Gå på do selv

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Når begynte deres barn å gå på do alene?

Jeg husker ikke med de eldste, men minste gikk på do for å tisse helt alene uten å si i fra for første gang i dag :)
Han begynner å bli stor gutt, ble 4 år for 1,5 uker siden

Når han slutta med bleier vil jeg tro. Trodde det var vanlig :p så rundt 2,5 år.
Han er snart 5 og han ordner alt på do selv og har gjort det i hvertfall 2 år nå. Fikk litt hjelp med tørking i starten bare.

Ca 3.5 år trur jeg. Men før det var det bare fordi jeg måtte hjelpe til med å få tak i dopapir. Gjør alt selv nå og gjort det en stund, 5.5 år. Kunne nok gjort alt selv før men var nok litt lat unge, hehe, begynte å tørke seg selv bak når jeg lagde middag og mannen ikke var hjemme. Fikk jo ikke hjelp. Men prøver seg enda og da spesielt på andre i familien.

Sluttet med bleie inne november 2017. Var 3 februar 18. I starten fulgte vi men løp stort selv på eget i initiativ

2,5 år og kan gå på do og tisse alene men vi må være rett i nærheten. Men kan feks be han ta av pysj og bleie og gå på do om morgenen og bare ha åpen dør mellom badet og soverommet.
Får ikke lov å tørke bæsj da :P men tørker ivrig ellers.

Husker ikke med eldste, men lillebror ble fire år idag og har gått på do selv en god stund nå. Må sende han tilbake på badet for å trekke ned og vaske seg, da :P Og det er jo såååå kjedelig og slitsomt...

3,5 åringen vil fortsatt noen ganger ha selskap, og nekter å sitte på doen så skal han bæsje blir det potte.

Gjorde det ganske raskt etter bleieslutt, men når lillesøster kom i februar ble det værre. Så å si ikke hatt ett uhell fra bleieslutt til februar (ca 3-4 mnd) og har siden februar hatt utrolig mange.

Min eldste har gjort det en stund, han er 4,5 år. Har nok gått på do selv i 6-7 mnd, men vasker ikke henda uten at vi er tilstede enda..

Tisse har hun fikset selv siden hun sluttet med bleie ved 2 år. Siste tiden med bleie gikk hun å skiftet bleia selv og, men trengte hjelp til å ta den på bare

Nå trenger hun kunkun litt hjelp med tørking ved avføring, men kommer seg der og.
Hun vil ofte ha med en av oss da, for det er så kjedelig alene :p

Mi første slutta med bleie når hun var 21 mnd . Slutta å bæsje på seg når hun var 17 mnd. Så hun satte doringen og krakken ved do selv, hun hadde jo da øvd på do trening fra hun var 13 mnd , så det var ikke nytt for henne. Bare ropte når hun var ferdig. Begynte vel fast å løpe på do i 2 års alder alene og rope etterpå . Samme med brodern , han var 2,5 år når han slutta, men måtte hjelpe han mer. Selv om han hadde øvd like lenge. Men guttetiss er et herk på do .

Tisse fiksa de selv med en gang de slutta med bleier. Å tørke seg bak etter å ha gjort nummer 2 gjorde de hvertfall når de var 4-4,5 år.

Mi første slutta med bleie når hun var 21 mnd . Slutta å bæsje på seg når hun var 17 mnd. Så hun satte doringen og krakken ved do selv, hun hadde jo da øvd på do trening fra hun var 13 mnd , så det var ikke nytt for henne. Bare ropte når hun var ferdig. Begynte vel fast å løpe på do i 2 års alder alene og rope etterpå . Samme med brodern , han var 2,5 år når han slutta, men måtte hjelpe han mer. Selv om han hadde øvd like lenge. Men guttetiss er et herk på do .

Ikke når du skal tørke bæsj, da er jentetiss verre....:laughing025

3 år.
5 år nå og tørker seg selv og gjort det en god stund.

Slutta med bleier da han var 2,5 år. Vi var i Spania på påskeferie, så det passet bra at han ville selv. Ellers er jo bleieslutt mest praktisk på sommeren.
Han hadde ikke bæsjet i bleien på over 6 mnd. Vi rakk alltid å sette han på do da fordi det var så tydelig hva som var i gjære:hilarious:.

Begynte å tørke seg selv bak da han var nesten 5 år.

Spent på nestemann. Har jo nesten glemt hvordan man gjør dette:wacky:

Tissa har de gjort selv fra de sluttet med bleie. Yngste var fyllt 5 før jeg fikk ham til å tørke etter bæsj selv..

Fra de sluttet med bleie, så fra de var 2,5 (jentene) og 3 (guttene) år gamle. Ropte bare når de var ferdig. Guttene sitter forøvrig på do alltid, også nå når de er store. Bedre tømming av blæra slik, og langt mer hygienisk.

Back
Topp