Fun facts om barna våre

Min 6åring sier ikke koffer (hvorfor), men "korrfårr" (vi er trøndere)
 
Jenta mi på 7 kalte Snehvit for "Ællebotte" frem til hu var 4år og frokostblanding for "Rosaballing".

Jenta på 7(den gang 5) forutså at jeg gikk med tvillinger når jeg var 10uker på vei.

Tvillingene på 1,5år sover begge på magen med rompa i været(gutt og jente).
 
Hadde forresten en litt småekkel episode med frøkna høsten 2013. Hun hadde fortalt i barnehagen at hun skulle bli storesøster, og at mamma (jeg) hadde baby i magen. Fikk spørsmål fra hun ene som jobber der om det stemte. Jeg lo og sa: "Ja, det skulle tatt seg ut. Er nok ikke noe baby på gang her!". For morosskyld, tok jeg en test to dager etterpå. Jommen var den ikke positiv! :eek:
 
Vesla plagierer tanten sin. :p Min søster fortalte at en ape tisset nesten på henne da hun var i en dyrehage. Så nå forteller vesla folk om da HUN ble tisset på av en ape! :p Av og til endrer hun på hvilket dyr det var. Idag var det visst Bambi.

Og hun forteller støtt og stadig at enten kuene eller løvene dyttet henne. Jeg tror hun drømmer mye. :p

Om hun kommer borti noe, feks bordet, slik at hun får vondt, så "slo bordet henne" og jeg må si fy til bordet. Jeg prøver å forklare at bordet er en ting, så det er ikke slemt, men at uhell skjer. Det går visst ikke inn...
 
Last edited:
Når storesøster begynte å prate, så slet hun litt med å si R. Så av og til etter middag sa hun: Mamma, jeg orke ikke mehe. Kan du spise hesten?

Også har hun fått for seg noe utrolig rart. Når hun er trøtt påstår hun at ørene blir kalde. Hun er nå syv år, og fortsatt er det for tidlig å legge seg om ikke ørene er kalde. Haha helt fantastisk :D
 
Jenta mi sier konsekvent faboritt, i stedet for faVoritt.. 6 1/2 år.. Hun hører hvis andre sier feil.. :p

Her og! Hun sa veldig lenge at pappan bodde i lilledrøm og hun blander n og m :)
Når vi sa lilledrøm, så svarte hun " det heter ikke lilledrøm, det heter lilledrøm "
 
Min gutt nekter å ha på seg sokker, som nå er snart 15 måneder. Siden han klarte å ta dem av selv (5-6) måneder, tar han dem av så fort han har muligheten til det. Så han går uten sokker hele tiden :p
 
Back
Topp