Fullammer men?

Bkno5689272

Blir kjent med forumet
Fullammer en jente som blir 7 mnd om 2 dager, gir ikke noe utenom mm, hun har fått smake en del forskjellig mat men ikke noe daglig. Må eg gi henne noe annet til middag enn mm når hun er så stor ?
 
HS anbefaler å starte så smått med mat, gjerne grøt, grønnsakmos eller fruktmos når de er 6 mnd. Alle babyer er født med et jernlager, men etter 6 mnd begynner lageret å gå tomt. Derfor viktig å gi barnet mat som er rikt på jern. Grøt og korn er jo det. Grøt er også fint siden det er flytende og lettere å spise og fordøye. Du kan kombinere det med amming. Du kan starte med noen skjeer med grøt og gradvis øke. Det tar en til to uker å komme opp i en posjon grøt ;) når du har gitt grøt til for eksempel frokost en stund kan du øke med to porsjoner for dagen, gjerne på kvelden! Snakk med hs om dette så får du sikkert masse gode tips! Min lille er 7,5 mnd og spiser 3 måltider om dagen pluss noe frukt til mellommåltid :) vi begynte når hun var 5,5 mnd
 
Jeg vil tro at du bør begynne med litt fast føde nå. Sier ikke helsesøster noe om det?
Her sa hun at de bør være oppe i 3 måltider når de er åtte måneder.
 
Var akkurat på 7-8 månederskontroll hvor helsesøster anbefalte iallefall 3 faste måltider iløpet av dagen. Vi er oppe 4, hun er 7,5mnd. Jeg har og lest om det som blir nevnt over angående jernlageret. :)
 
Jeg fikk beskjed om å starte med middag alerede på 6mnd kontrolden. Ikke for at han ligger under vekten, men siden han alerede spiser 1dl morgen og kveld samt at han vil ha flasken i 4tiden på natten. Men jeg sliter med å introdusere middagen, og han var ikke utvilt etter formidagsluren så nå får han 1dl med grøt eller noe anen fast føde til lunsj i tillegg til mme. Til middag får han enda smaksprøver...
 
Vår som straks er 8 mnd får 4 måltider pluss mm. Veldig stor av vekst da, så trenger en delxsmile8
 
Back
Topp