Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tenker å ikke ta noe permisjon utover 3+6uker, deretter dra på utveksling til England i 3måneder. Snakket med NAV, og slik jeg forstår det kan mannen min da få 40uker permisjon og bli med til England. Siden utvekslingen bare er på 3måneder vil ikke det regnes som at jeg flytter fra Norge.
Dette er min første graviditet, så jeg vet ikke helt om dette er en gjennomførbar plan eller ikke
Studerer fulltid denne høsten, men jobber også slik at jeg får utbetalt rundt 20k i mnd. Så har ikke hatt stipend, men vurderer det nå til våren bare får å spe på litt. Eventuelt neste høst/vår, men da blir det deltidsstudier.
Du burde absolutt sjekke ut om du må ha hatt lån dette semesteret for å få til høsten. Da får du jo ett år med støtte uten å få gjeld!![]()
Jeg slenger meg litt på her jeg
Jeg har ikke tenkt til å ta permisjon fra studiene vil det da si at pappaen kan ta mammaperm perioden min?
Det andre jeg ikke skjønner helt på NAV sine sider er at det står at pappaen ikke kan få permisjon hvis jeg søker om engangsstønad? Og så hos lånekassen står det jo at man får trekk i stipendet om man får støtte fra Nav.. jeg blir ganske forvirra.
Jeg jobber, men det er fra 1 til 3 dager i uka og skal nå ikke jobbe før i midten av februar... Har ikke jobbet siden desember da de som eier restauranten dro til hjemlandet på ferie.
Jeg kommer nok til å ta en tlf eller to til både Nav og lånekassen da jeg er ganske forvirra denne gangen. Sist var både jeg og samboer studenter så det var litt lettere![]()
Ja til altJeg lurer på et par ting i forhold til studie. Jeg går master i spesialpedagogikk på deltid. Ved siden av jobber jeg fult. Kan jeg ta permisjon fra jobb men fortsette å studere? Og får jeg støtte fra lånekassa selv om jeg får foreldrepenger?
Det stemmer at pappaen ikke får foreldrepenger hvis du tar engangsstønad. Engangsstøtnad er en ordning for de som ikke har opptjent seg rett til foreldrepenger. Hvis samboeren din er i full jobb vil det derfor mest sannsynlig være lurest at han tar fedrekvoten og fellesperioden. Hvis du jobber to-tre dager i uken så vil også du oppfylle kravet om å ha jobbet seks av de siste ti måndende før termin. Hvis det ikke blir noe endring på jobbfronten. For at du skal kunne få foreldrepenger av Nav må du komme over halvparten av grunnbeløpet i folketrygden. Beløpet er på 93 634 kr i 2017, det vil si at du må ha tjent halvparten av det. NAV krever ofte at du legger fram de siste lønnslippene slik de kan gjøre en gjennomsnittsberegning av det du har tjent. [emoji5] Hvis du studerer vil du få foreldrepenger av lånekassen de ukene av permisjonen du tar. Du får ikke foreldrepenger av lånekassen samtidig som samboeren din får foreldrepenger fra nav. Men du derimot kan motta fra både nav og lånekassen samtidig under din del av permidjonen. Tror man får foreldrepenger av lånekassen selv om man gå rett tilbake til studiet er ikke noe krav at du må ta pause fra studiet. [emoji5]Jeg slenger meg litt på her jeg [emoji14]
Jeg har ikke tenkt til å ta permisjon fra studiene vil det da si at pappaen kan ta mammaperm perioden min?
Det andre jeg ikke skjønner helt på NAV sine sider er at det står at pappaen ikke kan få permisjon hvis jeg søker om engangsstønad? Og så hos lånekassen står det jo at man får trekk i stipendet om man får støtte fra Nav.. jeg blir ganske forvirra.
Jeg jobber, men det er fra 1 til 3 dager i uka og skal nå ikke jobbe før i midten av februar... Har ikke jobbet siden desember da de som eier restauranten dro til hjemlandet på ferie.
Jeg kommer nok til å ta en tlf eller to til både Nav og lånekassen da jeg er ganske forvirra denne gangen. Sist var både jeg og samboer studenter så det var litt lettere![]()
Ja det er nok riktig. Ser ut som reglene er noe endret siden forrige gang jeg hadde permisjon [emoji5] utrolig forrvirende det som står på nav sine sider. [emoji5]Jeg fikk engangsstønad, og pappaen full pappaperm siden jeg fortsatt studerte.
Ser ut som noen av reglene er endret siden sist jeg hadde permisjon. Det lureste er nok å få til et møte med NAV. Tror de også har en egen facebook side der de tar i mot spørsmål om rettigheter i forhold til svangerskap og fødsel. Mener jeg benyttet meg av denne siden sist da det kan være ganske forrvirrende å finne ut alt alene. [emoji5]Jeg slenger meg litt på her jeg [emoji14]
Jeg lurer på et par ting i forhold til studie. Jeg går master i spesialpedagogikk på deltid. Ved siden av jobber jeg fult. Kan jeg ta permisjon fra jobb men fortsette å studere? Og får jeg støtte fra lånekassa selv om jeg får foreldrepenger?