Game of thrones skravletråd (spoilere)

Ikke er hun noen strateg eller crowdpleaser heller. Hun har egentlig hatt kun ett triks: gjøre store, synlige og enkle ting som å "frigjøre" slaver og så dra videre når det ble for kjedelig. Ingen har utfordret henne tidligere og Hun har fått sine seiere fra brutal styrke, ikke listig strategi. Når hun nå er hos erfarne spillere er trekkene hennes for enkle og lett å gjennomskue slik som adlingen av Gendry. Og siden hun ikke har noen slaver å frigi og er ubøyelig og sta har hun heller ingen folketekke. Regner med at hun går på en smell i neste episode etter at hun har drept Varys for forræderi.

Jeg har forøvrig vært optimist på sams vegne tidligere, men nå når alt ser ut som om det ordner seg for han med eget barn på vei regner jeg med at sam og/eller gilly dør.

Jeg regner også med en clegainebowl nå. Arya tror jeg dør snart... Hun kan ikke drepe nåde night king og Cercei. Så mulig the hound overlever sammenbarkingen med broren og at han kveler Cercei. Nå er det bare for opplagt at Jamie har skumle planer for henne.

Jeg er fortsatt usikker på hvem som ender på tronen, men tviler på både Cercei og Daenerys. Jon blir bare for stereotyp helt til å sitte der. Kanskje Tyrion?
 
Ikke er hun noen strateg eller crowdpleaser heller. Hun har egentlig hatt kun ett triks: gjøre store, synlige og enkle ting som å "frigjøre" slaver og så dra videre når det ble for kjedelig. Ingen har utfordret henne tidligere og Hun har fått sine seiere fra brutal styrke, ikke listig strategi. Når hun nå er hos erfarne spillere er trekkene hennes for enkle og lett å gjennomskue slik som adlingen av Gendry. Og siden hun ikke har noen slaver å frigi og er ubøyelig og sta har hun heller ingen folketekke. Regner med at hun går på en smell i neste episode etter at hun har drept Varys for forræderi.

Jeg har forøvrig vært optimist på sams vegne tidligere, men nå når alt ser ut som om det ordner seg for han med eget barn på vei regner jeg med at sam og/eller gilly dør.

Jeg regner også med en clegainebowl nå. Arya tror jeg dør snart... Hun kan ikke drepe nåde night king og Cercei. Så mulig the hound overlever sammenbarkingen med broren og at han kveler Cercei. Nå er det bare for opplagt at Jamie har skumle planer for henne.

Jeg er fortsatt usikker på hvem som ender på tronen, men tviler på både Cercei og Daenerys. Jon blir bare for stereotyp helt til å sitte der. Kanskje Tyrion?

Enig i din analyse. Men jeg tror ikke Sam dør! Han skal jo skrive hele historien til slutt.;) Visstnok er Sam den karakteren som George RR Martin identifiserer seg mest med i serien.

Ellers må jeg si at hele serien føles litt rushed nå, de avslutter på en måte litt fort. Må si jeg gleder meg til bok 6 og 7 kommer ut.
 
Ikke er hun noen strateg eller crowdpleaser heller. Hun har egentlig hatt kun ett triks: gjøre store, synlige og enkle ting som å "frigjøre" slaver og så dra videre når det ble for kjedelig. Ingen har utfordret henne tidligere og Hun har fått sine seiere fra brutal styrke, ikke listig strategi. Når hun nå er hos erfarne spillere er trekkene hennes for enkle og lett å gjennomskue slik som adlingen av Gendry. Og siden hun ikke har noen slaver å frigi og er ubøyelig og sta har hun heller ingen folketekke. Regner med at hun går på en smell i neste episode etter at hun har drept Varys for forræderi.

Jeg har forøvrig vært optimist på sams vegne tidligere, men nå når alt ser ut som om det ordner seg for han med eget barn på vei regner jeg med at sam og/eller gilly dør.

Jeg regner også med en clegainebowl nå. Arya tror jeg dør snart... Hun kan ikke drepe nåde night king og Cercei. Så mulig the hound overlever sammenbarkingen med broren og at han kveler Cercei. Nå er det bare for opplagt at Jamie har skumle planer for henne.

Jeg er fortsatt usikker på hvem som ender på tronen, men tviler på både Cercei og Daenerys. Jon blir bare for stereotyp helt til å sitte der. Kanskje Tyrion?
Veldig enig. Men tror Jamie også kan oppleve den samme gamle tvilen. Cercei er hans livs kjærlighet,og de er også tvillinger. Å treffe henne igjen kan nok få han i tvil.

