Funlight

Lina88

Forelsket i forumet
Er det noen av dere som har hørt noe om funlight i svangerskapet? Blir dette det samme som light brus osv?

Jeg vet ihvertfall at det ikke er bra å drikke for mye svart brus.

Det har jeg ikke hørt noe om faktisk. Er det noe du drikker til vanlig som du ønsker å stoppe elle begrense?
Jeg stoppet helt ned brus under svangerskapet med nr to og har ikke drukket cola på snart 3år :)

Prøver å begrense koffein og søtstoffer, som er i fks Pepsi Max og fun light.... Har et veldig sunt kosthold, og Pepsi Max har liksom alltid vært godteriet mitt...blir 9 lange mnd uten!

Er deg farlig å drikker sukkerfri brus som cola zero ? Jeg har drukket litt men max 1 glass, bare drukket fredag og lørdag :)

Det har jeg ikke hørt noe om faktisk. Er det noe du drikker til vanlig som du ønsker å stoppe elle begrense?
Jeg stoppet helt ned brus under svangerskapet med nr to og har ikke drukket cola på snart 3år :)

Oi, så flink! Jeg likte ikke cola før jeg ble gravid med førstemann! Etter det har jeg begynt å drikke det..

Nei, ingen begrensninger på fun light.

Kjenner at jeg ikke orker å bry meg så sinnsykt om sånn. Blir fort et glass Pepsi Max om dagen. Og hadde jeg hatt behov for å drikke noe annet søtt, hadde jeg drukket fun light uten å føle at det er farlig. Føler det er såpass lite uansett at det er innafor :)

Stod på matportalen at man bør begrense inntak av koffein, lettbrus og andre ting som er kunstig søtet, mener jeg å huske.. Og sistnevnte er jo fun light garantert. Jeg drakk en del av det før svangerskapet, men fått helt avsmak nå - nå drikker jeg vann som aldri før :p hvis du må ha smak på vannet ville jeg prøvd med sitron, agurk eller frosne bær f. Eks :)

Er deg farlig å drikker sukkerfri brus som cola zero ? Jeg har drukket litt men max 1 glass, bare drukket fredag og lørdag :)

Jeg har hørt at svart brus ikke er bra. Men om det er sant er jeg litt usikker på. Men 1 glass om dagen er neppe farlig ☺️

Ja jeg drikker som regel funlight hver dag. Så tenkte begrense det nå siden søtstoffer ikke er helt heldig. Men som det ble nevnt her så skal man jo ikke bli helt "gal" heller ☺️
Får holde meg til vanlig vann og tilsette sitron eller noe annet for å få litt med smak.

Prøver å begrense koffein og søtstoffer, som er i fks Pepsi Max og fun light.... Har et veldig sunt kosthold, og Pepsi Max har liksom alltid vært godteriet mitt...blir 9 lange mnd uten!

Samme her! Pepsi Max har vært kos for meg så blir tøft uten. Men man blir sikkert vant til det ☺️

Stod på matportalen at man bør begrense inntak av koffein, lettbrus og andre ting som er kunstig søtet, mener jeg å huske.. Og sistnevnte er jo fun light garantert. Jeg drakk en del av det før svangerskapet, men fått helt avsmak nå - nå drikker jeg vann som aldri før :p hvis du må ha smak på vannet ville jeg prøvd med sitron, agurk eller frosne bær f. Eks :)

Ja det har du rett i. Er vel best i holde seg til vann ☺️ og jeg er så tørst så det skal nok gå fint, hehe. Kaffe har jeg fått helt avsmak på!
Skal absolutt lage eget vann med sitron eller annet, takk ☺️☺️

Back
Topp