Gå på do selv

Ohoi, mye jeg ikke har tenkt på når jeg fikk guttebaby :hilarious:
Der vi bodde før sto badekaret 1 meter fra do, så når han ble satt på do etter soving , så sto tissen og strålen oppi badekaret haha ...
Så måtte dytte og holde tissen hans ned i do haha..

Her slutta begge med bleie rundt 3 år.

Eldste slet med å bæsje på do da en stund, så da brukte han potte.
Husker ikke hvor lenge han fikk hjelp da, men klarte seg selv før han begynte på skolen.

Yngste får litt hjelp med å tørke etter bæsj enda innimellom, hun er snart 7, men jeg er ikke helt sikker på om hun ikke tørker bakfra og forover.. Vil ikke at hun skal få uvi heller... Men hun gjør det selv også.

De fleste løper på do selv ca 3 år. Men trenger/bør få hjelp til å tørke seg når de har bæsjet. De fleste som starter på skolen til høsten 5-6 år oppfordrer vi til å tørke selv, så tørker vi for å være sikre:) (jobber i barnehage)

Fra de sluttet med bleie, så fra de var 2,5 (jentene) og 3 (guttene) år gamle. Ropte bare når de var ferdig. Guttene sitter forøvrig på do alltid, også nå når de er store. Bedre tømming av blæra slik, og langt mer hygienisk.
Ja, syns det er mye bedre når de sitter. Mannfolket sitter for å kunne tømme blæra bedre. Bedre for prostataen også det. :) Mindre søl og!

Back
Topp