Gåstol

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Ønsker meg til jul en gåstol fra bestefar til L. Men når jeg ser på produkt informasjonen står det;
Fra 6 mnd opp til 12 kg ....

Mini er over 12 kg.

Noen som har erfaring med å bruke den da barnet var over 12 kg? Og hvor lenge kunne h*n bruke den?

Jeg ønsker ikke å være mammapoliti, men bare å informere litt. Gåstol er ikke anbefalt å bruke. Om man skal bruke det anbefales det å bruke det så lite som mulig. Ønsker bare å informere så man er klar over det :-) Ellers vil jeg tro det finnes varianter som kanskje tar større vekt også om man leter litt :-)

Pass på å bruk den "feil" i så fall. Stiller den inn så barnet må fysisk reise seg opp for å gå. Dette er den beste metoden å bruke disse stolene så en fysioterapeut til meg. Men at de ikke hår til mer enn 12 kg er ikke så rart. De fleste barn kan gå nåe de når den vekta. Stolen blir ødelagt og sterkt hvis den brukes over anbefaling. Min datter var 11 kg når hu var 1 år og vår som skulle tåle 12 kg ble ødelagt. Men kan jo hende det finnes for større barn.

Pass på å bruk den "feil" i så fall. Stiller den inn så barnet må fysisk reise seg opp for å gå. Dette er den beste metoden å bruke disse stolene så en fysioterapeut til meg. Men at de ikke hår til mer enn 12 kg er ikke så rart. De fleste barn kan gå nåe de når den vekta. Stolen blir ødelagt og sterkt hvis den brukes over anbefaling. Min datter var 11 kg når hu var 1 år og vår som skulle tåle 12 kg ble ødelagt. Men kan jo hende det finnes for større barn.
Jeg ønsker ikke å være mammapoliti, men bare å informere litt. Gåstol er ikke anbefalt å bruke. Om man skal bruke det anbefales det å bruke det så lite som mulig. Ønsker bare å informere så man er klar over det :-) Ellers vil jeg tro det finnes varianter som kanskje tar større vekt også om man leter litt :-)

Ja hvet at folk er i mot det. Hs sa jeg måtte passe på at den var stilt inn riktig.

Har sett en del på nettet men finner bare med max 12 kg:p

For vel ønske oss noe annet til han:p

Hva med sånn dyttegåbil i stedet?
Sånn her liksom (screenshot fra jeg googla "gåbil")
ImageUploadedByBV Forum1477400417.152216.jpg

Sånn hvis du ikke finner en gåstol som funker, mener jeg :)

Vår brukte den litt over den vekten. Men han var 11 kg når han var 6 mnd. Endte med den knakk. For han "hoppte" i den og da ble jo den ekstra vekten for mye. Var et plastikk feste som knakk som er med og holder den oppe. Vi tok en Macgyver fix så totalt varte den vel ca 3 mnd. Men han min begynnte å gå litt før 10 mnd så da hadde vi jo ikke behov for den lenger uansett :-D

Ja hvet at folk er i mot det. Hs sa jeg måtte passe på at den var stilt inn riktig.

Har sett en del på nettet men finner bare med max 12 kg:p

For vel ønske oss noe annet til han:p
Hmm. Jeg har ikke sett noen andre selv, men kan jo hende en butikk kan svare deg? :-)

Var bare ment som en hyggelig påminnelse, slik at man er obs på det :-)

Kanskje han må få gåbil, tror de kanskje holder litt tyngre?

Hmm. Jeg har ikke sett noen andre selv, men kan jo hende en butikk kan svare deg? :-)

Var bare ment som en hyggelig påminnelse, slik at man er obs på det :-)

Kanskje han må få gåbil, tror de kanskje holder litt tyngre?
Det har vi så vi for lære han å bruke den blir like morsomt det:)

Back
Topp