Jeg gikk opp 2kg de første ukene. Men så kom kvalmen i midten av uke 6 og da tok jeg de nesten av igjen. Antar endel må ha vært luft eller vann sidene det varierer fra uke til uke....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tok meg ikke nær, jeg bare ønsket å høre om det var fler siden jeg er førstegangs og ikke vet hva som er «normalen» derfor lagde jeg tråden, men når du kommenterer som om jeg er veldig opptatt av vekt for at jeg spør så synes jeg det blir feil. Som sagt lurte jeg bare på om det er fler.Beklager om du tok deg nær av mine kommentarer. Du lagde en tråd om vekt og sier at du ikke er opptatt av vekt. Og det er ikke alle som vet at de kan takke nei til å bli veid. Men for all del, skal ikke plage deg mer med kommentarene mine
Tok meg ikke nær, jeg bare ønsket å høre om det var fler siden jeg er førstegangs og ikke vet hva som er «normalen» derfor lagde jeg tråden, men når du kommenterer som om jeg er veldig opptatt av vekt for at jeg spør så synes jeg det blir feil. Som sagt lurte jeg bare på om det er fler.
Jeg visste ikke det.. Trodde dette var noe man måtte jeg fordi det har noe med forsvarlig oppfølging å gjøre? Det er jo egentlig veldig viktig ift å evt fange opp svangerskapsforgiftning ift. økende ødemer osv....Så vet ikke om jeg tør å la være heller, selv om jeg gjerne skulle sluppet.Du kan takke nei til å bli veid på kontroll. Alt er frivillig
Du kan jo selv veie deg hjemme og følge litt med om du vil. Men fokuset skal være på kosthold og ikke vekt på alle kontroller. Det har nok bare blitt en vane for jordmor/lege å skal veie alle gravide. Om du er litt overvektig så må du nok sikkert ta sukkerbelastningstesten, men trenger ikke å veie deg om du ikke vil. Svangerskapsforgiftning finner de ut av ved å sjekke urinen og blodet ditt.Jeg visste ikke det.. Trodde dette var noe man måtte jeg fordi det har noe med forsvarlig oppfølging å gjøre? Det er jo egentlig veldig viktig ift å evt fange opp svangerskapsforgiftning ift. økende ødemer osv....Så vet ikke om jeg tør å la være heller, selv om jeg gjerne skulle sluppet.
I begge mine tidligere svangerskap har eg veid meg heime på morgenen som eg gjorde før og oppgitt vekt til jm på kontrollen. Ødemene vil dei uansett sjå om ein får svangerskapsforgiftning, og så er det jo som nevnt blodtrykk og urin som gir mest indikasjon på detteJeg visste ikke det.. Trodde dette var noe man måtte jeg fordi det har noe med forsvarlig oppfølging å gjøre? Det er jo egentlig veldig viktig ift å evt fange opp svangerskapsforgiftning ift. økende ødemer osv....Så vet ikke om jeg tør å la være heller, selv om jeg gjerne skulle sluppet.
