Fyrverkeri :)

Vi har kjøpt litt i år :)

Kjøper ikke i år, men pleier å gjøre det. Liker stjerneskudd jeg, så det kjøper jeg. Gjerne noen i farger og andre vanlige. Nok glede for alle[emoji173]️[emoji93]

Om alle tenker at de skal nyte synet av naboens fyrverkeri så blir det lite raketter gitt..

Vi for vår del kjøper litt. Dvs stjerneskudd til barna, noen småfiser og et par batteri.
Jeg synes det er kjempedigg med raketter, men etter julehandelen og regninger som venter i Jan. blir det ikke prioritert for vår del. Synes 5-700 er mer enn nok for vår del.

Vi feirer med samme vennegjeng hvert år og bytter på hvem som kjøper:) I år skulle vi kjøpe inn litt sammen med ett av venneparene. Bruker rundt 600kr hver[emoji4]

Kjøper bare sånt småtteri til å ha på bakken som vi tar sammen med barna etter middag. De er ikke våkne til midnatt, ikke alltid vi heller . Hvertfall ikke mannen. Men jeg pleier å gå ut på terrassen og se på.

Vi pleier ikke kjøpe noe særlig, men i år hadde de eldste så veldig lyst at vi skulle kjøpe og da var mannen helt enig:hilarious: ble en litt stor pakke til 650 kr, stjerneskudd og så fikk vi et batteri med på kjøpet. Jeg syns 700 kr er mye jeg da, men det er nå bare 1 gang i året og mannen og de eldste syns det er kjekt så. Jeg står litt inne og litt ute for å høres om mini på 2 år sover.

Har en katt og en hund som er redde for fyrverkeri, så kommer til å sitte inne med dem og prøve å gjøre dem så trygge som mulig. Elsker egentlig raketter, men har ikke fått sett dem skikkelig på mange år.

Har pleid å spleise på et stort batteri med de vi feirer med, men i år blir det bare oss så vi kjøpte ett litt mindre batteri og fikk et til med på kjøpet :) Så kjøpte vi noe småting i tilegg og stjerneskudd. Blir noen småting etter middag og resten klokka 12. Første gang at lillebror på snart 4 skal få se rakettene klokka 12 (vekker han) så da ville vi ha litt å fyre opp selv også :) Ca. 500 er max jeg ønsker å bruke på slikt.

Kjøper inn stjerneskudd som regel, men de vi skal til imorgen har ordnet med noe raketter og [emoji85]

Kjøper ikke, og er fornøyd om naboene ikke har kjøpt noe særlig også ;) er i stallen når rakettene skytes, har vært det de siste 15 årene.

Jeg kjøper lange og korte stjerneskudd både med og uten farger til barna vi er sammen med på nyttårsaften, og mannfolka som er med på den feiringa pleier å ha noen batterier. Liker å se på raketter, men syntes det er litt skummelt, så står på god avstand og holder godt på unga [emoji87][emoji23][emoji322]

Vi kjøper ikke og ser ikke på naboens heller [emoji23] Jeg har aldri likt raketter og var livredd hver gang gjennom barndommen. Gruet meg alltid til å gå ut ved midnatt, så nå bruker jeg ikke noe tid på det.

Vi har kjøpt inn masse stjerneskudd. Ungene elsker det!
Og så håper vi at vi slipper å se på denenenaboensitt. De kan ikke raketter og kjøper åpenbart på rare steder. Ett år fikk ett av barna våre den ene i hodet. Gikk heldigvis bra da, men det har gjort henne litt skeptisk i etterkant.

For vår del er rakettoppskyting tullete. Mannen står langt unna,ute på veien for å fyre opp, mens vi holder oss i bakkant, og så er vi plutselig langt inne i det nye året uten at han har vært med å feiret.

Bedre å henge sammen og se på dersom skytes opp ellers da.

Back
Topp