Fyttikatta!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Nå tipper jeg minst et par av dere kommer til å få akutt trang til å sjekke (og evt skrubbe) kjøleskapet. :p

Jeg var sulten (igjen), så grunnen til at jeg gikk til kjøkkened var jo å hente meg mat. Så ble det til at jeg tok ut ene hylla i døra, fordi den var så skitten. Vasket den, og fjernet liksågodt de andre hyllene i døra også og tørket av dem og døra. Fant ut at jeg like gjerne kunne tørke kjapt av resten, og hadde ute plastkurvene og vasket dem og bunnen av kjøleskapet. Oppdaget jo selvsagt at det var ganske ekkelt mellom glasshyllene og listene under, så da måtte jeg jo ta ut hyllene så jeg fikk vasket mellom der da. Da det var gjort og jeg egentlig bare skulle tørke av den første glasshylla, oppdaget jeg at det var litt orange ytterst i lista, på siden av hylla. Litt pirking i plastlista, og jeg oppdaget til min forskrekkelse et stinkende biologisk mareritt, nærmest en egen sivilisasjon av bakterier som storkoste seg mellom hyllekantene og plastlistene i kjøleskapet mitt! Tørr ikke tenke på alle sykdommene man kunne identifisert om mattilsynet kom på kontroll med q-tips og petriskåler.

ImageUploadedByBV Forum1475840813.483369.jpg

For å oppsummere litt kort: Halvannen time etter at jeg skulle hente meg mat, ligger jeg på soverommet og kjøler meg ned/hviler bekkenet. Har ikke rukket/orket å lage mat enda. To plastlister knakk under prosessen, men kjøleskapet mitt er faen så reint! :D

Last edited:
Litt morsomt at denne tråden dukket opp, for jeg skal vaske kjøleskapet etter jobb idag! :p

Litt morsomt at denne tråden dukket opp, for jeg skal vaske kjøleskapet etter jobb idag! :p

Sjekk listene når du først er i gang, da :o :p

Jeg brukte grillspyd (sånne av tre) med kopptue tredd utenpå for å vaske inni listesporet, og samme metode med håndkle for å tørke. Smørkniv eller noe annet kan sikkert også funke :p

Så flink du har vært :D

Kjøleskapet vårt ble kjøpt for to år siden og har vært jevnlig vaska. Blant annet da vi flytta nå i sommer.
Tok av listene jeg også, var heldigvis ikke like ille som dine da :p

Haha vaska hele kjøleskapet innvendig/utvendig på sist uke faktisk. Var ikke særlig bedre her i listene :p

Så glad jeg vaska kjøleskapet for ikke lenge siden...jaiks

Så flink du har vært :D

Kjøleskapet vårt ble kjøpt for to år siden og har vært jevnlig vaska. Blant annet da vi flytta nå i sommer.
Tok av listene jeg også, var heldigvis ikke like ille som dine da :p

Kjøleskapet vårt er ca 12 år gammelt, og jeg har aldri hatt av listene før, har ikke tenkt over at det var et behov eller at det gikk an engang :p

Kjøleskapet vårt er ca 12 år gammelt, og jeg har aldri hatt av listene før, har ikke tenkt over at det var et behov eller at det gikk an engang :p
Da er det forståelig at det ble sånn :p Haha, greit å få det bort og at du vet om det nå da ;)

Det sjekker jeg ofte. Er mye ekkelt som kan ligge og gro i listene. Viktig å sjekke og vaske ofte.

Da er det forståelig at det ble sånn :p Haha, greit å få det bort og at du vet om det nå da ;)

Tro meg, de listene blir en del av kjøleskaprutinen nå, grøsser av å tenke på det :p og den lukta, holdt seriøst på å brekke meg!

Haha vaska hele kjøleskapet innvendig/utvendig på sist uke faktisk. Var ikke særlig bedre her i listene :p

Bra det ikke var bare hos meg :p seriøst, at jeg aldri har tenkt på de listene før! :o

Tar du mitt og :( Burde ha gjort det lenge, men ooooork

Den oppdaget jeg og for en stund siden ^^ Så nå er det en del av rutinen :)

Har dere noen gang sjekket pakkingen til kjøleskapsdøra? Jeg var uheldig å hadde solbær saft som lå å rant ut i kjøleskapet. Måtte da vaske inni pakkingen også. Jeg sier bare en ting! Jeg var på gråten! Å det gikk MYE klor! Fy fader å ekkelt!

Har dere noen gang sjekket pakkingen til kjøleskapsdøra? Jeg var uheldig å hadde solbær saft som lå å rant ut i kjøleskapet. Måtte da vaske inni pakkingen også. Jeg sier bare en ting! Jeg var på gråten! Å det gikk MYE klor! Fy fader å ekkelt!

Hva tenker du på, inni? Jeg pleier å tørke av det man når, og det er jo utsiden og liksom innimellom bretten der? Ble litt engstelig nå. :p

Hva tenker du på, inni? Jeg pleier å tørke av det man når, og det er jo utsiden og liksom innimellom bretten der? Ble litt engstelig nå. :p
Den gummi pakningen som er i døra på kjøleskapet. Altså der døra å kjøleskapet møtes. Den kan vrenges litt. Å inni vårt var det mye æsj der! Vel å merke et skap som fulgte huset her. Men fy! Brukte tannbørste jeg og q-tips for å få det rent.

Back
Topp