Ja, fikk faktisk lov til det i forrige svangerskap. Men, syns det var ille likevel da jeg uansett måtte oppgi hva jeg veide, hehe. Jeg hadde bare begynnende sv.skapsforgiftning så fikk aldri utslag på proteiner. Men ja, man ser jo forholdsvis lett med det blotte øye og om ødemene er verre... Fikk masse vann i kroppen, så ikke rart vekta føk opp heller Har allerede fått mer vann i kroppen nå....Men men, noe må man jo gjennom for disse småI begge mine tidligere svangerskap har eg veid meg heime på morgenen som eg gjorde før og oppgitt vekt til jm på kontrollen. Ødemene vil dei uansett sjå om ein får svangerskapsforgiftning, og så er det jo som nevnt blodtrykk og urin som gir mest indikasjon på dette
Ja da e litt av kvart ein må gjennom. Eg har allerede vokst ut av buksene mine så da blir vel gravidbukser fra fredag av (må hente dei hos søster mi) hehehe... håper du slipper svangerskapsforgiftningJa, fikk faktisk lov til det i forrige svangerskap. Men, syns det var ille likevel da jeg uansett måtte oppgi hva jeg veide, hehe. Jeg hadde bare begynnende sv.skapsforgiftning så fikk aldri utslag på proteiner. Men ja, man ser jo forholdsvis lett med det blotte øye og om ødemene er verre... Fikk masse vann i kroppen, så ikke rart vekta føk opp heller Har allerede fått mer vann i kroppen nå....Men men, noe må man jo gjennom for disse små
Ja, dessverre. Jeg burde absolutt ikke gå opp mer en strengt nødvendig da jeg er nokså overvektig fra før igrunn. Jeg har allerede hatt time hos legen for å forsøke å legge en plan. Har nå spist så så mange kcal om dagen (ikke noe sykt opplegg altså) men jeg legger på meg fordet. Helt håpløst....Gruer meg til alle kontroller fremover pga vekt, tar bort mye av gleden i svangerskapet for min del..
Huff, så leit. Har også slitt med overvekt hele livet...Det skal dog sies at jeg i begge mine andre svangerskap igrunn har blitt møtt med respekt og forståelse. Så jeg har ikke blitt behandlet dårlig, men jeg føler på det likevel. Har måtte føde på spesialavd fordi det beregnes som risikosvangerskap, hatt ekstra kontroller ++Så det har har jo blitt litt ekstra.Dette kjenner jeg meg igjen i! Det er mitt første svangerskap og jeg gråt i nesten en time hos jordmor pga dette med vekt og risiko. Bmien var jo da litt høy, og jeg fikk beskjed om at «legger du på deg mer enn 10 kg må du føde på et større sykehus». Så tenker jeg... ja - jeg kan prøve så godt jeg kan å ikke legge på meg mer, men det er jo så individuelt og utenfor min kontroll! Jordmor sa selv at hun la på seg 30 kg da hun var gravid.. håper at de ekstra kg jeg har fra før gjør at kroppen ikke «trenger» å legge på seg så mye. Det blir spennende - men jeg kjenner også at det tar bort en del av gleden og jeg gruer meg til neste time. Man føler bare at man ikke passer inn i «normalen» og blir en belastning.
Jeg skal også veie meg hjemme. Så da gjelder det bare å være ærlig.... uansett hvor ubehagelig det er. Jeg vil jo ikke at NOEN skal se dette helsekortet, for jeg føler meg så stor.
Huff, leit å lese at du har vært lei deg. Ja, man føler at man ikke passer inn i normalen. Litt sånn stigmatiserende... Men det skal sies at jeg ble behandlet fint hos alle jeg var innom i de andre 2 svangerskapene. Jeg dømte nok meg selv hardest. Jeg er allerede der at jeg må føde på den avd der risikosvangerskapene havner. Heldigvis har både svangerskapene og fødslene gått fint til tross for overvekt. Håper på det samme nåDette kjenner jeg meg igjen i! Det er mitt første svangerskap og jeg gråt i nesten en time hos jordmor pga dette med vekt og risiko. Bmien var jo da litt høy, og jeg fikk beskjed om at «legger du på deg mer enn 10 kg må du føde på et større sykehus». Så tenker jeg... ja - jeg kan prøve så godt jeg kan å ikke legge på meg mer, men det er jo så individuelt og utenfor min kontroll! Jordmor sa selv at hun la på seg 30 kg da hun var gravid.. håper at de ekstra kg jeg har fra før gjør at kroppen ikke «trenger» å legge på seg så mye. Det blir spennende - men jeg kjenner også at det tar bort en del av gleden og jeg gruer meg til neste time. Man føler bare at man ikke passer inn i «normalen» og blir en belastning.
Jeg skal også veie meg hjemme. Så da gjelder det bare å være ærlig.... uansett hvor ubehagelig det er. Jeg vil jo ikke at NOEN skal se dette helsekortet, for jeg føler meg så stor.