Fy søren!

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg hadde glemt hvor j**** det er å være gravid-hard-i-magen.. Fryktelig vondt og fryktelig unødvendig!! Laktulosen ble inntatt i dag... Æsj.. Flere som er harde i magen?

Stikk motsatt, men gruar meg veldig til etter fødselen, for det var 10 gongar verre enn eg nokon gong har opplevd :P

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Stikk motsatt, men gruar meg veldig til etter fødselen, for det var 10 gongar verre enn eg nokon gong har opplevd :p

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Ja, ikke nevn det engang. Mareritt!! ;) Herregud for et styr det er med magen på den ene og andre måten! :p

• Liker
Reactions: EJ
Ja, ikke nevn det engang. Mareritt!! ;) Herregud for et styr det er med magen på den ene og andre måten! :p

Ja, hugsa eg fekk nesten panikk for INGEN hadde fortalt meg om korleis det kunne bli etter fødsel. I seks veker skreik eg etter epidural når eg gjekk på do :P

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Haha, det har jeg glemt.. Altså hvordan det var etter fødselen :) Jeg er definitivt ikke hard i magen nå, egentlig stikk motsatt og godt er vel egentlig det for hemoroider frister så lite.. :)

Det er helt forferdelig med har mage, men det blir heldigvis bedre etterhvert :)
Men jeg hadde også glemt hvordan det er etter fødselen!! Wææ!

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Hvordan er magen etter fødsel? :|

Magen er i grunn ok, men du bør kjøpa inn lactoluse og milde avføringstabelettar samt klyster. For meg var det heilt jævlig å gå på do nr 2! Eg grein når eg bæsja for å sei det slik!

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Magen er i grunn ok, men du bør kjøpa inn lactoluse og milde avføringstabelettar samt klyster. For meg var det heilt jævlig å gå på do nr 2! Eg grein når eg bæsja for å sei det slik!

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Oisann.. :| disse tingene er det ingen som forteller deg om.. Er mitt første svangerskap, så alle sånne tabu-ting, har nok ikke jeg peiling på hva er :)

egentlig ganske så variabel i magen her.. har vært "toalettspotter" i forkant av mens det siste halve året eller så, så er nå dritredd (bokstavelig talt) hver gang jeg går på do for nr. 2, av fare for at jeg skal begynne å blø.. så da går jeg egentlig og holder meg helt til jeg virkelig, virkelig, virkelig må på do, slik at jeg slipper å "kreiste" så mye..

Da jeg var gravid sist spiste/drakk jeg linfrø for å prøve å stabilisere magen. Funka greit for meg det. Hadde 1 spiseskje med knuste linfrø i et glass vann og latet som det var innmari godt å drikke.. smaker jo papp og sponplate (for de som har smakt sånt .. ;) ), men..

Har ingen store mareritt i forhold til magen i etterkant av fødsel sist. Var både rart og litt skummelt å skulle gjøre nr. 2 for første gang etter å ha skviset ut en melon, men det gikk greit. Jada, det føltes jo som om livmor og tarmer skulle presses ut sammen med "kabelen", men det gjorde det heldigvis ikke ;)

egentlig ganske så variabel i magen her.. har vært "toalettspotter" i forkant av mens det siste halve året eller så, så er nå dritredd (bokstavelig talt) hver gang jeg går på do for nr. 2, av fare for at jeg skal begynne å blø.. så da går jeg egentlig og holder meg helt til jeg virkelig, virkelig, virkelig må på do, slik at jeg slipper å "kreiste" så mye..

Da jeg var gravid sist spiste/drakk jeg linfrø for å prøve å stabilisere magen. Funka greit for meg det. Hadde 1 spiseskje med knuste linfrø i et glass vann og latet som det var innmari godt å drikke.. smaker jo papp og sponplate (for de som har smakt sånt .. ;) ), men..

Har ingen store mareritt i forhold til magen i etterkant av fødsel sist. Var både rart og litt skummelt å skulle gjøre nr. 2 for første gang etter å ha skviset ut en melon, men det gikk greit. Jada, det føltes jo som om livmor og tarmer skulle presses ut sammen med "kabelen", men det gjorde det heldigvis ikke ;)

Høres jo skummelt ut, hehe :laughing002

Maispire; hva var mest skummelt, "toalettspotting", sponplatedrikking eller kabling i etterkant av fødsel? hehe :P

Heldige meg hadde en lege som var ærlig på livet etter fødsel og med amming og det som hører med. Avføringsmiddel, STORE bind og glidemiddel stod klart i skapet da vi kom hjem ;)

Jeg sliter med hard mage til vanlig, så når jeg er gravid er jeg garantert hermorider. Men de kommer heldigvis ikke før etter uke 25iallefall:p

Syntes ikke det var noe ille å gå på toalettet etter fødsel, merka ingen forskjell. Og med nr1 ble jeg klipt samt at jeg revna nesten hele veien ned til rumpehullet. Hadde da totalt 17sting. Nr2 måtte jeg også klippes og fikk ei lita rift. Hvor mange sting da aner jeg ikke, var så trøtt og bortevekk at jeg husker nesten ingenting.
Så det er nødvendigvis ikke så ille å gjøre nr2 etter fødsel:)

Hard mage her, men det overleves! Og magen etter fødsel ja.. Takk for at dere tar det opp allerede! *grøssoggru*

• Liker
Reactions: EJ
Det er liksom litt som å føde på nytt det der med nr. 2 etter fødsel. ;) I hvert fall hvis man ikke drikker nok. Laktulose ble redningen min! Regner for øvrig med at hemoroidene kommer om en uke eller 2.. Gruer meg!!!!

Uff ja.. Husker jeg desperat spiste kiwi og druer sist gang!! Merker det nå allerede, og hjelper ikke at jeg har dilla på blåbær i frokostblandinga ;-) det som hjelper mest for meg er fysisk aktivitet og masse vann!

Dette var en skummel tråd...haha! Men, godt å bli forberedt når vi skal gjennom dette for første gang:)

Back
Topp