Game over

**gråter med deg** :( :(

Så trist :-( lykke til videre!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Så utrolig trist :( masse lykke til videre, og håper neste spire klorer seg fast hele veien!

Dette var veldig trist lesing :( Jeg ønsker deg veldig lykke til fremover. Håper det går rette veien neste gang!

huff, det var trist å høre. håper spiren sitter fast neste gang. ta godt være på deg selv ..

Takk for alle klemmene og lykke ønskningene, det varmer.

Kort fortalt:
Jeg har tidligere vært utredet for habituell abort.
Av den grunn får jeg tidlig UL.
Problemet mitt når spiren slutter å utvikle seg, så stopper det bare opp.
Kroppen min kvitter seg ikke med det selv om det har stoppet opp og spiren er død.
Var på UL i dag og de så bare litt fostervann og en liten antydning til noe som har vært en spire.
Skulle ha vært 7+4 i dag...
En ny MA :(

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg skal si. Jeg har så vondt i magen pga deg, jeg har tenkt på deg i hele dag. Du skulle jo være med helt til august nå. Denne gangen skulle det jo gå bra. :( Jeg håper virkelig at neste spire sitter helt til termin og ikke slutter å utvikle seg. ♥ Sender deg en stor klem! Dette er bare utrolig urettferdig. :(

Takk for alle klemmene og lykke ønskningene, det varmer.

Kort fortalt:
Jeg har tidligere vært utredet for habituell abort.
Av den grunn får jeg tidlig UL.
Problemet mitt når spiren slutter å utvikle seg, så stopper det bare opp.
Kroppen min kvitter seg ikke med det selv om det har stoppet opp og spiren er død.
Var på UL i dag og de så bare litt fostervann og en liten antydning til noe som har vært en spire.
Skulle ha vært 7+4 i dag...
En ny MA :(

Kjempetrist å lese :( Håper du får skikkelig hjelp og at de finner ut av hva dette kommer av! Masse lykke til videre, håper spiren sitter fort og at den holder seg der til termin. Stor trøsteklem

Kjempetrist å lese :( Håper du får skikkelig hjelp og at de finner ut av hva dette kommer av! Masse lykke til videre, håper spiren sitter fort og at den holder seg der til termin. Stor trøsteklem

Vi har vært på utredning for dette.
Problemet denne gang var at jeg først fikk medisinene 5+3, og jeg må ha dem fra jeg får positiv test.
Har resepter og medisiner liggende nå, så neste gang skal det gå bra.
Måtte ha dem sist også.
Når jeg ser historien vår lurer jeg en gang i blant på om eldstemann bare var flaks, han klarte vi helt uten noen form for hjelp

Vi har vært på utredning for dette.
Problemet denne gang var at jeg først fikk medisinene 5+3, og jeg må ha dem fra jeg får positiv test.
Har resepter og medisiner liggende nå, så neste gang skal det gå bra.
Måtte ha dem sist også.
Når jeg ser historien vår lurer jeg en gang i blant på om eldstemann bare var flaks, han klarte vi helt uten noen form for hjelp

Enig. Neste gang skal det gå bra. ♥

Du burde sjekke om du kan begynne med hvert fall Crinone allerede fra du er helt sikker på at du er dpo. Den andre kjenner jo ikke jeg til. Jeg skulle jo begynne med en gang jeg fikk resept (5 dpo) og det jeg fant fra USA var at de anbefalte vanligvis det. Og da ta frem til IKM eller langt videre ved positiv test. Du må bare være 100 % sikker på at EL har vært når du begynner (og det betyr jo vanligvis at man er 3-6 dpo når man tør å begynne.)

Da blir det dyrere siden man må bruke litt hver syklus, men legen kan søke om at du skal få det på blå resept - eller du kan ta vare på absolutt alle kvitteringer for medisiner på hvit resept for 2014. Hvis du passerer et grensebeløp (før var det 1600 kr per år) så kan du sende inn hele bunken med kvitteringer og da dekker NAV utgifter over grensen for de fleste medisiner (litt sånn som frikort).

Dette er kun ment som velmenende råd. Hvis du synes det er masete nå så bare hopp over. Jeg vil bare veldig gjerne at du skal få en liten til. ♡

(Og hvis noen andre lurer på hvorfor jeg kommer med så mye: Anonym og jeg har vært sammen på Før Svangerskapet og skravlet masse der, derfor jeg tar sjansen på å skrive en del nå.)

*Taster på app på mobilen*

Last edited:
Enig. Neste gang skal det gå bra. ♥

Du burde sjekke om du kan begynne med hvert fall Crinone allerede fra du er helt sikker på at du er dpo. Den andre kjenner jo ikke jeg til. Jeg skulle jo begynne med en gang jeg fikk resept (5 dpo) og det jeg fant fra USA var at de anbefalte vanligvis det. Og da ta frem til IKM eller langt videre ved positiv test. Du må bare være 100 % sikker på at EL har vært når du begynner (og det betyr jo vanligvis at man er 3-6 dpo når man tør å begynne.)

Da blir det dyrere siden man må bruke litt hver syklus, men legen kan søke om at du skal få det på blå resept - eller du kan ta vare på absolutt alle kvitteringer for medisiner på hvit resept for 2014. Hvis du passerer et grensebeløp (før var det 1600 kr per år) så kan du sende inn hele bunken med kvitteringer og da dekker NAV utgifter over grensen for de fleste medisiner (litt sånn som frikort).

Dette er kun ment som velmenende råd. Hvis du synes det er masete nå så bare hopp over. Jeg vil bare veldig gjerne at du skal få en liten til. ♡

(Og hvis noen andre lurer på hvorfor jeg kommer med så mye: Anonym og jeg har vært sammen på Før Svangerskapet og skravlet masse der, derfor jeg tar sjansen på å skrive en del nå.)

*Taster på app på mobilen*

Hei, og takkfor innspill.
I ditt tilfelle trengte du Crinone fra EL siden du bare hadde kjemiske.
Siden mine faktisk klarer å begynne på egenhånd holder det for meg fra positiv test.
Har hatt veldig gode resultater av det tidligere

Hei, og takkfor innspill.
I ditt tilfelle trengte du Crinone fra EL siden du bare hadde kjemiske.
Siden mine faktisk klarer å begynne på egenhånd holder det for meg fra positiv test.
Har hatt veldig gode resultater av det tidligere

Ja, jeg forstår at det blir litt forskjellig, men de medisinske studiene (som ikke har funnet en klar konklusjon enda) tar utgangspunkt i alle som har abort før uke 12 altså. Kjemiske graviditeter blir omtrent ikke nevnt (selv om det da er helt logisk at det er ekstra viktig for oss "kjemiske" å starte tidlig). Så "standard regime" i USA (hvor de fleste studiene er gjort) er fra befruktning/kjent EL (og det står jo også i pakningsvedlegget til Crinone, taes fra ovulasjon). Jeg tror uansett du har helt rett i at det viktigste er bare å ha startet nokså tidlig, så det er sikkert derfor mange får beskjed om å starte ved positiv test, fordi det er sikkert tidlig nok og da slipper man unødvendig behandling i sykluser uten treff. Jeg ville bare ha nevnt det for deg, så du vet det om du skulle snakke med behandlerne dine noe mer nå.

Jeg håper virkelig det fungerer nå, siden du denne gangen har resepten. ♥

Back
Topp