagt uansett, for jeg kan ikke begrense hele livet mitt. Jeg elsker dog livet vi har hjemme med egen lille-store familie, det fungerer veldig bra, og vi har laget oss et liv vi liker veldig godt :love7

Mine siste sykluser:

Screenshot_20241114_084045_FF App.jpg

Forrige syklus, har hadde jeg eggløsning (bekreftet på ultralyd), men temperaturen ville ikke samarbeide:

Screenshot_20241114_084035_FF App.jpg

Og til nå denne måneden:

Screenshot_20241114_084051_FF App.jpg

Gårsdagens (CD 13) eggløsningstest:

20241113_121602.jpg

Så hyggelig at du ser innom! Din siste er 6-7 måneder nå? :love7 Det er jo en fantastisk fin tid (og litt slitsomt rundt søvn mener jeg å huske hehe!)! Tror du man får den "NÅ er jeg ferdig" følelsen? Jeg er jammen ikke sikker.. Men for min del har det vært veldig tydelig en følelse av av livet vil føles mindre komplett om ikke, om du skjønner? Mer enn at jeg føler jeg er ferdig.

Ja, jeg har aldri vært borti slike readings (for noe) før, så aner ikke hva det kan koste :knegg: :bag: Godt å høre det er flere som kunne gjort noe sånt hehe, er jo nesten så jeg ikke tør å si det høyt :knegg::smiley-angelic006
Ja han nærmer seg 7 mnd med storskritt, har gått alt for fort :sad010 Jeg håpte jeg skulle få den følelsen, og følte det litt sånn under graviditeten og rett etter fødselen. Men det gikk ikke så mange dager før jeg begynte å håpe at vi kunne få en til om noen år. Jeg prøver å se det praktiske med å ha «bare» 4:hilarious: Nei man føler seg kanskje aldri ferdig, men før eller siden vil det jo stoppe seg selv. Jeg er jo bare 34, men mannen er 10 år eldre.

Hvor gamle er barna dine?

CD 15

Nei, nå ramler himmelen ned altså! Skjønner ingenting skal jeg være ærlig :knegg: Jeg ønsket meg riktig nok at ting "var i orden", men at det skulle være SÅ i orden at jeg får positiv EL test på CD 15 hadde jeg aldri trodd! Har bladd meg igjennom chartene hos Fertility Friend de periodene jeg har tempet de siste 19 årene -og jeg har aldri eggløsning så tidlig! I kid you not. Så hva som har skjedd nå ANER jeg ikke, og vi er blitt skikkelig tatt på senga, dessverre! Vi prøvde å få inn kos i går på dagen (mannen hjemme med sykt barn), men ja, sykt barn.. Så nei, det gikk ikke. Så til kvelden MÅTTE vi følte vi, en UKE siden sist - krise på mange måter :laughing002 Begynte så fint på badet, men når vi kom på soverommet så stod det en unge der :dance011 Søren og! Så vi fikk ikke lagt aksjer.. Og i dag er testen positiv, herlighet! Har prøvd etter alle kunstens regler og spurt om han ikke kan komme hjem i en pause eller noe, haha.. Huff, blir litt stresset altså!

Men ok, om jeg oppsummerer litt her - jeg blødde lengre enn jeg bruker denne mensen før - jeg sluttet på masse rare vitaminer, og har kun tatt det Fertility-greiene fra Protein jeg skrev om over - dvs. jeg fikk ikke startet før litt ut i syklusen, og fikk ikke tatt tre dager midt oppi her osv. Så ikke sikkert det hadde noe å si. Men jeg har også vært mer rolig i kroppen, fått sovet veldig mye mer, slappet av mye mer. Jeg har som sagt en kronisk sykdom her som gjør kroppen stressa i utgangspunktet. Og jeg har merket det har vært ekstra pes siste månedene, da klarer ikke kroppen roe seg, man kjenner at nervesystemet ikke er helt i vater. Temperaturen har vært heeelt fantastisk til meg å være (som jeg viste i forrige post), lav under mensen osv -det har vært veldig krøll i det siste, jeg tror egentlig det henger sammen med nervesystemet, for det har vært veldig vanskelig egentlig. Jeg prøver jo å slappe av, men kroppen lever litt sitt eget liv, dessverre. Det hindrer meg også fra å jobbe.

Temperaturen var SUPERLAV i dag, vet ikke hva det betyr? Type 0.5 lavere enn i går :bag: Rett og slett er alt rart, men på en god måte, men ikke så god heller før vi får lagt inn aksjer. Hjelpe meg, dette MÅ jo være positivt - ja, altså, om vi får lagt inn aksjer sådan :laughing002:knegg::angelic:

Back
Topp