Daenerys fortjener ikke trona. Først av alt så er hun veldig opptatt av sin rett,som det viser seg nå at hun ikke har. Før det andre er hun fryktelig brutal,og selv om hun hadde stor sympati for slaver og frigjorde dem og lot de velge å følge henne,så får ikke andre,vanlige folk valget. Tarlyene feks,ble brent med drage når hun kunne hatt forståelse for deres lojalitet og hatt de som krigsfanger.
 
Det har gått nedover de to siste episodene, men slutten er jo ilddåpen for enhver serie/film, det er da det brister eller bærer.

Listen over de som ikke irriterer meg begynner å bli kort
- the hound
- the ser davos
- arya
- gendry
- lederen av second sons (hvor ble han av?)
- euron
- qyburn
- tormund
- ghost
- hot pie
- yara

Får vi aldri noen forklaring på hvorfor three eyed raven var så viktig? Han har jo ikke gjort annet enn å se ut som han runker under teppet med øynene rullet bakover siden forrige sesong.

Har uansett kost meg med de første sesongene, så no hard feelings.
 
Det har gått nedover de to siste episodene, men slutten er jo ilddåpen for enhver serie/film, det er da det brister eller bærer.

Listen over de som ikke irriterer meg begynner å bli kort
- the hound
- the ser davos
- arya
- gendry
- lederen av second sons (hvor ble han av?)
- euron
- qyburn
- tormund
- ghost
- hot pie
- yara

Får vi aldri noen forklaring på hvorfor three eyed raven var så viktig? Han har jo ikke gjort annet enn å se ut som han runker under teppet med øynene rullet bakover siden forrige sesong.

Har uansett kost meg med de første sesongene, så no hard feelings.
DEN beskrivelsen av Bran var bare for spot on :knegg:
 
Jeg døde når jeg så episoden. Skal ikke spoile noe før alle har sett den, men omg!
 
Sniker fra desember. Vi har ikke en egen tråd om game of thrones :hilarious:.
Jeg gråt av sinne, jeg gråt av fortvilelse og jeg gråt fordi episoden var ferdig. Så gråt jeg fordi det er lenge til neste gang.... Altså, hormoner er galskap :inpain:.
 
Det var ikke slik jeg så for meg at ting skulle gå...:wacky:
 
hmm. Kanskje jeg har gått glipp av noe når jeg ikke har sett en eneste episode? Jeg leste de 3 første bøkene, og det holdt for meg :p
 
hmm. Kanskje jeg har gått glipp av noe når jeg ikke har sett en eneste episode? Jeg leste de 3 første bøkene, og det holdt for meg :p
Du må gi serien en sjanse ;)
 
Aiai, Daenerys da. :bag::facepalm:
Ser ut til at profetien om Cersei stemte, så da gjør kanskje den visjonen til Dany det og?
 
Aiai, Daenerys da. :bag::facepalm:
Ser ut til at profetien om Cersei stemte, så da gjør kanskje den visjonen til Dany det og?
Det var alt for enkelt for cercei! Ble skuffet der!
 
Føler vi ble snytt for et slags oppgjør mellom cercei og eg av hennes mange hatere da hun døde.. eller.. døde hun? Så jo ut som om hivju døde og i forrige sesong, men det gjorde han jo ikke :rolleyes:
 
Føler vi ble snytt for et slags oppgjør mellom cercei og eg av hennes mange hatere da hun døde.. eller.. døde hun? Så jo ut som om hivju døde og i forrige sesong, men det gjorde han jo ikke :rolleyes:
Kan jo være at det gikk bra:pså får vi se en skikkelig scene! Fikk så vondt av Sandor når han sloss med broren. Freak of nature han duden der!
 
Kan jo være at det gikk bra:pså får vi se en skikkelig scene! Fikk så vondt av Sandor når han sloss med broren. Freak of nature han duden der!
Ja, æsj. Når hjelmen ble revet av... jeeeez :eek:
Han fikk jo tatt knekken på han da, bare synd han måtte med i dragsuget:rolleyes:
 
Herreguud å skuffa jeg ble.. Seriøst liksom.. Hva i svarte..
 
"Meet the New boss. Same as the old boss"

Hvor mange tror Daenerys overlever til rulleteksten i neste episode?


...ikke jeg...
 
  • Liker
Reactions: B
"Meet the New boss. Same as the old boss"

Hvor mange tror Daenerys overlever til rulleteksten i neste episode?


...ikke jeg...

Ikke jeg heller.. En fanteri går jo ut på at Jon dreper Daenerys. Ser ut til at det kan komme til å stemme til slutt.
 
Back
Topp