Fullamme til 6mnd.

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Flere som kun fullammer og har tenkt til å gjøre det til mini er 6mnd?:)

Her har jeg rikelig med melk, snuppa legger godt på seg og trives med kun pupp så da er det planen her:)
HS var for øvrig helt enig:D

Har tenkt til å fullamme. Frem til 4 mnd kontrollen hadde jeg ingen plan om å introdusere annen mat, men helsesøster anbefalte at hun fikk litt forskjellig på tungen så hun ikke skulle bli så kresen senere. Så det er fullamming med bittesmå smaksprøver

5 mnd kontroll på mandag, så får se hvordan vekta er, men har tenkt det ja :) mulig noen smaksprøver for å stimulere smakssansen.

Fullammer frem til 6 mnd, men med smaksprøver på annen mat :)

Jeg fullammet min sønn til han var 6mnd, før vi begynte med små smaksprøver.
Han har aldri vært kresen på NOE, og spiser i dag absolutt alt han får presentert.
Det har ingen hensikt å begynne før 6 måneder med fast føde, hvis barnet er normalvektig, og frem til 8 mnd, skal morsmelk være hovednæringen. :)

Jeg tenker å vente med smaksprøver. Verken jeg eller hs mener det er nødvendig og syns kun pupp er flott til 6mnd;):D
Med storebroren begynte vi med smaksprøvene 5,5mnd, men da trengte han mer mat enn kun pupp.

Lillemann her er ganske tidlig ute, så han er supernysgjerrig på hva jeg spiser, og får derfor smake. Han har også tenner, og da hjelper det med frossen frukt og noe å gange på :)

Fullammer med smaksprøver, sånn som mange andre her ser jeg. Ikke hver dag da, mest for gøy:)

Var tenkt å fullamme til 6 mnd, då amming går greit og har nok melk. Men så starta poden med å ville ha mat annankvar time på natta. Starta derfor med tilvenning på graut litt før 5 mnd. Men det hjalp ikkje på sovinga på natta :-( Har idag begynt med litt smaksprøver for moro, og han er 5,5 mnd

Var tenkt å fullamme til 6 mnd, då amming går greit og har nok melk. Men så starta poden med å ville ha mat annankvar time på natta. Starta derfor med tilvenning på graut litt før 5 mnd. Men det hjalp ikkje på sovinga på natta :-( Har idag begynt med litt smaksprøver for moro, og han er 5,5 mnd

Jeg tror nok dessverre det er mer myte enn fakta jeg altså, det med at grøt hjelper for soving.
Ingen av de jeg kjenner nært har det hjulpet for.
Guttungen har alltid sovet dårlig mer eller mindre, og ble ikke bedre med fast føde.
Kos dere med smaksprøver. Håper søvnen blir bedre etter hvert:)

Godt i gang med tre måltider om dagen og han elsker det. Elsker oppmerksomheten og smakene stort sett. Ammer mer også. Vært for tynn..

Tenker å amme så lenge det går - blir smaksprøver innimellom, men det er kun når han lager høye smattelyder, ellers blir det ikke noe

Jeg tar det litt som det kommer. Har ikke planlagt akkurat hvor lenge jeg skal fullamme. Smakt velling en gang da, da pappaen var hjemme alene med henne :) så lenge hun er fornøyd, så stresser jeg ikke med maten. Men, jeg ser at hun virker interessert i mat da. Hun nistirrer på oss når vi spiser, og følger gjerne maten med øynene fra tallerken og til munnen vår, liksom :D Det er jo morsomt da :)

Fullammer snuppa på 4.5 mnd og tenker å gjøre det så lenge hu ønsker :) gikk bare opp 600 gr fra 3-4 mnd kontrollen. Men hu er så blid og fornøyd så er ikke opptatt av vekta :)

Jeg fullammet min sønn til han var 6mnd, før vi begynte med små smaksprøver.
Han har aldri vært kresen på NOE, og spiser i dag absolutt alt han får presentert.
Det har ingen hensikt å begynne før 6 måneder med fast føde, hvis barnet er normalvektig, og frem til 8 mnd, skal morsmelk være hovednæringen. :)
Hensikten er at barnet får tilført nok jern, f.o.m 6 mnd begynner barnet å virkelig tære på jernlageret sitt fra etter fødsel og det er derfor de bør være oppi en hel porsjon grøt som måltid i tillegg til melk ved 6 mnd :) når det er sagt strides det om dette stemmer eller ikke... og jeg for min del brukte kun 1,5 uker på å få henne opp i en hel porsjon :p så jeg tror man fint kan amme til 6 mnd.

Jeg begynte med smaksprøver da eldste var 4 mnd og hun er dritkresen

Bebis er straks 5 mnd og får nå ca en halv porsjon grøt per dag og en kvart banan. Ellers smake litt på grønnsaker. Her har det hjulpet veldig bra på sovinga om natta å innføre litt fast føde! Gått fra å våkne annenhver time til å våkne 1-2 ganger ila natta!!

Back
Topp