Fryse melk

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Har no begynt å pumpa meg litt sio eg ska ut i praksis om nåken veke og mini må få flaska av barnevakten.. (buuhuu.. Kvir meg allerede:confused:..) har då kjøpt sånne "frysebeger" på apoteket.

Men lure på ein ting.. For eg meina eg har høyrt at eg ikkje kan blanda melk frå ulike pumpinga.. Men so googla eg,og fant anna info.. Der sto da at ein kunne blanda,om eg forsto rett..

Har dåke nåke peiling?..:-)

Du kan blande så lenge mengden ny melk er mindre enn den du allerede har frosset ned. Det er for at den frosne melka ikke skal tine når du fyller på med mer :)

Men leste at du måtte kjøle ned den nye melka før du hadde den oppi den allerede fryste. Gjorde ikke det med førstemann og da jeg tok den opp var den ordentlig sur :(

Men leste at du måtte kjøle ned den nye melka før du hadde den oppi den allerede fryste. Gjorde ikke det med førstemann og da jeg tok den opp var den ordentlig sur :(

E da nok å bare kjøla ner onda kaldt vatn då, eller ei stond i kjøleskapet først feks?
Og treng eg kjøla ner melko so ska i frysen,om den ska i ny beholder då evt..?

Jeg har brukt å sette i kjøkeskapet gjennom dagen og hive det samlet i fryseren til kvelden etter siste pumping. Jeg har mange flasker til pumpa, så det har funket bra for meg.

E da nok å bare kjøla ner onda kaldt vatn då, eller ei stond i kjøleskapet først feks?
Og treng eg kjøla ner melko so ska i frysen,om den ska i ny beholder då evt..?
Ville latt det bli kaldt i kjøleskapet først :) men skal det i egen beholder i frysen ville jeg bare fryst det ned med en gang :)

Altså.. Kati ska eg egentli få tid te å pumpa når mini tømme meg annakvar time?!..:o :p dei siste dagane har ho hengt på meg mykje godt konstant.. Begynna å bli nervøs no for neste veka,at eg ikkje har fått pumpa meg nok te å vera vekke frå ho..:-o

Altså.. Kati ska eg egentli få tid te å pumpa når mini tømme meg annakvar time?!..:o :p dei siste dagane har ho hengt på meg mykje godt konstant.. Begynna å bli nervøs no for neste veka,at eg ikkje har fått pumpa meg nok te å vera vekke frå ho..:-o
Pump med en gang mini har spist. Gir mer stimuli på puppene og mer melk. Ikke sikkert du får ut noe særlig første dagen, men hos meg ga denne metoden rask økning. Her spiste også mini veldig hyppig.

Pump med en gang mini har spist. Gir mer stimuli på puppene og mer melk. Ikke sikkert du får ut noe særlig første dagen, men hos meg ga denne metoden rask økning. Her spiste også mini veldig hyppig.

Prøvde faktisk da i dag tidli, ikkje ein einaste dråpe!:p So eg trudde da va game over!:p men då fortsetter eg me da då!:) pumpa ette kvart måltid då feks?

Prøvde faktisk da i dag tidli, ikkje ein einaste dråpe!:p So eg trudde da va game over!:p men då fortsetter eg me da då!:) pumpa ette kvart måltid då feks?
Jeg fikk heller ikke ut mange dråpene i starten, men det ble bedre etterhvert :)
Pumping kan være en kunst. Babyen får maten lettere ut enn pumpen.
Ha gjerne babyen hos deg mens du pumper, da renner melka lettere.

Back
Topp