Game of thrones skravletråd (spoilere)

Ikke jeg heller.. En fanteri går jo ut på at Jon dreper Daenerys. Ser ut til at det kan komme til å stemme til slutt.
Det kan jo til dels stemme med fanteorien at Jon er azor ahai reborn, the prince that was promised. Et evt drap på Daenerys kan være en parallell til den originale azor ahai. Og vi vet jo at R'hallor kun vekker til live de som har nøkkelroller slik som Beric Dondarrion...

...for en nerd jeg er... OMG.
 
Hadde ingenting imot det Dany gjorde, for har sett den komme. Hun har mistet alt og alle, utenom Drogon, og har vel ingenting mer å miste. Synes det var mye verre med Cercei og Jamie. Håper egentlig at de lever så vi kan få en annen slutt for de. Dessuten føles slutten veldig fremskyndet, de skulle brukt mer tid på en så episk serie synes jeg da. Hadde godt trengt 10 episoder for å få en skikkelig slutt.
 
Det kan jo til dels stemme med fanteorien at Jon er azor ahai reborn, the prince that was promised. Et evt drap på Daenerys kan være en parallell til den originale azor ahai. Og vi vet jo at R'hallor kun vekker til live de som har nøkkelroller slik som Beric Dondarrion...

...for en nerd jeg er... OMG.

Haha, i samme nerde-gate jeg også! Jeg har også en teori om at Jon er Azor Ahai, Dany er Nissa Nissa. Jon må drepe Dany for the greater good, selv om han elsker Dany (som Azor Ahai også måtte gjør mot sin elskede Nissa Nissa). Melissandre trodde Stannis var Azor Ahai, men det viste seg å være feil. Men alle ting som Melissandre sa til Stannis snakker egentlig til Jon nå. Helt enig ift at de som ble vekket til live har en rolle å spille, og Jon sin rolle er å skape fred gjennom å drepe Dany.

Jeg har også en tanke om at kanskje jerntronen blir ødelagt, at det blir et helt nytt styresett, ingen konge/dronning som regjerer over alle 7 kongedømmene, men heller selvstendige ledere som styrer hvert sitt kongedømme? Jerntronen har ført til så mye blod og krig, kanskje det er styresettet som må endres for å få fred? Men slik som Varys sa; den som ikke vil sitte på tronen er den som burde sitte der, og det er jo Jon da.
 
Hva med Arya da?? Hun har vist godt hva hennes sinne kan bringe frem, jeg ser for meg det fort kan være henne som dreper Dranerys!! For hun dør på en eller annen måte, det er jeg sikker på! Men syns de fort kunne spandert på noen flere episoder for det går latterlig fort:facepalm:
 
Nå er det bare 4 timer til siste episode går på lufta! Jeg har tidlig møte i byen så vi står opp ca 5.50 for å se. Dette blir spennende. Og trist.

Over til noe annet: har dere stemt på å endre sesongen? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Jeg er en av dem som har likt sesongen og har følgelig ikke vurdert å stemme på noe som helst.

Samtidig blir det spennende å se hvordan grrm løser historien. Jeg er på den siste boka og koser meg med alle detaljene og historiene som ikke ble vist på tv. I boka der jeg er nå er Tyrion på reise til Daenerys og det er slett ikke som i serien.

Nå skal jeg legge meg slik at jeg ikke er helt utkjørt i morgen. God natt og sees på den andre siden! Valar morghulis!
 
Nå er det bare 4 timer til siste episode går på lufta! Jeg har tidlig møte i byen så vi står opp ca 5.50 for å se. Dette blir spennende. Og trist.

Over til noe annet: har dere stemt på å endre sesongen? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Jeg er en av dem som har likt sesongen og har følgelig ikke vurdert å stemme på noe som helst.

Samtidig blir det spennende å se hvordan grrm løser historien. Jeg er på den siste boka og koser meg med alle detaljene og historiene som ikke ble vist på tv. I boka der jeg er nå er Tyrion på reise til Daenerys og det er slett ikke som i serien.

Nå skal jeg legge meg slik at jeg ikke er helt utkjørt i morgen. God natt og sees på den andre siden! Valar morghulis!
St opp 5.50 for å se ja, det kaller jeg dedikert! Her pleier jeg og mannen og se mandag kveld etter at barna har sovnet.
Jeg er også skikkelig spent på hvordan de neste bøkene blir!
 
