Går?

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Går noen av mai bebisene enda? :) Lillemann går fort når han har noe og holde seg fast i :) Og han prøver seg på egenhånd også, lengste han har gått helt alene er vel 10 skritt :D Og han ble 11 mnd i dag :)
 
Snuppa her går ikke. Hun går rundt bordet da...

Men hun har lært å reise seg opp midt på gulvet uten støtte. Og står stødig veldig lenge. Men hun er en forsiktig jente, som må føle seg trygg før hun tørr noe...
 
Her går vesla ved hjelp av oss eller gå-vogn. Hvis hun har noe i hendene, så går hun noen skritt før hun setter seg kontrollert ned. Det virker som om hun ikke tør/gidder å slippe taket helt(?)
Hun har holdt på sånn i hvertfall 2 mnd, holder seg kun i en hånd og tusler bortover. Men det er det.
Virker som om det har stoppet opp litt.
 
Herregud så flinke barn:) Her var mini alt for gele i beina når hun var 9 mnd til å klare å slippe seg å gå selv.
Holdt seg trygt fast i alt på den alderen.
Gleder meg til hun blir trygg og går av seg selv jeg også :)
 
Ikke for å kuppe tråden, men allikevel:
Hvordan går det med prøvingen Mina?:smiley-ashamed008
Er dere aktive prøvere om dagen?:dance008
 
Jo her vi aktive prøvere i pp 2 :) Er 7 dpo i dag, og har fått litt symptomer :D
 
Han går rundt bordet og andre ting han kan holde seg i, men ikke prøvd seg på egenhånd :) Akkurat lært seg å sette seg ned igjen fra stående, han hadde en periode han ble litt frustrert for han reiste seg for å stå hele tiden men ble fort sliten og kom seg ikke ned igjen, hehe :) Men nå går det mye bedre :)
 
Går ikke. Kan ikke reise seg opp i stående heller. Når jeg tenker meg om orker ikke mini krabbe så himla mye heller, ha ha. Åler seg rundt og virker veldig fornøyd med det!

Er straks 10,5 mnd
 
Går ikke, reiser seg opp når han holder i noe. Men er ikke kommet så langt at han får flyttet så mye på beina :p 10,5 mnd :)
 
I dag har han virkelig prøvd å gå masse, løpe har han prøvd på også :D Kommer seg et stykke nå før han detter, og nå prøver han også mer å reise seg opp uten å holde seg fast i noe :)
 
Ja, han går litt. Noen skritt før han plutselig husker at han ikke holder i noe eller noen
 
Her har hun reist seg og gått langs bord og sofa i halvannen mnd. Flytter seg fint fra sofa til bord og til vinduet. Men slipper seg ikke. Har stått i noen få sek alene når pappa "øver" med henne. Kryper som bare det. Storebror gikk også veldig lenge langsmed før han slapp seg. Men når han slapp seg så gikk han støtt som bare det. Og ramlet ikke noe særlig.
Er enda svært tidlig for våre små å gå, så er absolutt ikke bekymret. Hun lærer seg det når hun skal.
 
Nope! Snuppa er 11 mnd i dag, men jeg er så stolt av henne! Hun reiste seg nemlig for første gang ved hjelp av sofaen :D
Ellers har hun kun dratt seg opp i stående ved hjelp av tomlene våre.

Men de siste 2 ukene har hun hatt et voldsomt utviklingstrinn. Nå fikk hun fart på krypingen, begynte å krabbe, satt seg opp selv, så heiser hun seg såvidt opp i stående (og blir sterkere for hver gang), og prøver faktisk å reise seg fra midt utpå gulvet også :)
Hun har ikke vært så sterk i bena pga låsningene de første 6 månedene, så hun ligger faktisk litt foran ruten sin nå ;)
I overkroppen er hun ganske sterk da.
Spennende tid i møte altså!
 
Gutten vår er 9,5 mnd og går ikke enda. Han går (løper) ganske stødig når vi holder han i hendene og når han holder seg i bordet :) Kan stå selv uten støtte i ca 15 sek før han setter seg ned.
 
Back
Topp