Fy mat for gravide

Jeg er ikke så flink som jeg burde ha vært... Det blir en del søtsaker på kveldstid, men jeg prøver å spise sunt ellers og har kutta ut brus så noe må jeg unne meg føler jeg :p

Hvordan er dere i forhold til godteri og andre søtsaker? :D
Har ikke lyst på verken brus, godteri eller søtsaker for tiden. Noe som er veldig unormalt for og være meg. Men jeg er veldig sulten på mat og spiser mer enn vanlig, så må roe ned. Merker at buksene mine blir strammere i livet nå:oops: Ellers savner jeg rødvin, brie og spekeskinke. Gleder meg veldig til neste høst!

Jeg er vanligvis et godtemonster, men nå har jeg ikke lyst på sjokolade engang! o_O Men er fortsatt sulten på mat, da. Og gjerne salt snacks sånn som salte kjeks, salt potetgull og popkorn :)
Spennende å se om «kjerringrådene» stemmer, høres ut som du venter en gutt :D :Heartred

Jeg sliter med kvalme og noen ganger vil jeg ha skruer, der hjelper. Ellers blir det mye mindre sukker enn før. Det er jo forsåvidt bra :)

Jeg mistet totalt lyst på alt snop i min forrige graviditet så jeg håper det kicker inn snart :hilarious: Jeg har spist ganske normalt i mine to svangerskap, ikke for mye, ikke avholds, har klart meg fint i forhold til vektoppgang og ingen svangerskapsdiabetes, så jeg tenker alt med måte. Vil prøve å begrense inntaket, men vil tillate meg å spise litt godteri innimellom.

Har ikke lyst på verken brus, godteri eller søtsaker for tiden. Noe som er veldig unormalt for og være meg. Men jeg er veldig sulten på mat og spiser mer enn vanlig, så må roe ned. Merker at buksene mine blir strammere i livet nå:oops: Ellers savner jeg rødvin, brie og spekeskinke. Gleder meg veldig til neste høst!
Gleder meg også til neste høst! Har tenkt at jeg skal ha en liten feiring for meg selv med spekemat, brie, vin og sushi :happy:

Gleder meg også til neste høst! Har tenkt at jeg skal ha en liten feiring for meg selv med spekemat, brie, vin og sushi :happy:
Man kan spise og drikke det man vil selv om man ammer :) Det er ingen restriksjoner liksom i hvert fall ifht mat ( tror det sto unntak for noe fisk og store mengder av noen urter). Selv alkohol kan man nyte litt av, selvfølgelig skal man ikke drikke seg drita og amme, men 1-2 enheter er ansett som trygt, men anbefalingen er at man venter minst 6 uker etter fødsel. Melken fornyes jo kontinuerlig så promillen går ut av melka når den går ut av blodet ditt, derfor trenger man ikke pump and dump heller slik mange tror.

Anbefaler å lese denne

Jeg drikker ikke selv, kun på fest en sjelden gang, men tenker det er jo med måte som teller, det er jo for å nytes (for de som liker det), ikke for å bli full, man er jo tross alt rundt barn :D

Jeg holdt meg unna sushi med fersk fisk forrige svangerskap, men denne gangen spise jeg fersk laks. Eller jeg gjorde det helt til jeg så en film med en levende mark i laksefileen...

Æsj, mark i maten er ikke delikat uansett tilstand. Kan vi faktisk spise annen sushi enn tempura?

Holder meg unna spekemat og oster,ikke verdt å ta sjansen,selv om jeg er enig i at den er liten ved norsk mat. Alkohol kunne ikke fallt meg inn å drikke i svangerskapet.
Kaffien begrenser seg selv,frister ikke i det hele tatt,men føler 1 kopp hjelper både på hodepine og fordøyelsen Drikker litt pepsi max til vanlig,men bytta den ut med boblevann, og begrenser sukkerinntak,men har ikke kutta ut..

Lager dere smoothie av frosne bær fra utlandet? ( kun det i butikkene som jeg har sett) Usikker på om jeg tørr, men har så lyst på smoothie

Så langt har jeg holdt meg unna det meste av fy maten, jeg tar en cola innimellom. Mitt største problem er å holde meg unna lakris. Jeg elsker lakris, så langt ikke spist en eneste lakrisbit siden jeg fant ut at jeg var gravid. Men det er vanskelig!

Back
Topp