St opp 5.50 for å se ja, det kaller jeg dedikert! Her pleier jeg og mannen og se mandag kveld etter at barna har sovnet.
Jeg er også skikkelig spent på hvordan de neste bøkene blir!
Vi orker ikke gå rundt og snuble over spoilers. Jeg har blant annet huffington post varsel på fb, og de er fæle med spoilers. Til og med overskriftene er spoilers så det nytter ikke å ikke klikke seg inn på sakene. Det er nok å scrolle på feeden... men huffpost må jeg ha. Og fb må sjekkes. Særlig på kjedelige heldagsmøter. Så...
 
Sesongen i seg selv er grei nok, men savner litt dypde. Den sluttet som antatt, så ikke de helt store overraskelsene, bare veldig fort gjort. Sitter igjen med litt whiplash føkelse:hilarious:Jeg har lest bøkene for lenge siden og kjenner det blir stor stas hvis han endelig får skrevet de to siste ferdig.
 
Har syns sesongen har vert bra, men den soste episoden nå syns jeg var skikkelig dårlig... ikke pga hva som skjedde, men måten det skjedde på. Føler den var veldig «rushet» og virket som de bare hoppe fra det ene til det andre..
 
Siste sesong var av en helt annen kvalitet enn de før, på verst mulig vis.
Men bedre i starten og på slutten (unntatt når danaerys ble shivvet - det var banalt), og verst på midten.
Plotthullene og logikkbristen svir, det mangler dybde og nerve fra tidligere sesonger, men hey - det er GOT, moro uansett.
Godt det er over før det ble verre :bag::woot:
 
Jeg er enig i at denne sesongen har vært annerledes enn de andre. Men syns dere virkelig det har vært så ille? Jeg kjenner jeg har gledet meg til alle episodene, sittet med snørr, tårer, sinne, frustrasjon og glede gjennom hver mandag. Ok.. Mange ting som kunne vært gjort annerledes, og de kunne gjerne brukt mer tid gjennom hele sesongen. Og det er noen utfall for noen karakterer jeg ikke syns endte som det burde. Men allikevel, så er jeg ikke fullt så "nerd" at jeg ser om det er plot brist eller hva det måtte være.

Men jeg kjenner jeg blir mer ivrig på å lese boken og faktisk få historien slik forfatteren har skrevet den. Men vil han noen gang få skrevet de to siste? Og om han så gjør, vil ikke de være preget av at han selv har sett serien og er blendet av den??

Og forresten... Enten er jeg på vei til å bli spik spenna gæren (ellers er det hormoner på bærtur) denne episoden stri gråt jeg typ 4 ganger :hilarious:.
 
Jeg syns virkelig det har vært så ille, jeg har grått og jublet og bitt negler tidligere.

Nå syns jeg alle var så irriterende at jeg ble glad når folk døde i serien, jeg satt liksom å trøstet meg med at valar morghulis - all men must die.
Jeg elsker bøkene og serien, og har fulgt alle små hint, som har endt i intet eller plotthull... like frustrerende hver gang.

Men altså, heller dette enn ingenting. Er så glad i GOT at det meste er bedre enn ingenting.
Men det er et kvantesprang kvalitetsmessig fra tidlige sesonger IMHO.
 
Terningkast TO til Game of Thrones sesong 8!

Siste episode var så lame at jeg holdt på å daue der jeg satt. Hørte på forhånd at det liksom skulle være "bitter sweet" ending, men merker at alt ble så søtt at det gjorde meg bitter.
 
Jeg synes ikke sesongen var ille, men innrømmer at jeg synes den har svakheter slik som logiske brister og at den føles for raskt avgjort.
 
Syns siste episode var helt grei jeg. Var absolutt ingen overraskelse at det som skjedde skjedde. Enig i at episoden føltes litt rushed, men at den var så dårlig eller at sesongen har vært så dårlig er jeg absolutt ikke enig i. Men nå er det ferdig, og man får evt se spin-off serien som skal komme hvis man ikke føler seg ferdig med GoT. Jeg er klar for nye ting iallfall:happy:
 
Back
Topp