Fullamming

Ariem

Betatt av forumet
Februarlykke 2015
Er det flere her som fortsatt fullammer? Hvordan går det?

Snart fem måneder gammel baby her, og det kommer tidvis puppevegring, som heldigvis forsvinner like fort dersom jeg gir henne tid og tålmodighet. Første gang det skjedde kjente jeg panikken komme snikende. Men vi driver ikke med tvangspupping her i heimen, pupp skal være kos og trygt!

Håper jeg kan fortsette å fullamme til hun er seks måneder, da blir juli mye enklere tror jeg nok, enn å begynne med mateksperimentering på ferie og fremmede kjøkken...

Satser på at det ikke kommer tenner med det første, vondt nok når hun biter til med gommene!
 
Vil si at jeg fortsatt fullammer ja. Jeg erstatter ingen puppemåltid med mat. Men hun får smake div etter pupp. Noen ganger har hun virket tydelig sulten, på kvelden vell og merke, da ligger jeg og ammer i sengen, men så blir hun illsint å snur seg vekk når jeg tilbyr puppen. Her viste det seg at hun ikke ville spise fra den siden jeg tilba puppen fra, når jeg byttet side var det helt greit. Men neste gang kunne hun spise fra den siden hun nektet å spise fra igjen.. Vet ikke helt hvorfor hun er slik til tider, men hun er veldig glad i pupp, spesielt om kvelden, da er det veldig kos:)
 
Har det på samme måte. Hun har blitt veldig vanskelig og legge til puppen. Noen som igjen gjør at jeg har mye spreng og må pumpe. Hun spiser kun når hun er kjempe sulten. Så mye vann som tørstedrikk nå. Men om natten/kvelden koser hun seg veldig med puppen
 
Fullamme endo, å kjem te å fortsetta med da so lenge so mulig;)
Får fruktmos / frukt i matsmokk litt innimellom. Ei gulerot å tygga litt på.. Han har ikkje vert so begeistra for mat generelt no dei siste dagane, trur da e noke med varmen der :)
Får graut 1 gong te dagen, då får han vatn i tillegg :)
 
Fullammer. Gitt smaksprøver 2 ganger. 4 mnd og nesten 2 uker. Vært litt puppevegring her og, da prøver jeg igjen senere for hvis ikke så stresser han å er skikkelig urolig.
 
Fullammer, men har begynt med smaksprøver. Hittil har han smakt avokado, banan, sviskemos og aprikosmos + en ts hirsegrøt:)
 
Fullammer og tenker å gjøre det frem til han er 6 mnd. Har gitt daglige smaksprøver fra han var 4 mnd!
 
Min er bare litt over fire mnd, så fullammer enda. Men de siste fem dagene har han fått litt smaksprøver. :) Får nok ett måltid med grøt eller grønnsaker et sted mellom fem og seks mnd. Han er en stor gutt og begynner å få behov for mer. :)
 
Fullammer her. Hun har fått smaksprøver på diverse siden hun var litt over fire måneder. Nå er hun nettopp blitt fem måneder og det er først nå smaksprøvene blir svelget. Prøvd litt forskjellig, favoritten er gulrot og potetmos og avokado! :) Satser på å fullamme til hun er seks måneder, da sa hs at hun skulle ha et-to faste måltider om dagen med mat og pupp som ekstra. Men fortsetter nok å amme, får se hvor lenge, hun har jo lyst på og det er litt kos så..
 
Fullammer og trives med det! Har smakt litt banan og litt avokado (snadder!), men ingen måltider enda. :)
 
Er det flere her som fortsatt fullammer? Hvordan går det?

Snart fem måneder gammel baby her, og det kommer tidvis puppevegring, som heldigvis forsvinner like fort dersom jeg gir henne tid og tålmodighet. Første gang det skjedde kjente jeg panikken komme snikende. Men vi driver ikke med tvangspupping her i heimen, pupp skal være kos og trygt!

Håper jeg kan fortsette å fullamme til hun er seks måneder, da blir juli mye enklere tror jeg nok, enn å begynne med mateksperimentering på ferie og fremmede kjøkken...

Satser på at det ikke kommer tenner med det første, vondt nok når hun biter til med gommene!
Jeg har en fem mnd gammel sønn:) begynte å gi smaksprøver når han var 4 mnd. Ny forskning viser at barn som fullammes til 6mnd ofte har folsyre og vitamin B12-mangel. Helsedirektoratet kommer sikkert til å anbefale smaksprøver fra fire måneder snart :) men barnet må selv være klar for det ;-) jeg fullammer utenom ett måltid nå :) og tenker å fortsette med det en stund :)
 
Jeg har en fem mnd gammel sønn:) begynte å gi smaksprøver når han var 4 mnd. Ny forskning viser at barn som fullammes til 6mnd ofte har folsyre og vitamin B12-mangel. Helsedirektoratet kommer sikkert til å anbefale smaksprøver fra fire måneder snart :) men barnet må selv være klar for det ;-) jeg fullammer utenom ett måltid nå :) og tenker å fortsette med det en stund :)
Jern og vitamin B12 var det :) https://sykepleien.no/2015/02/fullamming-bor-revurderes
 
Hun får smaksprøver stort sett hver dag, på veldig travle dager eller når vi er bortreist blir det ofte bare morsmelk :) Tenker å begynne å øke mengden fast føde nå, hun er litt over 5 mnd. Tar det veldig med ro så magen får henge med :)
 
Fullammer, har gutt på 5,5 mnd. Har prøvd grøt til kvelds fra 4 mnd men er ikke særlig interessert, alt spyttes ut igjen.
 
Back
Topp